Anketa:
Novinky v BMW na rok 2010
ZdieľaťPridané: 06.11.2009 Autor: Varan
Čitatelia: 11504 [Bleskovky - Novinky]
Z mníchovskej dielne prichádzajú informácie o modeloch R1200GS/Adventure a R1200RT na rok 2010. Značnou modernizáciou prešiel motor, odteraz s dvomi vačkovými hriadeľmi DOHC.
R1200GS/Adventure
Najväčších zmien sa dočkal motor, ktorý teraz disponuje dvomi vačkovými hriadeľmi s radiálnym usporiadaním, ktoré sa doteraz používali len na modeli HP2 Sport. Každý vačkový hriadeľ ovláda sací a výfukový ventil a vzhľadom na radiálne usporiadanie ventilov, vačky sú vyrábané s kužeľovým profilom. Mierne boli zväčšené aj ventily, a to sacie o 3 mm a výfukové o 2 mm. Sacie hrdlo sa zväčšilo o 3 mm na terajších 50 mm (napr. HP2 Sport má 52 mm).
V praxi to znamená viac výkonu a krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok, živšiu odozvu na plyn, lepšiu akceleráciu a posunutie červeného poľa na 8500 otáčok, teda o 500 viac ako pri predošlom modeli. O zapálenie zmesi sa starajú stále 2 sviečky (HP2 Sport má iba jednu). Kompresný pomer, vŕtanie a zdvih, ako aj systém chladenia ostávajú nezmenené.
V číslach to predstavuje výkon zvýšený o 5% na 110 koní pri 7750 otáčkach a krútiaci moment 120 Nm pri šiestich tisícoch. Nový motor je krytý horčíkovým krytom na len dvoch skrutkách namiesto doterajších štyroch, čo by malo uľahčiť odlíšenie modelov a aj prípadnú (de)montáž. Zmeny sa prejavili aj vo výfukovom systéme, ktorý je vybavený elektronicky riadenou výfukovou klapkou s dvomi kolektormi. Tie majú za úlohu vyrovnávať tlaky reguláciou vibrácií, čo má prispieť k dunivejšiemu zvuku motora.
Zadný tlmič ostáva rovnakej konštrukcie ako na doterajšom modeli, no prichádza s úplne novou vnútornou štruktúrou. Praktickou zmenou prešli riadidlá, ktoré majú asymetrický predstavec, ktorý v štandardnej polohe vyhovuje jazde na ceste a po otočení o 180° vyhovuje terénnej jazde v stúpačkách. Zmenené bolo aj koliesko regulácie sklonu predného plexištítu pre jeho lepšie ovládanie.
Rozdiely medzi modelom R1200GS a R1200GS Adventure ostávajú rovnaké ako pri predošlých verziách.
R1200RT
Zmeny na motore sú totožné ako na GSku, no RT nedisponuje zvýšeným výkonom, keďže hodnotu 110 koní dosahoval už predtým. Viac zmien sa udialo z hľadiska komfortu pri turistike, čo predstavuje novú generáciu odpruženia ESA II (známu už z modelovej rady K) s ešte väčšími možnosťami nastavenia a výraznejšími zmenami pri nastavení tlmenia.
Čiastočne integrálny ABS brzdový systém je odteraz štandardnou výbavou. Ďalšie zmeny sa týkajú aerodynamiky, a to pozmeneným tvarom celej kapotáže a vrchnej časti plexiskla pre ešte výraznejšie zníženie hluku a zvýšenie pohodlia. Nový je taktiež audio-systém s podporou prehrávačov MP3 a iPod s možnosťou uloženia až 9 playlistov. Je riadený Multi-Controllerom umiestneným na vnútornej strane ľavej rukoväte.
Zdroje:HFL, BMW
Pridané: 06.11.2009 Autor: Varan Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda predstavila nové farby pre rok 2010 - Redakcia
- Nové BMW F700GS a F800GS pre rok 2013 - Awia
- BMW Roadster Revolution - koncept naháča s novým motorom boxer - zeON
- Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2010! - Awia
- Pozvánka: Otvorenie nového BMW Motorrad centra a BMW moto-sezóny 2010 - Redakcia
- BMW R 18 Classic a nová rada R nineT modelov 2021 vrátane výročnej G/S 40 rokov - Awia
- BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
- Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?
- Vyskúšali sme tri BMW: S 1000 XR, R 1200 RT a K 1600 GTL
- BMW R1150 GS pohľadom dneška
- Vyskúšali sme deflektor MRA X-Creen Sport
- Test Derbi Terra 125 Adventure - slečna na všetko
- Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom
- Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
- Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
- Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
- ... zobraz všetky články od tohto autora