Anketa:
Motoride Dakar Adventure 2008 - Ako dostať 3 červy do plechovky
ZdieľaťPridané: 15.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 20118 [Bleskovky - Novinky]
Dostať naše tri prerastené motorky (červy) do dodávky (plechovky) je kľúčová záležitosť pred cestou do Maroka.
Seriál článkov - Motoride Dakar Adventure 2008:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride Dakar Adventure 2008 | Nasledujúci
Včera som priviezol dodávku od Environ Servis moto tímu, ktorú nám zapožičajú na prevoz motoriek do Portugalska. Stále však zostávala otvorená otázka či do nej dokážeme naše tri motorky narvať. Odpoveď sme hľadali dnes večer. Ak netušíš o čom tento článok je pozri si prvý článok z tejto série Motoride Dakar Adventure 2008.
To či sa nám to podarilo si pozri v krátkom videu.
Video: Motoride Dakar Adventure 2008 - Ako dostať 3 červy do plechovky
V hlavnej úlohe Tomáš Hajduch - Awia, Andre, africanPo, strih Tomáš Hajduch - Awia.
Dĺžka: 2:38 min
Formát: youtube.com (Shockwave Flash)
Download: MDA-dodavka.wmv
Takže teraz sa nám to podarilo, motorky sú v dodávke a z cesty do Maroka sa už len tak ľahko nevykrútime. Nakoniec nebolo treba moto ani tak veľmi rozoberať. Stačilo na mojom GS zhodiť výfuk a nosič kufrov a už to šlo. Len dúfam, že sa nenaplní Myrphyho zákon: „Ak otvoríte plechovku s červami, potom jediný spôsob ako ich dostať späť je použiť väčšiu plechovku.“ :-)
Motto výpravy:
„Prekážky sú tie obávané veci, ktoré zbadáte, keď odvrátite pohľad od svojho cieľa.“
(H. Ford)
Výzva pre firmy - Podpora výpravy:
Výprava bude náročná nielen po organizačnej a fyzickej stránke, ale aj finančne. Podpora je vítaná v nasledujúcich oblastiach:
- finančná podpora
- technická podpora (výbava motoriek)
- mediálna podpora
- zapožičanie videokamery
- mobilný operátor
- poistenie (zdravotné, cestovné)
Ak vás ciele našej výpravy zaujali, máte produkty, ktoré chcete na našej výprave otestovať a spropagovať alebo nám viete pomôcť finančne alebo materiálne, neváhajte nás kontaktovať.
Kontakt:
Ing. Tomáš Hajduch: 0903 31 31 36
tomas.hajduch@motoride.sk
Ondrej Janiga: 0907 23 14 77
janiga@mail.t-com.sk
František Lorinc: 0915 35 06 93
frantisek.lorinc@belimex.sk
Podporili nás:
Firma Continetal bola jedna z prvých, ktorá nás podporila dodaním pneu TKC 80. Oleje a mazivá pre zmenu venuje Repsol. Najdôležitejší bod - transport - sa však vyriešil po rokovaní s Environ Servis tímom, čiže tímom, ktorý organizuje slovenskú výpravu na Dakar. Tím nám zapožičia dodávku, aby sme vedeli dopraviť seba aj motorky do Portugalska.
Postupne sa pridali ďalší partneri ako Big Husky, ktorý dodá na výpravu hliníkové kufre, firma Conan dovozca GPS navigácií značky Garmin pomohla s navigáciou.
O naše teplo sa postará termo prádlo od firmy Redis-Pezinok značky Klimatex a spacáky značky Carinthia.
Pred cestou bol potrebný samozrejme aj servis motocyklov. Tu dala pomocnú ruku Honda Slovakia poskytnutím spotrebného materiálu na Ferovu Africu a servisne ju pripravila firma RP Moto Prešov. O oba baworáky sa dodaním materiálu postarala firma ELIT a o servis sa postarala Košická firma Moto Geld. Popradská firma Touranbike venuje náplň UltraSeal do pneumatík a doplnky značky Touratech na Andreho BMW za dotované ceny. Novo zámocká firma motomaxx nakoniec venovala enduro čižmi a chrániče pre Feriho a Andreho.
Mediálny partneri:
- motoride.sk a časopis Motoride Info
- Enduro Aktuál
- denník SME
- denník Korzár
- countrycross.sk
![]() |
Pridané: 15.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Motoride Dakar Adventure 2008:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoride Dakar Adventure 2008 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Sleduj Motoride Dakar Adventure 2008 naživo - Awia
- Motoride Dakar Adventure 2008 - prípravy a trénnig - Awia
- Motoride Dakar Adventure 2008 - Awia
- Pruženie Hyperpro na BMW R 1150 GS otestujeme v Maroku - Awia
- Motoride Dakar Adventure 2008 – alebo cesta na zrušený Dakar - Awia
- Videocestopis: Motoride Dakar Adventure 2008 - Beal
- Slovensko oslavuje - Motoride Dakar Adventure štartuje - Awia
- Video: Zostrih Motoride Tour de Maroko 2011! - Awia
- Video: Timelapse - časozberné video z Motoride Tour de Maroko - Awia
- Otestovali sme oblečenie Touratech Compañero v Maroku - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!