Anketa:
Yamaha odhalila novú XT1200Z Super Ténéré
ZdieľaťPridané: 25.02.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17225 [Bleskovky - Novinky]
Zahalené rúškom tajomstva zostávalo oživenie dakarskej legendy modelu Super Ténéré. Po mesiacoch špekulácií vyložila Yamaha karty na stôl.
O tom ako bude Tenerka vyzerať sa uvažovalo naozaj dlho, Yamaha nakoniec pripravila prekvapenie. Pre niekoho príjemné, pre niekoho možno aj nie. Poďme sa na ňu pozrieť.
Kto očakával konkurenciu pre nestarnúcu KTM 990, bude asi sklamaný. Nová Super Ténéré sa orientuje skôr na zákazníka cestovateľa. Svedčia o tom kolesá v rozmeroch 19 a 17 palcov, ktoré ale aspoň zostali vypletané (možnosť použiť bezdušové pneu), použitie kardanu, ale aj mohutná kapotáž. Motor s objemom 1200 kubíkov pochádza koncepčne z motora TDM a zachováva si tak tradične usporiadanie - radový dvojvalec s posunutým časovaním 270 stupňov - na ktoré sme boli u Super Ténéré zvyknutí. Jazdec tak dostane sprostredkovane cez elektronický plyn YCC-T do pravačky 110 koní (7250 ot.) a 114.1 Nm (6000 ot.) spolu s vypínateľnou kontrolou trakcie. Naviac má jazdec na výber dve palivové mapy S - Sport a T - Touring.
Údaj, ktorý veľmi neoslní, je celková hmotnosť s náplňami 261 kilogramov. Treba ale povedať, že konštruktéri nadelili Tenerke mohutný oceľový rám, veľkú nádrž s objemom 23 litrov, pokrokové elektronické systémy a tiež je zrejmá snaha o zníženie ťažiska.
V sérii bude Tenerka vybavená novým integrovaným brzdovým systémom s ABS. Tento systém okrem zabránenie blokovania kolesa pri brzdení sleduje aj rozdelenie brzdných síl medzi kolesami. Pri použití prednej brzdy systém podľa rýchlosti, sily stlačenia brzdy a hmotnosti motocykla rozhodne koľko brzdnej sily pošle na zadné koleso. Naopak pri jazde off-road, keď jazdec začne brzdiť najprv zadnou brzdou, systém poskytne jazdcovi plnú kontrolu nad brzdným manévrom.
Super Ténéré bude najprv v predaji dostupná vo verzii Adventure s doplnkami a kuframi. Veľkou neznámou je stále cena. Yamaha si to nasmerovala do bohato obsadeného a tiež veľmi sledovaného segmentu, tak uvidíme ako sa jej bude dariť.
Video:
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Yamaha | BMW | KTM | Moto Guzzi |
Model: | XT1200Z Super Ténéré | R 1200 GS | 990 Adventure | Stelvio 1200 4V NTX |
Rok: | 2010 | 2010 | 2009 | 2010 |
Novinka: | NOVINKA 2010 | NOVINKA 2010 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1199 ccm | 1170 ccm | 999.8 ccm | 1151 ccm |
Max. výkon: | 110.0 k (80.9 kW) / 7250 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 8250 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 114.1 Nm / 6000 ot. | 120 Nm / 5750 ot. | 100 Nm / 6750 ot. | 113 Nm / 5800 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0 : 1 | 11.0:1 | 11.5:1 | 11 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 98 x 79.5 mm | 101.0 x 73.0 mm | 101.0 x 62.4 mm | 95 x 81.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a olejom | kvapalinou | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | reťaz | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 190 mm | 210 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 200 mm | 210 mm | 155 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 305 mm | 300 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 19M/C 59V | 110/80-ZR19 | 90/90-21 | 110/90 ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 265 mm | 240 mm | 280 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 17M/C 69V | 150/70-ZR17 | 150/70-18 | 150/70 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 203 kg | 209 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 261 kg | 229 kg | 259 kg | |
Výška sedla: | 845 mm | 850 mm | 860 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1540 mm | 1507 mm | 1570 mm | 1550 mm |
Dĺžka: | 2250 mm | 2210 mm | 2250 mm | |
Šírka: | 980 mm | 940 mm | 1025 mm | |
Výška: | 1440 mm | 1450 mm | 1475 mm | |
Svetlá výška: | 205 mm | 261 mm | 210 mm | |
Objem nádrže: | 23 l | 20 l | 19.5 l | 18 l |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Vypletané bezdušové kolesá |
Pridané: 25.02.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré - raptor
- Vyskúšali sme novú XT1200Z Super Ténéré 2010 - Awia
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku - MajoKE
- Yamaha Super Ténéré na Slovenku - poď si ju vyskúšať!!! - Awia
- Odhalené : Testovanie prototypov novej Yamahy R-1 - Vlcko
- KTM CEE predstavila nové modely 2008 na slovenskej pôde - Cacao
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora