Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1718 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku 1/4

 Zdieľať

Pridané: 26.10.2018 Autor: MajoKE
Čitatelia: 27011 [Vaše stroje - Moja motorka]

Názory v tomto článku sú od človeka, ktorý nechce jazdiť terén, je slabý, má rád závetrie, nenávidí reťaz na moto a je suchár.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018
Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018

Po bezproblémových takmer 30.000km na Honde NC750X DCT som sa začal trošku nudiť. Začalo to nevinne vozením dcéry do prvého ročníka autom. Motorka ostala len na výlet to bolo OK a vybláznenie jasné KO. Vybláznenie a rada NC750 oheň a voda. V zime 2017 mi začal robiť spoločnosť čerstvučký Crosstourer. Šialený motor akoby nepatril do koncepcie „enduro“.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018
Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018

Kedže článok vzniká leto 2018 a oba stroje sú predsa len staršie ako konkurencia sem tam sa o Hondu Crosstourer otriem. Ak by som ich prirovnal ku autám Yamaha je Toyota Landcruiser 2.8 R4, Honda akoby VW Touareg 3.0 V6.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018
Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018

Majo, 72 kg, 176cm, Honda Crosstourer 277 kg, holá natankovaná... Aby to nebolo málo, ozaj vysoko ťažisko. Skrátka, ak ju chceš mať, len prachy ti nestačia. Čo i len malé vychýlenie do strany na križovatke a pri manipulácií je cítiť. Zdvihy asi o 10 mm viac ako cesťák Yamaha FJR 1300....
Yamaha XT 1200 Z 258 kg, teda o 20kg menej / nádrž väčšia o 1,5 l / a je o 1900 € lacnejšia ako CT. / Honda CT je drahšia oprávnene. Výrobne drahší motor, jednoramenná kyvka, iný rám./ Pocitovo však s Yamahou je oveľa lepšia manipulácia na mieste. Myslím si, že má nižšie ťažisko. Keď budeš na predajni na nich sedieť, nakláňať ich a bude sa ti zdať, že to preháňam s pocitom manipulácie na mieste, uvedom si, že máš prázdnu nádrž takže si tam prihoď vyše 20kg paliva do výšky cca 95 cm, vrchný kufor, to nehovorím o spolujazdcovi, ktorý sa sem tam zavrtí na sedadle. Potom ti dajú tie riadky zmysel.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018
Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018

Pripomeniem chuťovky typu zaparkovanej moto dole kopcom so zaradenou 1tkou a ráno je pred tebou „pricúvaná“ na 10cm fiatka 500. Len tak na okraj, obidve moto som položil na starý matrac a dokážem ich sám dvihnúť. Honda bola skutočne ťažká, musela z domu preč. Famózna, ale kovadlina.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018
Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018

Foto:
 Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XT1200Z Super Ténéré
Rok:2018
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)
Objem:1199 ccm
Max. výkon:112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:117 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:98 x 79.5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:190 mm
Zdvih vzadu:190 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:110/80 19M/C 59V
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm
Pneu vzadu:150/70 17M/C 69V
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:257 kg
Výška sedla:845 mm
Rázvor:1540 mm
Dĺžka:2250 mm
Šírka:980 mm
Výška:1470 mm
Svetlá výška:190 mm
Objem nádrže:23 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2014: 14 990,- EUR

>

Pridané: 26.10.2018 Autor: MajoKE Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria