Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3389 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28583
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17018)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11565)

Úroveň testov motoriek na motoride.sk - Diskusné fórum - O motoride.sk

Táto téma obsahuje diskusie ohľadom servra motoride.sk. Tu je priestor pre Vaše pripomienky, nápady na vylepšenia a samozrejme kritiku :-))

Značky: Funkcia, Chyba, Návrh, Otázka.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuÚroveň testov motoriek na motoride.sk - Diskusné fórum - O motoride.sk

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Návrh, Otázka.

27.06.2007 21:48

Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Niektoré posledné reakcie k našim testom ma prinútili otvoriť túto tému. Chceli by sme vedieť, ako sa vám pozdáva úroveň testov motoriek, ktoré píšeme my. Dajte nám vedieť čo sa vám páči, nepáči, či tam máme niečo pridať, či vám vyhovuje štýl akým sú písané a podobne. Chceme konštruktívnu kritiku.

Zároveň na tomto mieste musím priznať, že pri písaní testu vznikajú chyby. Gramatické môžme okašľať, horšie sú tie faktické - a tých sa chceme vyvarovať. Pri tom množstve údajov a časovom strese to tak občas vystrelí... Čo rozhodne nie je výhovorka, ale poučenie do budúcnosti.

Herghott


27.06.2007 22:33

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Moja predstava je, aby ste nechrlili (ako v poslednej dobe) jeden test za druhym, ale radsej sa zamerali na doslednost pri jednotlivych masinach. Presne ako pises "Pri tom množstve údajov a časovom strese to tak občas vystrelí...", tak naco sa ponahlat?
V kazdom teste je podvedome citit zameranost autora na cestne enduro a chtiac-nechtiac sa to podpise aj na prejave. To potrebuje asi cvik odosobnenia sa.
Dalej, styl pisania je mi ukradnuty, pokial sa docitam to, co sa chcem docitat. Mavate to rozdelene na sekcie "zoznamenie, mesto, sport, turistika, komkurencia, zaver" a mam dojem, ze chcete, aby kazda kolonka bola zhruba tak isto zaplnena ako vsetky ostatne. Tak napr. turistika zabera presne tolko miesta u maleho varana, ako aj u R1-ky a toho mastodonta. Naco, ked je kazdemu jasne, ze ss nie je nic pre turistu a zase naopak nikto zrejme nerata s malym varanom na okruhu. Atd, atd.
No a nakoniec, nevsimol som si nejake zvlast vyrazne gramaticke chyby, ale podla mna by sa na ne kaslat nemalo. Gramaticky spravny prejav by mal automaticky patrit k odbornemu clanku.


27.06.2007 23:39

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kmotr:prvu vetu si mi zobral z jazyka
Inac som spokojny,len by to chcelo snad menej testov ale "hutnejsich". ;-)


28.06.2007 0:12

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

duggo
 Kávičkár 

Ikona

len zopakujem : V kazdom teste je podvedome citit zameranost autora na cestne enduro a chtiac-nechtiac sa to podpise aj na prejave. To potrebuje asi cvik odosobnenia sa.

a snaha o pohodlie na kazdej moto, nie kazda moto je robena na pohodlne vozenie - ONI SU TAK ROBENE ZAMERNE, ale v testoch je to podane dost nejasne, neni pohodlna, bolia zapestia, neni na cestovanie a podobne... to bude ale asi tym, ze cudzie testy necitate.
Ide tam o TEST, test niecoho co je niekde napisane, vlni sa podvozok - tak skusam ci sa ten podvozok vlni, rozbehnem to a pred zakrutou idem dost na brzdy ...brzdy slabnu - tak skusam to dole Babou brzdit ci slabnu brzdy, priklad..kamos ma BMW650GS, v testoch je pisane - v predu ma super BREMBO brzdy, tak som sa previezol a brzdilo to ovela horsie ako Transalp ktory ma v testoch napisane - ma to v predu dva male kotuce, je tam antihopingova spojka, tak si vyberem peknu rovinku a skusim podradit do 10 000 ako to funguje, nenapisem, ze v beznej premavke to neni mozne pouzivat a skusat, potom to trocha ponaklapam ci to nepada do zakruty, ci to netreba v zakrute dvihat, prevodovka, palubovka, servis. intervaly, kvalita laku, sedadla, svetlo, prehrievanie motora a podobne dalsie cojaviem ake veci, ja niesom testovač.

teraz je tazke pisat testy, ked su motorky na chlp rovnake v kvalite a vykone

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (28.06.2007 0:19)


