Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2709 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28607
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17033)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11574)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CBR 600 RR TenKate vs. Yamaha YZF-R6 2/2

 Zdieľať

Pridané: 23.06.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 22213 [Testy a predstavenia - Test]

Predstavenie Hondy CBR 600RR

Históriu CBR začala písať Honda roku pána 1987 a to hneď dvomi modelmi – CBR600 Hurricane a CBR1000 Hurricane Force. Odvtedy sú tu obe sestry nepretržite a veľmi slušne plnia vrecká japonským kravaťákom z Tokia. Menšia zo sestier odvtedy prešla mnohými prestavbami, avšak už od začiatku sa stala ikonou kvality a spoľahlivosti. CBR pozná každý. Polovica uslintaných tínedžerov, ktorí sedeli v živote na motorke maximálne raz mi opakujú stále dookola: „Idem si kúpiť cébéeru.“ A ja im všetkým tvrdím: „Néé, koxo, to si nekupuj, to je na začiatok moc silné, kúp si niečo slabšie.“ ...a oni sa len usmievajú a jediné, čo počujú je tá časť o sile. Vidia svoju modlu, majú ju na plagátoch, majú ju všetci kamaráti a už sa trasú, ako pôjdu cez dvestosedemdesiat a budú hypnotizovať čísielka, aby ukázali ešte viac. A že ono to naozaj ide som opáčil konečne aj sám a to spoločne s jej priamou konkurentkou Yamahou R6.

Dizajn

Herghott už o CBR 600RR písal minulý rok, tento rok ju strekli na bojovo a polepili nálepkami, aby tí upotení chlapci už vážne nemohli zaspať. Už sa všetci určite vidia v kombinéze majstra sveta v triede supersport Kenana Sofuogla ako jazdia na čele závodu. Cebra má klasicky ostré hrany, ram-air pochádzajúci z VTR a musím priznať, že farby vymyslel tím Hannspree Ten Kate oku lahodiace a vzbudzujúce emócie. Chalani pri pohľade na ňu podvedome krútia pravým zápästím, matkám z toho vlhnú oči a mladším šumienkam zas čosi iné. Veci v okolí CBR sa dejú niekedy až príliš rýchlo...

Ergonómia

Ako sa dá hodnotiť ergonómia na superšporte, keď je už od prirodzenia nepohodlný a nepraktický? Vlastne... mal by byť. Honda ale nezvykne robiť nejaké brutálne kostitrasy a aj keď za cébéerku dopísali dve erká, tak to až také bolestivé zase nie je. Sedlo mäkké a pohodlné, stúpačky a rúčky presne tam, kde by som ich chcel mať, plexi chráni pred vetrom vynikajúco a vo vibrujúcich späťákoch je presne to čo všetkých konkurentov v kategórii – rozmazané lakte. Ale to je samozrejmé – jogurťáci si totiž radi kontrolujú, či si nezabudli pred jazdou obliecť kombošku. Občas sa im to totiž stáva. :-) Takže naložiť tašku na zadné sedlo a ide sa cez Alpy k moru! Síce mierny extrém, ale keď chceš byť ako Kenan, musíš si pre to niečo vytrpieť.

Motor

Každý sa ma pýta, koľko to má koní? Čo ja viem, ja si čísla nepamätám. Zaujímavejšie je pozrieť si výkonovú krivku, krivku priebehu krútiaceho momentu, prerátať si pomer hmotnosti a výkonu a tiež zažiť ten motor v praxi. Malá erera má silný motor, v celom priebehu, podľa brzdy silnejší ako R6, ale na špičke stráca, lebo nedosahuje také vysoké otáčky a jednoducho honďácky motor je o kus civilnejší, záťah má rovnomernejší, vôbec nie je taký jedovatý a do otáčiek ide o trochu pomalšie. Vŕtanie aj zdvihy piestov majú obe motorky na chlp rovnaké, ale kompresný pomer je u Yamahy o 0,9:1 vyšší. Celkom dosť. Motor cébéerky je preto celkovo civilnejší a vôbec nie je taký kúsavý ako R6. Povedal by som, že absencia antihoppingovej spojky v tomto prípade nijak nevadí – zadok proste zostáva tam kde má a ani motor netreba držať nad 10 tisíc. Spojka je veľmi kultúrna, prevodovka tradične presná a žiadne strašné zvuky sa pri radení z vytočenej jednotky do dvojky nedejú. Krása. Celkovo to vychádza tak, že na rozdiel od R6 sa dá na CBR jazdiť aj slušne a to jednoducho tak, že ju nebudeš točiť povedzme nad 7. Celkom sa to zvládnuť dá.

