Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Test
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 482.
Včera - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 1461 [Testy a predstavenia - Test]

Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
Yamaha Tenere Rally GYTR - Včera nam ukázali premiéru Rally 700 s racing doplnkami Yamaha GYTR, kopec karbónu, race podvozok, odľahčené so zadnymi nádržami a 26l paliva váži 199kg. Motorka pripravená na rally preteky ktorú si môžeš kúpiť a Rovno na Africa Eco Race.
03.04.2025 - Peter Fischer Čitatelia: 4522 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX?
Jupííí, z našich jesenných porovnávacích testov sa už pomaly stáva tradícia. Keď sme to nezabalili po tomto ostatnom, na ktorom nám pršalo viac než dosť, tak veľa silnejších dôvodov na prerušenie tejto tradície nám nezostáva. Tento rok bola zostava motoriek viac enduráckejšia, a teda naozaj celkom sexi: Honda CRF1000L Africa Twin AS DCT, Husqvarna Norden 901 Expedition, BMW F 900 GS, Moto Guzzi Stelvio a Suzuki GSX-S1000GX.
14.01.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3870 [Testy a predstavenia - Test]

Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
Prvé dojmy NC 750X 2025 - Nová NC750X si prešla mnohými zmenami, ktoré ju riadne posúvajú vpred. Hlavne dvojica predných kotúčov jej sadne, ale poteší aj nová moderná TFT prístrojovka. Video: Honda NC750X 2025 prvé dojmy NC je špecifická svojím motorom aký v motorkovom svete len tak nenájdete. Vysokozdvihový motor má veľmi slušný krútiak, ale pomerne menšie pásmo použiteľných...
30.05.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8914 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Test]

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch, doslova milujeme. Minulú jeseň sa nám podarilo nakombinovať 6 noviniek a 6 jazdcov do jedného termínu a na jedno miesto, a to za katalógovo krásneho počasia - priam neuveriteľné! Nech sa páči, dnes servírujeme: Honda XL750 Transalp, Suzuki V-Strom 800DE, KTM 890 SMT, Yamaha Tracer 9 GT+, Moto Guzzi V100 S a BMW R 1250 GS Adventure.
14.04.2024 - Peter Fischer Čitatelia: 3116 [Testy a predstavenia - Test]

Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
Honda na nás vychrlila ďalšiu technológiu, ktorá zjednodušuje ovládanie motorky a podstatne zvyšuje pohodlie jazdca. Vďaka novej elektronickej spojke E-Clutch totiž nemusíš používať spojku - a to ani pri rozbehu, ani pri zastavovaní. Všetko za teba vyrieši elektronika. Fyzicky zostáva spojková páčka na motorke, pre prípad, že by si si predsa len chcel zaspojkovať, prípadne keď by to bolo vyslovene nutné.
28.03.2024 - Matej Mularčík Čitatelia: 3510 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov do zahraničia, aj menšiu chybu.
14.02.2024 - Matej Mularčík Čitatelia: 4184 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
Tak po teste R 1250 R, čo je vlastne naháč s boxerom, sa nám dostala do rúk verzia RS, čo je vlastne kapotovaný naháč. Motor má rovnaký, teda boxer s variabilným časovaním ventilov, aj rovnakými parametrami.
30.01.2024 - Matej Mularčík Čitatelia: 4492 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
Honda pre sezónu 2023 Forzu 125 modernizovala a ako predloha jej poslúžila práve najväčšia Forza 750. Vpredu sú teraz dva veľké led svetlomety, predná kapotáž je masívnejšia a ľahko si ju pomýlite so silnejšími strojmi.
23.01.2024 - Matej Mularčík Čitatelia: 3491 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
Táto motorka ma dlho obchádzala, a od každého som na ňu počul iba slová chvály, takže som sa na ňu tešil o to viac. Potešil som ešte viac, keď sa mi do rúk dostala rovno Z900 s prívlastkom SE. Oproti štandardnej verzii má zadné odpruženie Öhlins S46, predné strmene Brembo s pancierovými hadicami a špeciálnu farbu. Výzorovo jej nie je čo vytknúť. Je na pohľad jasné, že patrí do rodiny Kawasaki.
05.01.2024 - Matej Mularčík Čitatelia: 4346 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
Veľký Rebel je väčším bratom Rebela 500, takže Honda vyhovela aj náročnejším klientom, ktorým sa páčil malý Rebel, ale nestačil im jeho výkon. Rebel je v štýle „bobber“ so širokými pneumatikami, avšak zároveň prináša celý rad moderných detailov.
03.01.2024 - Matej Mularčík Čitatelia: 5405 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
Boxerový naháčik od BMW je podľa mňa málo docenený, a pritom je to tak výborná motorka. Má rovnaký motor ako GS, aj v športová turistika RS, aj väčší turista RT. Od roku 2018 má Rko aj variabilné časovanie ventilov Shift Cam s tupou a ostrou vačkou, kde jedna je určená pre kľudnú jazdu a hladký chod v nízkych otáčkach a ostrá je určená pre využitie výkonu a športovú jazdu. Tieto vačky sa striedajú tak rýchlo, že to ani nepostrehnete.
30.09.2023 - Matej Mularčík Čitatelia: 5380 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test BMW S 1000 RR (2023)
Predsa len sa mi pošťastilo a dostal som na test pre mnohých vysnívaný superbike BMW S 1000 RR. Zámerne som nenapísal môj vysnívaný, lebo môj trón superbikov je taktiež od značky BMW, ale drží ho M 1000 RR.
02.04.2023 - Matej Mularčík Čitatelia: 8337 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test horúcej novinky Honda CB750 Hornet (2023) - mínus dva valce, ale o to viac zábavy!
Minulý rok nás potešila Honda tým, že ohlásila návrat modelu s legendárnym názvom Hornet. Je to ešte Hornet, keď má iba dva valce? Skúsime tento rébus v teste rozlúštiť.
31.03.2023 - Peter Fischer Čitatelia: 5003 [Testy a predstavenia - Test]

Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
Nakoniec sme sa na CL500 absolvovali aj fotenie v úplnom centre Sevilly, a to v piatok popoludní v najvyššej premávke. Španieli ešte k tomu oslavujú niečo ako prípravu na Veľkú noc, takže vo finále sme sa predierali naozaj hustou premávkou. CL si s tým však poradila veľmi dobre, koniec koncov mestské prostredie patrí do zóny jej výskytu.
09.03.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10292 [Testy a predstavenia - Test]

Naživo: Testujeme nový TransAlp 2023
Video: Prvé dojmy z Transalpa + odpovede na vaše otázky - Nový Transalp vás zaujíma a tak som sa snažil priniesť vám prvé dojmy z jeho sedla okrem článku aj formou krátkeho videa. Okrem toho ste mi poslali množstvo otázok. Tak aby ste to dostali čím skôr makal som aj cestou domov z testovania. Na vaše otázky som odpovedal na letisku v Bruseli počas prestupu a tu máte prvé dojmy + odpovede na vaše otázky. Video: Prvé dojmy zo sedla...
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!