28.06.2007 7:18

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Cistic
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Ja by som zase prijal viac testy motoriek cenovo dostupných a poprípade vyskúšať testovať aj jazdené motorky. Čo ja viem dohodnúť sa aj s nami s majiteľmi čo máme staršie stroje a tie testovať. (Napríklad príde za mnou Awia a dá mi techničák a kľúče od svojej GS-ky spolu s plnou mocou, že v prípade že sa niečo ... stane alebo ak by sa náhodou nevrátil lebo mu moja motorka učaruje je jeho GS-ka moja >:-) ja mu za to požičiam svoju motorku samozrejme s prázdnou nádržou a môže ísť testovať ;-) ) Inak som s pribúdajúcim množstvom testov spokojný, značne to zlepšilo kvalitu týchto stránok. Samotné testy neviem ešte dosť dobre ohodnotiť. Porovnávam ich s testami na stránke motorkari.cz kde majú trošku lepšiu kvalitu. 8-)


28.06.2007 7:41

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

doddy
Darca Krvi  Geriatrik 

podla mna su tie clanky celkom v pohode, len by ste testy mohli riesit trosku oddelene - mam na mysli, ze choppra by mal testovat nejaky chopprak a podobne.
jasne, ze tazisko zostane na vas, ale mali by ste si vzdy zavolat nejakeho kamosa, ktory jazdi taky typ motorky, aku prave testujete. ten by potom "doladil ten test" vychytavkami. a mohlo by sa to tam dat ako NAZOR NEZAVISLEHO JAZDCA namiesto nazoru druheho redaktora.


28.06.2007 8:50

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

No ja neviem či človek, ktorý jazdí celý život na chopproch, je "nezávislý jazdec".
Cistič, ja som Awiovi požičal TA na test aj bez plnej moci ;-)

Myslím, že chlapci to robia dobre. Keď bola R1-ka na ceste okolo sveta, tak nevidím dôvod, prečo by v teste SS nemohlo byť uvedené, ktorý sa na turistiku hodí viac a ktorý menej. Aspoň do doby, keď nebudeme môcť vlastniť po 3-4 motorky. Na každú príležitosť jednu.
Verte tomu, že ine testy čítaju, len to chcú robiť inak. A to je dobre. Lebo načo by nam bolo, ak by sa všade písalo to isté?
Robia to pár mesiacov, je prirodzené, že to nie je dokonalé. Ale časom určite bude. Držím palce.

Testy starších motoriek je dobrý nápad, aj keď asi zložitejši na realizáciu. Ale napríklad porovnanie so svojim predchodcom by bolo zaujímave. Aspoň pre mňa. Alebo taký historický odsek - rodokmeň motorky...


28.06.2007 9:42

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

v testoch robite jednu zasadnu chybu: nedavate motorky otestovat aj mne >:-)


28.06.2007 9:58

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

TomThomas
 Turista 

Ikona

No a co tak pridat ku testom graf priebehu krutiaceho momentu a vykonu ?


28.06.2007 10:26

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Všetky slovenské testy sú viacmenej o nejakých ťažko zadefinovateľných subjektívnych pocitoch jazdcov. Málo doplňujúcich údajov k údajom výrobcov. Herghott, skúste pridať aspoň výsledky hoci aj primitívnym spôsobom nameraného zrýchlenia z 0 na 100, prezrádza to veľakrát viac, ako nejaké "ťahá to odspodu" alebo "neťahá to odspodu". Či je mašina v zábehu alebo nie, na to sa vykašlať, toľko vydrží. Pri dnešných výrobných toleranciách zábeh trvá pár motohodín. (V MOTO GP 30 sekúnd). Satelity časopisu DAS MOTORRAD majú asi najkorektnejšie testy, myslím tým najmenej subjektívne, viem, ich multinacionálne zázemie je iné, ale môžu podľa mňa slúžiť za vzor.
Inak vaše testy sú jedným z mála, čo si na základe nich vytvorím názor o mašine a nie o redaktorovi, kto testoval... Len tak ďalej :-)))


28.06.2007 10:42

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

No a čo tak pridať ku testom pilový diagram?


28.06.2007 10:48

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

A čo tak pridať ku testom aj množinový diagram...? :-D :-D Sorry, nechal som sa uniest.
Ja by som povedal chlapci moji zlati, ze to robite dobre. A od ostatnych prispevkov z kazdeho rozku - trosku. Viem, aka je situacia a na dlhodobejsi teste asi tak skoro nepomyslia nasi dovozcovia, ale...
Tiez uvitam testy ojetch moto, stariniek a celkovo oblubenych moto. Nemam problem komukolvek z Vas pozicat moto aj na tyzden a nech jazdi a testuje a pise. Urcite si to radi precitaju aj ostatny. Nemusia byt tie moto funglovky, mam hlavne na mysli.
Trosku pripravy a info ohladom testovaneho modelu tiez nezaskodi, aby ste sa mohli zamerat prave na tie silne a slabe stranky... Ale celkovo to robite velmi dobre. Zacinate a mate chut, tak nech vam to vydrzi a casom sa prepracujete niekde inde...