Podvozok a brzdy

Je to dosť tvrdé, ale zas – je to SS, a konkurencia je ešte tvrdšia. Podvozok toho vyžere celkom dosť, ale určite nemá tendencie k húpaniu. Na druhej strane to, že je mäkší ako zvyšok kelímkových vozítiek zvyšuje trakciu na hrbolajtejšom povrchu a to sa mimo okruhu náramne hodí. Neodskakuje to totiž v zákrutách a nevynáša. A hlavne, nebolia z toho obličky na panelovkách, lebo tie vedia cez tvrdý zadok nakopať lepšie ako F1 powerboat. Brzdy sú kapitola sama osebe. Ako by som ich len popísal... skúsim takto: Doprdelenarazilsom? Radiálne Tokica popierajú fyzikálne zákony a dlhú dobu najlepšie brzdy v kategórií montované na Yamahy sú oproti tomu len bubny na dedkovej motorke. Sú citlivé, presné, účinné a postaviť to na predné jedným prstom nie je žiadny problém. Keď to pôjde takýmto tempom, o 10 rokov sa budem báť dotknúť brzdovej páčky, aby som na mieste nehodil držku.

Honda vychytávky

 Honda CBR 600RR TenKate vs. Yamaha YZF-R6

HESD – Honda Electronic Steering Damper – vynikajúci elektronický tlmič riadenia, ktorý dával naozaj pocit istoty aj pri jazde v limitných rýchlostiach.
PGM DSFI – Programmed Dual Sequential Fuel Injection – procesorom riadený systém vstrekovania paliva dvomi tryskami.
HMAS – Honda Multi-Action System – špeciálny systém pruženia
HISS – Honda Ignition Security System – imobilizér pracujúci na systéme, keď kľúč je bezdrôtovo spojené so spínacou skrinkou a verifikuje priamo oproti riadiacej jednotke.
HECS3 – Honda Evolutional Catalysing System – systém katalyzátora.

Čo ma štvalo

Keď som nebol zaľahnutý, z budíkov som videl len spodnú polovicu. Takže rýchlosť som si približne domýšľal a z otáčkomera bola vidieť len tá slušná polovica rozsahu. Nevydalo. :-) Vykurovaný podsedlový priestor vedel upiecť každú desiatu a vibrujúce stúpačky, rajdy a hlavne zrkadlá ma štvali tiež.

Čo sa mi páčilo

Vysoká stabilita motorky aj vo vysokých rýchlostiach a celkový dobrý pocit z jazdy. Motorka sa naklápa celkom ľahko a nechce kúsať – je veľmi kultúrna, avšak bez nejakej výraznej straty charakteru.

Konkurencia

O konkurencii písať nebudem, lebo je prakticky zhodná s konkurenciou R6 a o tej už písal Tino.

Záver

Honda sa neženie za maximálnym výkonom ani za titulom najagresívnejšieho športovca. Honda postaví motorku, ktorá má pohodlný posed, dobrý a stabilný podvozok a silné brzdy, aby sa dala použiť aj na bežných cestách. Zvysoka sa pozerá na všetky snahy konkurentov spraviť najlepšiu motorku na okruh a stále si zachováva svoju tvár robiť motorky pre ľudí, čo sa jej v konečnom dôsledku darí a patrí jej za to palec hore. CBR zostáva stále ikonou, ak aj nie okruhovou, stále je to skvelá silná motorka s vyváženými vlastnosťami.

Plusy a mínusy

pohodlnejší posed, rovnomernejší záťah, lepšie brzdy, tlmič riadenia vibrujúce späťáky, stúpačky a rajdy, horúco pod sedlom

Názor druhého redaktora

Kristián Dudík (Kristián Tino Dudík):

 Honda CBR 600RR TenKate vs. Yamaha YZF-R6

CBR-u sme dostali vo farbách tímu Ten Kate Honda v peknej bielej perleti a nevyzeralo to teda vôbec zle. Osobne by som zopár z nálepok dal síce dole a potom by to bolo úplne super, ale oproti napríklad Movistar replike je to paráda. Dizajnovo to nie je ako celok až také horúce ako Yamaha, ale to je už u tejto značky skoro rituál (ktorý teraz dosť nabúrava hlavne CB 1000 R). Celkovo je motorka trocha z iného súdka. Nie, že by nebola dostatočne športovo orientovaná, to sami zistíte po sto kilákoch jazdy, ale v porovnaní s Yamahou je to typická Honda. A to nie je urážka. Nie každý má potrebu trpieť na motorke ako na škripci a CBR-ka ostáva naďalej v tomto smere dostatočne ústretová. Jazda po okreskách rôzneho druhu nie je vôbec nepríjemná, čo sa o tvrdo naladenom podvozku Yamahy povedať vždy nedá a sériovo montovaný elektronický tlmič riadenia vám pomôže dostať sa z najhoršieho von ak nabehnete na typickú „rovnú“ slovenskú cestu a pod kotlom budete mať zatopené viac, než je pekné. Motor nemá až takú chuť po otáčkach, ale ak sa naštvete, vypáli vás dopredu bez zaváhania. V minulosti tak kladne hodnotený stredný rozsah motora už síce nie je vďaka úpravám na Yamahe až tak markantný, ale Honda sa mi zdala v tomto smere stále o malý, ale skutočne malý chĺpok lepšia. Ak sa však jedná o vrcholový výkon oboch mašín, bolo to skôr naopak a chýbala mu šťavnatosť R6R. Pri jazde po našich cestách to je ale úplne fuk a tu to znova vyhráva CBR. Príjemná pozícia vám uľahčí presuny na dlhšie vzdialenosti, ale nenechajte sa oklamať, stále je poriadne športová.

CBR600RR 08

Podvozok nie je až taký tvrďas a pobere oveľa viac nerovností, no odozvy je tam habadej a je z toho cítiť, že Soichirovi hoši mysleli aj na bežných ľudí. Jazda na nej nevyžaduje takú angažovanosť a je to taká pohodička, čo je možno trochu škoda, lebo časom zistíte, že aj keď ste rýchli, nemá to tie grády. Ale znova treba zopakovať, že predajnosť CBR hovorí jasne a veľa ľuďom práve toto vyhovuje a Honda nebola v tomto nikdy hlúpa. Oproti tým divným brzdám na Yamahe boli honďácke radiálky Tokico účinnosťou trocha inde a dokázali ma spomaliť vždy neskutočným spôsobom. Takto by to malo vyzerať na každej motorke, to by bola radosť veľká. Ochrana pred vetrom bola zhruba rovnaká, ale zabudnite, že by to nad 160 km/h na 183 centimetrovej postave nejak obzvlášť fungovalo. Pre vyšších jazdcov sa ani ona nehodí, čo je naviac podporené faktom, že ak nemáte zrovna 165 centimetrov, bude vám vo výhľade na tacháč brániť lem plexiskla a časom to bude dosť otravné. Druhým následkom miniatúrnych rozmerov je, že do kapotáže mi nevošla ľavá noha a koleno ostalo na zlome bočného plastu, čo rozhodne nepomáha aerodynamike :-). O tých čudesných Dunlopoch som už písal hore a vôbec neurobíte zle, ak ich po zábehu vymeníte za niečo o kus mäkšie, čo by zvýraznilo schopnosti motorky. Aspoň ja by som tak určite urobil, pretože to varovanie na Yamahe bolo dostatočné.

