Anketa:
Články - Technika - Úpravy motocyklov
Zobrazujem články 46 až 60 z cekového počtu: 106.
04.06.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6002 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: BMW F800 R Predator od firmy Vilner
Bulharská dizajnérska firma Vilner, vyrobila motorku na mieru istému ruskému VIP zákazníkovi. Ako základ poslúžilo BMW F800 R, ktoré odteraz nesie mnoho nových dielov vyrobených prevažne z karbónu.
03.06.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4286 [Technika - Úpravy motocyklov]

BMW R 1200 GS Rallye v dodatočnej úprave od Wunderlichu
Wunderlich túto Rallye edíciu GéeSa už dávnejšie doplnil o padacie rámy vo farbe Magma Red (červená) tak aby čo najviac ladili s rámom motorky v rovnakej farbe. Tento krát prináša Wunderlich verziu s väčším počtom doplnkov.
03.06.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5872 [Technika - Úpravy motocyklov]

Husqvarna Nuda 900R z dielne Touratech pre Erzbergrodeo
Vo svojej podstate sa Husqvarna Nuda 900R ani len nesnaží priblížiť enduru. V dielňach Touratechu ju však poriadne upravili a vyzbrojili tak, aby bola pripravená zvládnuť prológ na Erzbergrodeu 2012.
31.05.2012 - radus Čitatelia: 12166 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba SUZUKI VZR 1800
Pred rokom som sa v článku Ladené výfuky venoval problematike ladených výfukov pre chopper - cruiser, dnes som si pozrel počet prečítaní 5640 čo ma celkom milo prekvapilo a dúfam že niektorý z vás v článku našli inšpiráciu svoj stroj vybaviť jedinečným zvukom.
29.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5732 [Technika - Úpravy motocyklov]

Kit na prestavbu Harley-Davidson XR1200X na XLCR 1000 Café Racer od firmy Jewel Racer
Francúzka firma Jewel Racer pripravila kit, na prestavbu H-D XR1200X, vďaka ktorému sa má súčasný Haryk výzorovo priblížiť motorke z roku 1977 H-D XLCR 1000 Café Racer.
28.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4565 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yamaha T-MAX Hyper Modified od Marcusa Walza
Upravený skúter Yamaha T-MAX Hyper Modified od Marcusa Walza uzrel svetlo sveta. Podobne ako v roku 2011 prišla Yamaha s nápadom nechať upraviť svoj model V-MAX, tak teraz prišiel na rad model s písmenom T na začiatku.
25.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9375 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Honda CB 400 T Café Racer od Steel Bent Customs
Firme Steel Bent Customs sa podarila pekná jednoduchá prestavba Hondy CB 400 T do štýlu café racera.
09.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8203 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Moto Guzzi Ambassador od firmy Ritmo Sereno
Čo vznikne ak sa fanúšik pretekov „old timerov“, ktorý je zároveň výkonným riaditeľom firmy Ritmo Sereno, pustí do prestavby Moto Guzzi Ambassador?
07.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6160 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Kawasaki KZ 400 Nomad od Analog Motorcycles
Základom pre túto prestavbu bola motorka Kawasaki KZ 400 vyrobená v roku 1974. Na zakázku upravený bike putoval po dokončení k jeho majiteľovi na Floridu.
01.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9668 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Harley-Davidson The Bomb Runner
Táto prestavba je dielom Taiwanskej firmy Rough Crafts a jej základom je Americký bike Harley-Davidson Sportster Forty-Eight 1200.
26.04.2012 - jasterica Čitatelia: 11669 [Technika - Úpravy motocyklov]

BMW F 650 GS Dakar – tak trochu rallye
S Ivanom sme len tak nezáväzne kecali na Baja – Romania. No o čom asi? O motorkách, jazdení, úpravách a tak. Pri jeho úvahách o nejakej tej úprave svojho Dakaru (najmä keď prišiel v jednej etape o svetlo) sme spoločne usúdili, že kapotáž z LC 4 adventure by pristala na bavoráčik ako riť na šerbeľ.
24.04.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4451 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: BMW R 100 RS Tracker z dielne Fuel Bespoke Motorcycles
Španielska firma Fuel Bespoke Motorcycles, so sídlom v Barcelone, pod vedením Karlesa Vivesa premenila pôvodne cestovne zamerané BMW R 100 RS na „plochodrážny špeciál“.
28.03.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10335 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: BMW R100 RT od Wrenchmonkees
Už na pohľad je jasné, že z pôvodného BMW R100 RT na tejto motorke ostalo iba málo dielcov. Čo teda viedlo tvorcov tejto prestavby k tak radikálnej zmene?
07.03.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5180 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prerábka: Wunderlich BMW S 1000 RR „Mad Max“
Spolupráca výrobcu pneumatík Continentalu a výrobcu doplnkov pre motocykle Wunderlichu, tento krát dopadla prinajmenšom divne.
13.02.2012 - jasterica Čitatelia: 9200 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jašterica JM- FM adventure komponenty - predstavenie
Moje predstavy o motorke boli vždy odlišné od sériového stavu. Toto ma držalo odveky. Tak som sa odhodlal a pustil sa do toho.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!