28.06.2007 11:52

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

doddy
Darca Krvi  Geriatrik 

Pilgrim: ako nezavisly som myslel niekto z vonku (mimo redakcie). a prave taky, kto cely zivot jazdi na chopproch by mohol nieco povedat prave k chopprom (isto sa nebude vyjadrovat k SS)


28.06.2007 12:04

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Doddy, ja viem, práve preto... Mal som kolegu, niečo málo do 50-ky. Celý život bol chopprakom. Aj na firemné večierky chodil v koženej veste a kanadách :-) Každý rok si vybral 4týždne dovolenky v kuse a brázdil Európu na svojom Virabu 1100. Na choppre nedal dopustiť, nič nebolo lepšie, nič iné nechcel. A potom sa mu niekto dal previesť na GS-e. Behom štvrťroka predal Virago aj auto, zobral úver a kúpil nové GS-1200 s poriadne priplatenou výbavou.

Čo som tým chcel povedať? Že podľa mňa by testy mali robiť práve že ľudia, čo vystriedali rôzne kategórie motoriek. Lebo len oni dokážu porovnávať. Ale to je len môj názor, netvrdím, že správny.


28.06.2007 12:13

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

doddy
Darca Krvi  Geriatrik 

oki, je na tom nieco, ale ja si myslim, ze test nie je o porovnavani, ale o popise moznosti a funkcii motocykla.
ak by chalani robili porovnavacku, tak mas 100% pravdu, ale ak by som napr. ja mal robit test SS, tak ho neurobim poriadne, lebo by som nemohol vyskusat vsetko, co mi motorka poskytuje. takto som to myslel.


28.06.2007 12:17

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona

tiez by sa mi pacili testy starsich motoriek
a k terajsim testom : trosku menej testov ale dlhsich momentalne jeden docitam a uz je tu dalsi Style akym su pisane mi celkom vyhovuje


28.06.2007 12:42

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

campa
 Veteránista 

Ikona

Ak niekto občas číta aj auto.cz tak zistí že články tu na motoride nejdú von často a ani ich nie je veľa. Ja som za viacej testovania ak sa to dá stihnúť, hlavne aj ľudovejších moto čo do ceny.
Ja nie som super fotograf ale cítim super zmenu v ich kvalite, Hegi má oko a sú fakt kvalitne nakomponované, hlavne použitie uhla a prostredia vrátane akčných foto. Kvalita písania je u oboch dobrá, nie je o čom. Ja postrádam v testoch iba porovnanie predaja v tej triede, mam pocit že po spoločnej dohode s p. Cedulom to nebude problém. Napríklad: Shadow 750, chooper -trieda do 1000cm, v 2005 honda 100 ks, yamaha 90ks.... ,2006 ..... dodnes ......atd
Inak 1*.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil campa (28.06.2007 12:46)


28.06.2007 12:48

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

zajo78
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ja si myslim ze je to dobre (ovela lepsie ako tie trapne testy v slovenskych "motocasopisoch" :-))) Taktiez by som privital testy starsich moto, nakolko vecsina z nas si kupuje jazdenky. A aj to porovnanie s predchadzajucim modelom a pridanie rodokmena moto by nebolo na zahodenie.
Len tak dalej, drzim palce.
;-)


28.06.2007 13:00

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

slimak
 Turista 

Ikona

Ja by som privítal na fotkách vedľa moto aj ženské v bikinách, ako som to videl v časopisoch. 8-)


28.06.2007 13:45

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Z celej sily sa prihováram za porovnávacie testy. Veď testy motoriek sa robia (podľa mňa) hlavne preto, aby pomohli občanovi vybrať si z určitej kategórie to, čo by mu najviac vyhovovalo. A ľudia sa už konečne musia dozvedieť, že zo štvorky Kawasaki VN 2000, Yamaha Roadliner 1900, Suzuki Intruder M 1800, Honda VTX 1800, je najlepšia VTX1800! :-)))


28.06.2007 13:53

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Nechcite od nich porovnavacky, tazko budu take dobre ako ta moja: Jazdenky: Honda VFR 800 versus Yamaha TDM 850 >:-) :-P :-D


28.06.2007 15:30

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Peto24
 Jogurťák 

Ikona

Ja som spokojny,ale tie testy ojazdenych moto by som tiez privital ;-) 8-)