 Honda CBR 600RR TenKate vs. Yamaha YZF-R6

Nakoniec to vyšlo asi takto. Hondu si kúpte vtedy, ak ste sa rozhodli kúpiť superšporta, občas si plánujete cez rok zbehnúť na okruh, ale väčšinu času času strávite v bežnej premávke, čo asi väčšina z nás. Splní vám všetko, o čo ju požiadate a urobí to rýchlo, má perfektné brzdy a je tam aj ten typický hondí komfort. Na okruhu bude určite rovnako skvelá a bude záležať len na vašich schopnostiach, či sa necháte predbehnúť. Ak ste však typ človeka, ktorý robil od základnej školy samé somariny, nestačili mu strany v žiackej knižke na poznámky od pančelky a máte bojovnú povahu, nemáte inú možnosť a Yamaha vám presne sadne. Jej závodný zvuk, charakter a parádny dizajn vám budú robiť radosť každý kilák jazdy.

R6 vs. CBR600RR
Vždy sa budete pred výjazdom cítiť ako najväčší závodník na okolí a pri každom pootočení plynom vám obrovsky poskočí srdce. Je fest tvrdá a na pol plynu ju nemá význam vôbec drať. A v neposlednom rade, kúpte si permanentku na Pannoniu, Hungaroring alebo Brno, pretože toto je jednoducho jej miesto a žije pre to. Chytí vás za srdce, presne ako to tvrdí Yamaha. A to teda môžem.

Plusy a mínusy

brzdy, motor funguje aj dole, hondí komfort chýba jej poriadna dávka emócií

Pozadie / Wallpaper

 Honda CBR 600RR TenKate vs. Yamaha YZF-R6
 Honda CBR 600RR TenKate vs. Yamaha YZF-R6
 Honda CBR 600RR TenKate vs. Yamaha YZF-R6


Motocykle na test poskytli Honda Slovakia a Yamaha Motor CZ, výkon zmenaraný na brzde vo FastBikes..

Text: Agressor, Kristián Tino Dudík, foto: Cacao

Foto:
 Honda CBR 600 RR 2007 Yamaha YZF-R6 2008 Suzuki GSX-R 600 2007 Kawasaki Ninja ZX-6R 2007 Triumph Daytona 675 2007 Ducati 848 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamahaSuzukiKawasakiTriumphDucati
Model:CBR 600 RRYZF-R6GSX-R 600Ninja ZX-6RDaytona 675848
Rok:200720082007200720072008
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:599 ccm599 ccm599 ccm599 ccm675 ccm849 ccm
Max. výkon:119.8 k (88.1 kW) / 13500 ot.129.1 k (94.9 kW) / 14500 ot.126.5 k (93.0 kW) / 13500 ot.125.0 k (91.9 kW) / 14000 ot.126.5 k (93.0 kW) / 12500 ot.134.0 k (98.5 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:66 Nm / 11250 ot.65.8 Nm / 11000 ot.72 Nm / 11500 ot.66 Nm / 11700 ot.72 Nm / 11750 ot.96 Nm / 8250 ot.
Kompresný pomer:12,2 : 113.1:113.9:112.65:112:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 42.5 mm67.0 x 42.5 mm94x61.2mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:115 mm120 mm127 mm
Zdvih vzadu:120 mm133 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálnadvojkotúčová radiálnadvojkotúčová radiálnadvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm300 mm308 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17M/C (58W)120/70 ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C120/70 ZR 17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm210 mm208 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR17M/C (73W)180/55 ZR17M/C (73W)180/55ZR17M/C120/70 ZR 17180/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:155 kg166 kg161 kg167 kg168 kg
Výška sedla:820 mm850 mm810 mm820 mm825 mm830 mm
Rázvor:1375 mm1380 mm1405 mm1392 mm
Dĺžka:2010 mm2040 mm2105 mm2010 mm2100 mm
Šírka:685 mm705 mm720 mm710 mm
Výška:1105 mm1100 mm1125 mm1125 mm1100 mm
Svetlá výška:135 mm130 mm
Objem nádrže:18 l17.3 l16.5 l17 l17.4 l15.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 192 km
Poznámka:
Poznámka:Cena: 349 900 Sk (23. 6. 2008)Cena: 354 900 Sk (23. 6. 2008)Cena: 336 000 Sk (23. 6. 2008)Cena: 314 900 Sk (23. 6. 2008)Cena: 479 000 Sk (23. 6. 2008)

<

Pridané: 23.06.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: