Anketa:
BMW F 800 GS?
ZdieľaťPridané: 02.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16071 [Bleskovky - Predstavujeme]
Dlho očakávaný model nemeckého výrobcu. Mysleli sme, že ho uvidíme už v Paríži no nestalo sa tak.
Seriál článkov - Miláno 2007:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Miláno 2007 | Nasledujúci
Teraz doslova pár dní pred výstavou ušla na verejnosť neoficiálna fotografia.
![]() |
Na potešenie mnohých fanúšikov cestných endúr sa konečne paralelný dvojvalec Rotax dostáva aj do verzie GS. Keďže ide o neoficiálnu fotku, nie sú k dispozícii ani žiadne ďalšie informácie. Endurákov poteší použitie vypletaných kolies (pravdepodobne 19 a 17 palcové), ochrana spodnej časti motora spolu s výfukmi, ktoré nevedú spodom ak je to u verzie F 800S. Foto naznačuje aj použitie nového trubkového rámu. Zadná kyvka taktiež nepochádza z cestnej F 800S/ST a na pohon slúži klasická reťaz, čo je vzhľadom na enduro zameranie stroja naozaj skvelá správa.
Už dávnejšia sa obavila iná fotografia F800GS, no v tomto prípade si myslím, že sa jedná iba o foto montáž. Diely, motor a rám sa náramne podobajú na model S/ST a taktiež použitie ozubeného remeňa na endure by nebolo skvelou voľbou.
![]() |
Staršia foto F800 GS, remeň na endure nemá čo robiť |
Verím, že konečnú podobu F 800GS uvidíme už v utorok v Miláne.
Zdroj: internet.
Pridané: 02.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Miláno 2007:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Miláno 2007 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Test ortodoxného endura BMW F 800 GS - Herghott
- Nové BMW F700GS a F800GS pre rok 2013 - Awia
- BMW F 800 S - Športovec na bavorský spôsob - Awia
- Triumph Tiger 800 - turistická šelma z ostrovov - Awia
- Triumph Tiger 800 XC - adventure po Anglicky - Awia
- BMW predstavilo inovované F 800 GS, F 900 GS a Adventure - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!