28.06.2007 17:13

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

cygno
 Kávičkár 

Ikona

Ja vam mozem trocha pomoct, ked nestihate. Kludne vam otestujem (zameriavam sa ale na tie drahsie moto) motorky, na ktore nemate cas, poviem vam ci to bolo dobre alebo nie a vy to uz potom v clanku len rozviniete :-)
Inak celkom v pohode, len ked uz mate otvorenu diskusiu k vasim testom, tak sa nestavajte do obrannej pozicie v pripade nejakeho kritickeho nazoru, ci uz na test alebo motorku.
Mimochodom podla mna subjektivne testovanie bez emocii autora nie je dobre. To by ste uz rovno mohli zverejnovat len tabulky s technickymi udajmi. Je dobre do testu vnasat vlastne pocity a dojmy, pripadne porovnania (aby sa predislo tomu, ze vsetky motorky budu porovnavane s Varaderom, tak prijmite externych spolupracovnikov - mna - ako som uz pisal vyssie), pre mna je to prijemnejsie a niekedy usmevne.
Este by mozno bolo dobre snazit sa testovat co najviac motoriek naraz a najvzajom ich porovnavat.


28.06.2007 23:06

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ano Varadero spolu s CBR a podobne, jjaro by vam poradil


29.06.2007 15:07

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Vďaka za podnety, všetko čítam všetko sledujem. Do testov sa snažíme dať aj subjektivitu a vlastný názor. Taktiež sa mi zdá fajn otestovať motorku aj v situáciách na ktoré možno nebola stavaná. Myslím tým SS a Turistika, veď málo kto z nás si môže dovoliť viac strojov a keď uvažuje na R1 mal by sa v teste dočítať s čím by mal rátať ak sa vyberie na zraz 300 km vzdialený.

Veľmi pozitívne hodnotím keď sa do diskusie k testu zapojí priamo majiteľ danej motorky. Stalo sa to tu už viac krát a samotný majitelia nám dali za pravdu tomu čo sme napísali. Podobne podnetný bol aj rejdiov príspevok k K 1200R, keď nás nachytal na hruškách. Nuž nikto nieje neomylný...

Nemám pocit, že by som moto porovnával vzhľadom na GS. Skôr sa snažím porovnávať s konkurentmi ak mám s nimi skúsenosti a hlavne vcítiť sa do úlohy potenciálneho kupcu a všimnúť si to čo je doležité.

Awia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (29.06.2007 15:09)


29.06.2007 15:39

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

cygno
 Kávičkár 

Ikona

Cakam mail, nic nechodi, cakam aspon ss, tiez nic nechodi. Awia asi potom necitas pozorne, pretoze si mi neposlal, ziadnu ponuku na testovanie :-) . Tak aby som ti to zjednodusil, tyzden od 9.7. mam celkom cas, tak by som mohol nieco otestovat :-D . Buduci tyzden nemozem, mam uzavierku.


29.06.2007 16:55

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Kvoli vacsej davke subjektivity by ste mali na testy prizvat aj niekoho mimo redakcie. Myslim, ze sa tu najde zopar takych, ktori su dost zodpovedni ak dostanu do ruky cudziu motorku, povedzme na 10 minut- to by mohlo na prvy dojem stacit. Ja by som sa toho nebal.
Napriklad: R1- by bolo dobre mat nazor od Nerda, lebo jazdi SS a potom trebars Cygno, lebo je celym srdcom Ducatista.
Ak totiz napise Nerd, ze ta motorka je nevhodna na turistiku, tak viem, ze na 90% s nim budem suhlasit, ale ak to napise turista, tak na 90% neviem co si o tom mam mysliet.

Mate tu krasnu databazu ludi okolo motoriek a mnohi z nich nie su ziadni suflikanti, ak este aj dokazu napisat aspon 4 rozvite vety, tak by bolo cudne to nevyuzit.
Je to podla mna prilezitost ako ozivit clanky a urcite vam neuskodi, ak ziskate image, ze aj citatelia sa spolupodielaju na clankoch


29.06.2007 17:00

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

cygno
 Kávičkár 

Ikona

RHplusB :-D si trafil. Ja som hovacky zodpovedny :-)))


29.06.2007 17:09

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

RHplusB :-O a kua :-D


29.06.2007 17:14

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

RH..: Ty by si požičal polmiliónovú požičanú motorku? :-O


29.06.2007 17:21

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

chybaju mi tu testy enduro a motocross motocyklov velmi rad sa podujmem na nieke to povozenie... :-))) na začiatok skuste vybaviť hondu cr 250 posledny model ;-) dik :-D natankujem za svoje aj olej jej dam bude ako v bavlnke :-)))


29.06.2007 17:29

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

PRESNE TAK!!!! Nezaskodil by tu napriklad test CR vs. KX vs. YZ vs. RM vs. SX :-)


29.06.2007 18:03

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

no :-} na slovenskych testoch motoriek ocenujem hlavne snahu nic viac. nechcem byt zly ale napisat naozaj dobry test je ozaj tazke a vzdy to nedokazu ani chlapci ciech, talianska, nemecka ci anglicka. citam takmer vsetky testy ss co sa v casopisoch objavia a vela krat sa na nich len smejem. vezmete si testy tych istych motoriek co napisali anglicania a co nemci a zasnete nad tym ako si odporuju. motocykl cislo 7. 1098 vs. R1 takmer vo vsetkom vyhrava R1 dokonca aj na okruhu zajazdi lepsi cas. supermoto cislo 7. 1098 poraza na okruhu R1ku takmer o 2 sekundy. je to taliansky test co ine sa da cakat. vzdy tu bude nejaka zaujatost :-~ mimochodom ten test v supermote je totalny brak!!!!!! system pisania ako v nejakej melodrame pripadne v argentinskej telenovele. cely test sa chvalia ako je to presne merane systemom 2D ako v motogp a potom sa dozviem ze vsetci jazdili vyjazd na cielovku pri rychlostiach 136-149 na 4ke!!!!!! (nepotoci a nepotoci) pripadne udaje o vahe, vykone ci max rychlosti..... cize kto si chce spravit nazor na moto musi sa na nej povozit sam jedine co je ako tak relevantne su udaje namerane na dynojete.
chalani ak chcete napisat test motorky zo "sfery" kde nie ste "doma" skuste tu oslovit ludi co maju podobnu moto pripadne starsi rocnik dajte si stretko a ked nic ine tak napiste ake su zmeny cim sa vam zda jedna lepsia od druhej to sa ujme viac ako pisanie ci je alebo nie je R1 vhodna na turistiku :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (29.06.2007 18:07)


29.06.2007 18:11

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

clanky su dobre a pre mna vyhovujuce. Osobne nepotrebujem vediet ktora moto ma "kolko sraubov"..
Ale napad ojetiny je naozaj skvely ;-)


29.06.2007 18:25

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

trimer
 Čoprák 

Ikona

podla mna je to ok.
zaujima ma vas ludovy nazor a prakticke skusenosti s danou moto a celkovy dojem
-------
presne technicke parametre a detaily o masine sa daju najst na webe, ale pre mna su nezazivne...
-------
chapem ze musia existovat vrtaci, ktrym by nebol test dobry, ani keby ste moto rozobrali na atomy... ;-)
ved sme sa za pluralitu v 89 zasadzovali :-}


30.06.2007 12:17

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Tu v testoch predsa nejde o to zistit aka je ta motorka rychla, ale ako sa na nej jazdi, takze nemam problem pozicat pozicanu motorku, niekomu co ma dostatok citu pre motorky, rozvahy, slusnosti, respektu...(nechce sa mi robit psychoanalyticky rozbor vhodneho kandidata)
Je jasne, ze nepoziciam Hayabusu chalanovi co ma natunovanu NSR125. Testovat sa daju predsa aj endura, MX, nahace aj choppre a tam je ozaj mala sanca, ze sa dakto vyvala a krosky by zas daco mali vydrzat
Vadim, litrovy SS bol trosicka menej stastny priklad, uznavam 8-)


30.06.2007 12:43

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Nerd nechcel som ta zaradit medzi turistov :-))) , ak si precitam nazory, od uplne odlisnych ludi, tak sa viem zhruba zaradit a urobit si aspon aky- taky nazor


30.06.2007 14:02

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Raibek
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ja by som prihodil nejake testy tak rozporuplnych cinskych moto, pripadne skutrov. Myslim ze uplne najviac daju na testy novacikovia, lebo este namaju vlastne skusenosti a aj ked uz sa na nejakej motorke prevezu, tak nevedia ci sa v zakrute kruti, alebo je to normalne. Nevedia posudit ci to brzdi dobre, alebo zle. A casto maju silne obmedzeny rozpocet, preto tie testy aj tych najlacnejsich. Raibek


01.07.2007 19:15

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Ja uz nejake testy bahnostrojov chystam. Horsie je ale zohnat moto rovnakej kategorie od roznych vyrobcov v jednom case. Myslim ze na SK je to utopia :-(


03.07.2007 13:57

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Príklad subjektívneho názoru:
1. Frata "Dží" (František Gorczycza, šéfredaktor českého SUPERMOTA) píše v teste "mojej" Nevady o jemnej a presnej prevodovke. Mimochodom je členom českého Guzzi klubu. >:-)
2. Andrej Kováč, redaktor Sveta motocyklov píše o tej istej mašine, že má "poľnohospodársku" (atď) prevodovku. :-((((((
3. Na motorájde som sa dočítal, že prevodovka je aká je, kto vie, vie aj s touto, kto nie, nech si zaobstará skúter. :-P
4. Môj názor: ak nemáš protézu, je to v pohode, ak si jemný, všetko presne zapasuješ, kam patrí :-D :-D :-D
5. No, aká je to prevodovka ????


