ISSN 1336-6491 | Online: 2202 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

CCC na Slovensku

 Zdieľať

Pridané: 12.06.2007 Autor: crosscountry
Čitatelia: 3302 [Šport - Motocross]

CzechoSlovak Cross Country pokračoval druhým dielom na severe Slovenska, v dobre známej Domaniži 09. 06. 2007.

Účasť slovenských jazdcov v spoločnom československom CC bola v jednoznačnej v prevahe. Nielen počtom ale aj jazdeckou silou sme nad našimi bratmi spoza rieky Moravy dokázali zvíťaziť. Seriálu CCC sa tento rok zúčastňuje okrem haldy hobíkov v triede Začiatočníci aj slovenská a česká špička v triedach Profesionál a Poloprofesionál, celkovo je tried sedem. Celkovo popularita seriálu narastá prudkým tempom, v Šternberku stovka jazdcov, v Domaniži 130. A to si v Čechách po zverejnení kalendára CCC urobili v termíne Domaniže svoj podnik, takže časť Českých jazdcov absentovala aj z tohto dôvodu.

 Pred štartom triedy Profesionál
Pred štartom triedy Profesionál
 Odštartované
Odštartované

Jednoznačným víťazom v Domaniži bol samozrejme Radek Matoška na Sherco, ktorý si víťaznú trofej seriálu - KTM EXC - chce nechať len pre seba. Pred druhým Števom Svitkom došiel s minútovým náskokom. Vďaka výbornému štartu sa Radek vzdialil celému štartovnému poľu a na mokrej trati už mu nikto z ostatných nestíhal. Dnešnou trojkou bol Zlatko Novosád na Gas Gas-e, takže sa do bodky zopakovalo poradie zo Šternberku. V triede poloprofíkov bodoval v prvom rade Jaro Štrbek, nasledovaný Radimom Drlíkom a Pavlom Gajdošom.

Dvojhodinovky CCC sa môžu zúčastniť jazdci bez akejkoľvek licencie, na enduro aj motokrosových motorkách. Záverečný, tretí podnik seriálu sú Palkovice, len na skok za hranicami, pri Frýdku-Místku. Dovtedy máte však dostatok času na trénovanie, pretože sú až na konci leta, 25. 8. 2007. Kompletné výsledky a dôležité informácie nájdete na oficiálnej stránke seriálu www.xcc.cz.

 Radek Matoška
Radek Matoška
 V depe
V depe

Pridané: 12.06.2007 Autor: crosscountry Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »