Anketa:
Rally Dakar ročník 1995 - odchod zo Španielska
ZdieľaťPridané: 30.11.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5350 [História]
Po prvý raz v histórii rally Dakar sa pretek neodštartoval z Francúzska ale zo Španielska. Presnejšie z Granady.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Ba čo viac, pretek teraz trval iba pätnásť dní. Cieľ rally sa ale nezmenil, bolo ním klasicky mesto Dakar v Senegale. Hubert Auriol sa stal manažérom preteku. Kategóriu motocyklov vyhral znova Stephane Peterhansel. Jeho víťazstvo očakával snáď každý. Medzi autami bol najlepší Pierre Lartigue pred Brunom Sabym.
trasa rally 1995 |
- Štart: 1. Január 1995 Grenada (Španielsko)
- Cieľ: 15. Január 1995 Dakar (Ružové Jazero)
- Deň odpočinku: 8. Január 1995 Zouerat (Mauretánia)
- Dĺžka rally: 10.109 km
- Dĺžka meraných úsekov: 5.725 km
- Prejdené krajiny: Španielsko, Maroko, Mauretánia, Guinea, Senegal
Na štarte 205 strojov:
- 95 motoriek
- 86 áut
- 24 nákladiakov
V cieli 103 strojov:
- 27 motoriek
- 58 áut
- 18nákladiakov
Zaujímavosti:
- Hubert Auriol sa stal novým bossom Dakaru.
- Personál organizátorov Dakaru obsahoval: 140 úradníkov vrátane 20 komisárov a 29 doktorov ďalej 32 áut/nákladiakov, 10 vrtuľníkov a 22 lietadiel.
- Marcel Hugueny ako 81 ročný v kategórii áut a Herbert Schceck ako 62 ročný v kategórii motoriek štartujú na rally Dakar.
- 8 žien na štarte rally: 6 v kategórii áut, jedna medzi nákladiakmi a jedna na motorke.
Trasa:
- 1. etapa : Grenade - Motril (275 km z toho 170 meraných)
- 2. etapa : Nador - Er Rachidia (619 km z toho 226 meraných)
- 3. etapa : Er Rachidia - Ouarzazate (574 km z toho 405 meraných)
- 4. etapa : Ouarzazate - Goulimine (646 km z toho 380 meraných)
- 5. etapa : Goulimine - Es Smara (486 km z toho 408 meraných)
- 6. etapa : Es Smara - Aswerd (585 km z toho 577 meraných)
- 7. etapa : Aswerd - Zouerat (628 km z toho 625 meraných)
- Deň odpočinku v Zouerate.
- 8. etapa : Zouerat - Chinguetti (514 km z toho 504 meraných)
- 9. etapa : Chinguetti - Tidjikja (348 km z toho 347 meraných)
- 10. etapa : Tidjikja - Ayoun El Atrous (429 km z toho 375 meraných)
- 11. etapa : Ayoun El Atrous - Bakel
- 12. etapa : Bakel - Labé (632 km z toho 626 meraných)
- 13. etapa : Labé - Tambacounda (820 km z toho 600 meraných)
- 14. etapa : Tambacounda – Dakar
Top10
Motorky
1. | PETERHANSEL | YAMAHA | Fra |
2. | ARCARONS | CAGIVA | Esp |
3. | ORIOLI | CAGIVA | Ita |
4. | MEONI | HONDA | Ita |
5. | BRUCY | HONDA | Fra |
6. | SIREYJOL | KTM | Fra |
7. | MAYER | KTM | All |
8. | JIMMINK | CAGIVA | Hol |
9. | OLIVIER | YAMAHA | Fra |
10. | GIL | KTM | Esp |
Autá
1. | LARTIGUE/PERIN (1er T3) | CITROEN | Fra |
2. | SABY/SERIEYS | MITSUBISHI | Fra |
3. | SHINOZUKA/MAGNE | MITSUBISHI | Jap |
4. | FONTENAY/MUSMARA | MITSUBISHI | Fra |
5. | SALONEN/GALLAGHER | CITROEN | Fin |
6. | GUEDES/DUBOIS | NISSAN | Por |
7. | DELAVERGNE/ARGUELLES (1er T1) | NISSAN | Fra |
8. | VISMARA/ALBIERO | SSANGYONG | Ita |
9. | PORNSAWAN/TULL (1er T2) | MITSUBISHI | Tha |
10. | MASUOKA/SCHULZ | MITSUBISHI | Jap |
Nákladiaky
1. | LOPRAIS/STACHURA | TATRA | Tch |
2. | SUGAWARA/SHIBATA | HINO | Jap |
3. | BUCHTYAR/KORENY | TATRA | Tch |
4. | VERSINO/CASSIOT | MERCEDES | Fra |
5. | BAUELER/STOCK | MERCEDES | All |
6. | BOSONNET/LACOURT | MERCEDES | Fra |
7. | PELICHET/GAMBILLON | MERCEDES | Fra |
8. | HELLEGERS/SUPHEERT | MERCEDES | ND |
9. | GRANJON/MARTINEAU | MERCEDES | Fra |
10. | PETIT/LEDREO | MERCEDES | Bel |
Video
zdroj:www.dakar.com
Pridané: 30.11.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník 1980 - príchod továrenských teamov - zeON
- Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie - zeON
- Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela - zeON
- Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot - zeON
- Rally Dakar ročník 1992 - naprieč Afrikou - zeON
- Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí - zeON
- Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou - zeON
- Rally Dakar ročník 1986 - čierny rok - zeON
- Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW - zeON
- Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!