03.07.2007 15:03

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Romanki
 Turista 

Ikona

Tiež sa pripájam za testy jazdených moto, pretože väčšina z nás si kupuje jazdenku. Ináč to robíte dobre a články majú hlavu aj pätu. Držím palce v ďalších testoch. ;-)


03.07.2007 16:11

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Kristián Tino Dudík
 Kávičkár 

Ikona

Velmi sa mi pacilo, ze v poslednych testoch, napr. nahaty "mastodont" BMW ste pouzili volnejsi styl, ktory je mi blizky.Pisat to viac emotivnejsie a citit tam to nadsenie z vami testovanej motorky.Taketo citanie je pre mna (a verim aj ostatnych) velmi zabavne a lahko sa vzijem do pocitov jazdca.Toto je asi to najdolezitejsie pre mna.
Ja som fetisista na zakruty :-))) , takze by som prijal trosku "hrubsie" zaobchadzanie v zakrutach, ktore by sa nemalo moc blizit hrane, ale zase ani neflakat to a nejazdit vyrovnany ako pravitko, proste take pekne kolenovky.To sa najma Awiovi podarilo v Trebaticiach a jedna fotka je tam velmi akcna ,aj ked ja by som trochu vysadol a mraskol s kolenom o zem.Len pre ten pocit :-)))
Mozno by som skusil pisat niektore testy ako pribeh, mnohi sa v tom mozno najdu a test sa im bude pacit o to viac a ak ma motocykel predchodcu alebo viacerych, porovnat ho s nim.
Neviem, ci citate napr.Motohouse, alebo Motoraj, pripadne CMN, ale ak necitate tak zacnite, nacerpate nove informacie, inspiraciu a poucite sa z ich chyb.Kontrola konkurencie je podla mna hodne dolezita.
No a v neposlednom rade by ste mohli do testov vtiahnut aj dalsiu osobu ked nestihate a test ma byt na ukor kvality :-) .Najlepsie student, ten ma casu vela, ale musi byt zodpovedny.A to je parketa presne pre mna :-D splnam vsetko co bolo spomenute a mnoho ineho :-D

Drzim palce a som rad, ze takto komunikujete s citatelmi.Len tak sa da posunut sa dalej, pretoze vzdy je co vylepsovat.


18.07.2007 20:58

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

K testu Honda CBF 1000:

V v celej diskusii k testu CBF som sa nedozvedel prečo by tento test mal byť brak, alebo "radobytest". Robíme to s cieľom robiť to lepšie ako iné slovenské periodiká a bol som presvedčený, že to tak aj je...

Kritizujete rýhlosť testov? veď to je hlavná výhoda internetu. Každú moto máme na týždeň a samozrejme dovozca chce mať testy čím skôr vonku. Kým v časáku si počkáte na ďalšie čísla na motoride to už je. Nemyslím, že to je na úkor kvality...

duggo: tvoje otázky boli smerované na Hergiho, ak ti neopdpovedal vo fóre, asi tvoju otázku nepostrehol stačilo mu napísať...

Kmotr: Vela ponaucenia si z nej redakcia nezobrala, ale radsej predsa len suka povrchne "radobytesty" jeden za druhym.

Veľa ponaučenia, myslín, že práve naopak, všetky veci ktoré si spomenul tu vyššie sme si zobrali k srdcu...

Awia


18.07.2007 21:11

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Awia: mas pravdu, tento test bol uz z mojho uhla pohladu lepsi, aj ked este stale nie top. Tentoraz som bol povrchny ja, pri citani, tak som si to precital este raz. S tym "sukanim" testov ale neustupim, v tomto obdobi clovek ani nema poriadne cas prebehnut forum, nie to este pomaly kazdy den precitat novy clanok (vratane ostatnych sekcii). Je mozne, ze importeri to chcu mat co najskor uverejnene, ale natiska sa mi otazka, co budeme citat v zime?


