Anketa:
Články - Šport - Rally
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 496 až 510 z cekového počtu: 616.
04.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4107 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 3. etapa - La Rioja - Fiambala
Po prvý krát, v tomto ročníku rally Dakar, sa súťažne stretli na jednej trati všetky kategórie súťažiacich. 441 kilometrov začalo 259 km dlhou spojovačkou a následným 182 km meraným úsekom, najkratším v tohtoročnej sérii. Súťažiaci sa museli popasovať s piesočnými dunami, no snáď ich potešilo to, že bivak vo Fiambale bol priamo v cieli etapy.
03.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4671 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 2. etapa – Cordoba – La Rioja (Upravené info)
Dnes jazdcom na motorkách a štvorkolkách naservírovali 626 kilometrov, z toho 294 km bol meraný úsek. Etapy boli tak isto ako včera rozdelené pre moto/quad a iná trasa pre autá. Terén však bol pre všetkých rovnaký. Išlo sa sčasti po trasách WRC, takže o drsné skalnaté cesty nebola núdza.
02.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3934 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - 1. etapa – Colon-Cordoba
Dnešná etapa si vyžiadala zmenu trasy. Vďaka miestnym záplavám nebolo možné prekročiť niektoré brody . Z bezpečnostných dôvodov preto organizátori pozmenili trať. Z tohto dôvodu bol prvý meraný úsek pre motocykle a štvorkolky, skrátený na 168 km(pôvodne 219 km), a pre automobily a nákladiaky, na 199 km (pôvodne 251 km).
01.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4109 [Šport - Rally]

Dakar 2010 - prvý deň iba presun
Po štartovnom ceremoniály, na ktorom sa zúčastnilo viac než 300 000 ľudí z Buenos Aires, súťažiaci rely Dakar opustili Buenos Aires a zamierili do prvého bivaku. To bude miesto, odkiaľ zajtra ráno, odštartujú na svoju prvú rýchlostnú skúšku.
31.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3511 [Šport - Rally]

Dakar 2010 začína
32. ročník Dakaru je pre prvých pretekárov už realitou. Hlavne pre tých, ktorí už absolvovali technické prebierky. Po troch dňoch zhromažďovania a formalít sa jazdci a posádky vysporiadajú s prvou etapou práve na Nový rok.
31.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2543 [Šport - Rally]

KTM-ky na Dakare pokračujú
Aj napriek absencii oficiálneho teamu KTM pre nedávne nejasnosti v pravidlách, bude značka KTM určite prítomná na Rely Dakar 2010. Faktom je, že viac ako polovica jazdcov zo štartovného poľa motoriek prenechala svoju dôveru inžinierstvu 'Ready to Race' motoriek od KTM.
01.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10010 [Šport - Rally]

Štefan Svitko sa na Dakar 2010 pripravoval na "Slovenskej Sahare"
Mnohých z nás fanúšikov Dakaru potešila informácia, že na štarte nastávajúceho ročníka uvidíme aj Štefana Svitka. Prinášame vám fotografie z jeho prípravy na pieskoch na Záhorí.
26.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3946 [Šport - Rally]

Dakar 2010 s dvojicou Slovákov
Niečo vyše mesiaca nás delí od štartu 32 ročníka najpopulárnejšej rally na svete - Rally Dakar 2010. Presne 1. januára sa v uliciach Buenos Aires začne púštne šialenstvo a jeho účastníci budú mať pred sebou 15 etáp v náročných podmienkach.
21.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4629 [Šport - Rally]

7. O.R.C. BAJA SLOVAKIA 2009: Úspešná repríza
Po desiatich mesiacoch sa na Slovensko vrátila jediná domáca cross country rally, 7. O.R.C. Baja Slovakia. Súťaž bola súčasťou štyroch šampionátov a po jej skončení bol už v predstihu známy nový český Majster.
13.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4563 [Šport - Rally]

Ďalšie zmeny pravidiel pre Dakar 2010
Po mnohých diskusiách o poslednej zmene pravidiel - obmedzení zdvihového objemu motocyklov na 450 ccm - ASO pristupuje ku kompromisu.
08.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5076 [Šport - Rally]

KTM na Dakare končí!!!
Obmedzenie zdvihového objemu motocyklov na maximum 450 kubíkov prinútilo firmu, ktorá už roky kraľuje na Dakare odstúpiť z tejto súťaže.
23.04.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7035 [Šport - Rally]

Paríž Dakar stále žije – Heroes Legend 2009
Kto niekedy nesníval o účasti na legendárnej rally Paríž – Dakar, ktorá štartuje pod Eifellovkou a končí o 15 dní neskôr pri známom ružovom jazere Lac Rose v Dakare?
11.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5277 [Šport - Rally]

Ďalšia z Dakar Series Rally bude v Rusku, Kazachstane a Turkmenistane - Silk Way Rally 2009
Pod dvoch podujatiach seriálu Dakar Series v roku 2008: Central Europe Rally a PAX Rally, sa bude ďalšie pokračovanie jazdiť v Oriente.
21.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4567 [Šport - Rally]

VIDEO: To najlepšie z Dakaru 2009
Organizátor zverejnil tri krátke zostrihy Best Of - to najlepšie z tohtoročného Dakaru. Nemali by ste si to nechať ujsť. Okrem toho sme pripravili playlist všetkých 15. etáp.
19.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4039 [Šport - Rally]

Dakar 2009 v cieli, krátke ohliadnutie sa za účinkovaním KM Racing tímu
V nedeľu skončil prvý Dakar v histórii na juhoamerickom kontinente. Aj keď výsledky boli už jasné po 14. etape, prinášame ešte pár informácii a hlavne fotky z pódia.
Predchádzajúce | 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!