Anketa:
Termíny Motoride akcií 2008 známe
ZdieľaťPridané: 03.03.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8335 [Bleskovky - Novinky]
Redakcia motoride.sk pravidelne už niekoľko rokov organizuje rôzne akcie. Niektoré z nich sa stali každoročnou tradíciou. Uzavreli sme termíny na rok 2008.
Jazda za zosnulých motorkárov
Tradičná akcia má za sebou tri ročníky. Termín tej tohtoročnej sme stanovili znovu v tradičnom čase v prvej polovici júna. Stretneme sa v sobotu 14. 6. 2008 vo Zvolene, aby sme si krátkou jazdou do Banskej Bystrice a na Šturec uctili našich kamarátov.
Viac o jazde: Seriál článkov: Jazda za zosnulých motorkárov
Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2008
Neuveriteľné, ale táto akcia už vstupuje do siedmeho ročníka. Netradičná akcia zameraná na turistiku a spoznávanie nielen Slovenska sa stále teší obľube. Akcia je putovná a každý rok sa koná na inom mieste. Boli sme už na severe, juhu, východe aj západe, v Čechách, pri poľských hraniciach s výletom do Poľska, aj v Tatrách. Tohto roku sa stretneme 15. - 17. 8. 2008 v okolí Čachtíc. Ako každý rok aj teraz nám pomocnú ruku pri organizácii podá jeden z motorideákov, konkrétne bugy. Foto z miesta, kde sa stretneme, si pozri na konci článku.
Viac o stretkách: Seriál článkov: Motoride Stretko
Motoride Enduro Rally
Rally je najmladšou z našich akcií. Za jej zrodom stála myšlienka spraviť off-road akciu pre tých, ktorým nerobí problém vyraziť do terénu aj s viac ako 200 kg obludou. Áno, pochopil si správne, vravím o veľkých cestovných endurách. Má za sebou dva ročníky na strednom a na východnom Slovensku. Tieto akcie sú však oveľa náročnejšie na organizáciu, a tak termín ešte nie je celkom známy. Prezradiť môžem len toľko, že by to malo byť niekedy v máji a miesto tentoraz na západe - Záhorie. O všetkom budeme samozrejme včas informovať, ak sa podarí vybaviť všetko potrebné.
Viac o Motoride Enduro Rally: Seriál článkov: Motoride Enduro Rally
Ďalšie akcie:
Medzi ďalšie akcie, ktoré organizujeme patrí napríklad Motodarovačka krvi. Tú poslednú má práve za sebou, pozri: 12. Motodarovačka krvi úspešná A ďalšia bude o štyri mesiace, čiže v strede júna. Otáznik zatiaľ visí nad akciou Kampaň za bezpečnejšie cesty, ktorá sa nestretla so očakávaným záujmom z radov motorkárov a ani táto diskusia nás o tom nepresvedčila.
Ak máš záujem o účasť na niektorej z našich akcií, srdečne ťa vítame. Len doplním, že ich zoznam nájdeš aj v kalendári akcií v časti Akcie Motoride.
Foto Motoride Tour 2008
Niekoľko fotiek miesta konania Motoride Tour 2008:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Foto: bugy.
Pridané: 03.03.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: 7. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2008 - 15. - 17. 8. 2008 - Awia
- Deviata jazda za zosnulých motorkárov úspešne za nami - Redakcia
- Pozvánka: 9. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2010 - 13. - 15. 8. 2010 - Tokaj - Redakcia
- Pozvánka: 12. Motoride stretko, 16. - 18. 8. 2013, jazero Izra, Slanské vrchy - Awia
- Report: Stretko / preteky ľadových medveďov 2015 - zimný motozraz - Awia
- 7. Stretnutie Motoride-ákov alebo takmer odfúknutý Motoride Tour 2008 - Awia
- Termíny Motoride akcií 2009 známe - Awia
- 4. Stretnutie MotoRide-ákov alebo Motoride Tour 2005 - Harly
- Video: 10. Motoride Stretko 2011, Rajecké Teplice - Awia
- 3. Stretnutie MotoRide-ákov - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!