19.07.2007 8:40

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk




ked to chce mat ajwa na jednej kope, pastnem to aj sem:

to, že sa ti článok páči, alebo nie môžeš predsa konkrétnejšie rozobrať vo fóre. palčok hore a dole je len zosumarizovanie tvojho pocitu, čiže ak sa mi vidí, že šéfredaktor portálu o motocykloch dodnes neovláda gramatiku a nehanbí sa za to, tak mu to už pripomínať viac nebudem, jednoducho len bachnem palčok dole a hotovo! ale ak mám názor, že sú v článku faktické chyby, navyše ak mám znalosti o tom, že je to presne naopak ako o tom píše autor článku, tak to rozoberiem do detailov. a ako píše duggo, je možné že sa aj niekto urazí, hoci určite väčšina názorov k testom vo fórach majú skôr charakter pripomiejok ku zlepšeniu, nie urážok. napriek tomu som obdržal od autora jednej recenzie súkromnú správu namiesto toho aby svoj názor otvorene prezentoval rovno pod mojim v diskusnom fóre. všetko dobré!


19.07.2007 14:19

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

vobec netvrdim, ze test je brak, neviem odkial ste to zobrali. redaktorov poznam osobne, ak by aj vytvorili nejaky humac, tak to napisem v ss a prestanem to citat.

k CBF 1000

tento test turistu sa mi vidi slabsi, lebo redaktori su turisti a skratka tam postradam veci, kt. nic nestoja a navyse awia povedal, ze maju stroj na tyzden.

moto na turistiku nabeha viac km a ine. co by sa stalo, keby si niekto precital slovensku uzivatelsku prirucku a napisal napr. FZ 6 S2 serv. interval 10tis.km, sviecky sa menia po 20tis, rozvody 40tis.atd, kupujes jazdenku / ved ten clanok tu bude aj o par rokov / a mas tie zakl. udaje --nic to nestoji--

ja som napr. skoro odpadol ked chlapik napisal k svojej ducati link na servis a tam bolo cena prehliadky na 10tis. za 10tis.Sk. silna kava


19.07.2007 14:41

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

heso
 Edvenčr 

Ikona

pridal by som testy jazdenych,jak sa hore pisalo mnohym by to pomohlo pri vybere..


19.07.2007 15:02

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Hergi, myslim, ze kvalita clankov v poslednom case stupla - hlavne robite super fotky. Kvalitny jazdci + skvely fotograf (prezrad mena :-) ).
Na druhej strane - to co pisali uz chalani vyssie - na kazdej motorke hodnotite v podstate tie iste veci. Co jaaaaa viem, ci to je dobre? Pri supermotarde ako XT660X napisat toto:

"Keď už píšem o turistike, tak vytknem aj pár detailov ako takmer nulová ochrana pred vetrom, absencia nosiča batožiny, tvar nádrže nevhodný pre tankvak (je kovová prekytá na bokoch plastami), malý dojazd alebo nulová ochrana pred vodou v daždi"

Nosic batoziny? Ochrana pred dazdom alebo vetrom? Tankvak? Dojazd? ...kto by to od sm chcel???

Ale to su uz detaily. V kazdom pripade *THUMBS UP* ! ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil agressor (19.07.2007 15:03)


19.07.2007 15:54

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tiez mam pocit ze sa prilis hodnoti cez prizmu turistiky
... vsak preco ste nehodnotili shadowa z pohladu supermoto alebo CBF s pohladu enduro?

kazdu motorku treba hodnotit s pohladu na co je urcena.. pri GSXR alebo R1 vobec neni podstatne ci sa na nej da alebo neda robit turistika


19.07.2007 15:58

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

cital som tu dve veci ktore ma naozaj zaujimaju a uvital by som ich:
1.) jazdene stroje
2.) ceny servisov, resp. kedy co menit a pod. ako napisal MajoKE. To by bolo naozaj uzitocne.


19.07.2007 16:51

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

no mozno len tolko by som podotkol ze by ste mohli pridavat fotky v trosku slabsej kvalite lebo poniektory clenova(napriklad ja) maju aj slaby internet 45Kb/s :-(((((( a stahova je len 4 :-((( :-(((((( :-((( takze na fotky cakam dost dlho :-~


19.07.2007 17:23

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

owwidius
 Turista 

Ikona

a ja si zas myslim ze kludne hodnotte kazdu motorku zo vsetkych pohladov. vacina z nas nema viac motoriek, ze jednu do mesta, druhu na cesty a tretiu do obyvacky.. cize ked este neviem ani poriadne co chcem, mna to celkom zaujima ako sa napr konkretny supermotard bude spravat pri turistike.

jo a fotky veru dobre robi cacao, aj mne sa pacia.


