Anketa:
Otvorenie sezóny v Trnave
ZdieľaťPridané: 16.04.2007 Autor: Diger
Čitatelia: 10675 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Tak už sa to začalo. Sezóna nám už síce dávno zaklopala na dvere, ale dnes sa pre NÁS oficiálne začala.
Ako všetci vieme, otvorenie sa konalo (koná) v TT. Iste sme sa tam nemohli všetci stretnúť, preto prinášam pár foto tak skoro. To hlavne pre tých, ktorý sa dnes nemohli zúčastniť. Ako po ostatné roky, bolo všetko perfektne zorganizované.
![]() |
Zišlo sa nás teda hodne. Motorky také i onaké.
![]() |
Bolo sa na čo pozrieť. (a nie len na moto:-D ) Na svoje si prišiel myslím každý z nás.
![]() |
Nové, i tie staršie.
![]() |
Veľké i malé. Zastúpenie tam malo aj ženské pokolenie a to nie v malom množstve.
![]() |
To všetko dnes bolo v TT vidieť. Jednoducho povedané, skvelá zábava. Čo ma však mrzelo, bolo pár ..., čo nám kazili dobré meno. Ja osobne si neviem predstaviť, že by som sadal nielen na motorku v takom stave, ako to urobilo niekoľko z tých, čo sa prišli baviť. Nielen že ohrozovali seba, ale aj ostatných. Bola to menej svetlá časť inak dobrej akcie, kde všetko nasvedčovalo tomu, že o zábavu bude postarané dlho do noci, či skôr do skorého rána.
Pridané: 16.04.2007 Autor: Diger Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Konečne spokojný motorkár - Kawasaki ZX 12 R
- Motorkári na snehu 2009 za nami
- Pozvánka: Motorkári na snehu
- Yamaha R6/2000 po 20 000 km
- Pozvánka na cestu okolo Slovenska 18. - 20. 7. 2008
- Nový laďák? Tak potom Sharon
- Nový kabát pre Yamahu R6
- Veľa štastných kilometrov
- Dážď alebo cesta do Štiavnice
- Yamaha YZF R6 - Moja Januška II.
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!