19.07.2007 17:49

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona

k tomu ze testy "sukate" jeden za druhym

momentalne teraz mam kedy si to citat lebo vonku sa neda vydrzat
lenze ked sa trocha ochladi nie len ja ale vecsina clenov bude niekde vonku ci uz na moto alebo bez nej
je to pekne ze tu je pomaly kazdy den new test ale co v zime ? ked si zvykneme ze kazdy den tu pribudne nova motorka a potom bude uz "len" kazdy druhy

ak by to zalezalo od vas mohli by ste nieco nechavat na zimu ale ked dovozca ci vyrobca ci co za jezis chce mat testy cim skor vonku hold smola


19.07.2007 18:48

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Beal
Darca Krvi  Turista 

Ikona

co sa trasiete? v zime sa budu testovať lopaty ako ktorá odhadzuje sneh z cesty do garaze.
Podla mna su testy fajn. Len tazko si viem predstavit borca, ktorý jazdy 10 rokov SS a kazdy druhy vikend je na okruhu ako si vybera svoju nastavajucu podla clanockov na motoride. Oproti tomu je kopa mladych chalanov, ktorí sami nevedia co chcu. Im su udaje o krutiacich momentoch na prd lebo tie si zozenu hoc kde na nete. Uzitocnejsie im je naprikald poznanie ze R1 nie je na turistiku a takvak tam ide dost blbo. Cize moj nazor, dobre! Ale treba davat bacha aby sa nestavalo to co pri fazerovi so stupackami ;-)


20.07.2007 1:11

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

agressor: Spomínaš hodnotenie turistiky pri XT 660X. Včera som sa hodinku previezol na BMW 650 Xmoto, čiže priamom konkurentovi a neveril by si aký je to rozdiel... Test ešte prinesieme... Ide o to, že Yamaha ma prekvapila pohodlím na dlhšie jazdy čo by som od supermotardu nečakal. Aj preto ten názov článku - Yamaha XT660X - motard na každý deň.

keď už cituješ prečo vytrhneš niečo z kontextu? Ten odstavec začal:

Turistika
Nuž aj ja som si myslel, že túto kapitolu v prípade XT-X škrtnem, no nespravím to. Od XT som očakával vibrácie jednovalca a tie tam aj sú. Áno tie klasické, takpovediac žiadané aj so zvukovou kulisou, ale nenašiel som žiadne rušivé vysokofrekvenčné vibrácie do stupačiek alebo riadidiel. Táto vec ma prekvapila rovnako ako pohodlie. Na XT som najazdil viac ako 1000 km, z toho 500 km za jeden deň. Keď som mal za sebou svižnú 400-vku, necítil som únavu a mal som chuť ďalej jazdiť. Sedlo XT-X je totiž prevzaté z endura XT-R a nie je to žiadna nekompromisná športová lavica. Aj keď na to nevyzerá, poskytuje prekvapivé pohodlie.


Celkovo som považoval za pridanú hodnotu spomenúť aj vlastnosti v inom ohľade ako tie na ktoré bola moto stavaná. Tiež mám ten pocit, že nie všetci si môžeme dovoliť 3 motorky a preto nevidím nič zlé na tom ak sa niekto dočíta ako sa cestuje na supermotarde alebo superšporte, lebo ak si tú moto kúpi ako jedinú, možno sa bude chcieť s ňou vybrať na zraz a možno aj niekam ďalej.

Asi nikto si nebude na turistiku kupovať Supermotard alebo Superšport ale jedno majú všetky motorky spoločné. Presun z bodu A do bodu B. Volajte to ako chcete ale pohodlie, ochrana pred dažďom a pod sú faktory spoločné pre všetky motorky. Veď aj na SS prší a aj majiteľ R1 si chce možno nahodiť tankvak aby si mal kde dať foťák. Preto nevidím nič zlé na tom ak sa v teste dozvie ako na tom daná motorka je.

Druhá vec je či to kritizujeme v kontexte danej motorky a danej triedy. Odpoveď je nie.

MajoKE: Fajn pripomienka... Servisná náročnosť, prípadne ceny náhradných dielov...

Awia


20.07.2007 10:27

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

XJ900
 Kávičkár 

Ikona

Papiboy dal vyborny priklad coho sa vyvarovat:

Cize
1. nazor ...jemna a presna A vsetci vieme co znamena.
2. nazor ...polnohospodarska prevodovka A vsetci si vieme predstavit co to znamena
3. nazor ... je taka aka je, kto vie vie.. UZASNE HODNOTENIE viete s toho ze ASI idealna nie je ale co jej je neviete. (hlavne ze je importer spokojny)
4. je to v pohode ak si jemny a vsetko presne napasujes Zase vieme co to znamena

NAZOR MOTORIDE MI V TOMTO PRIPAE POMOHOL NAJMENEJ.


20.07.2007 10:30

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

XJ900
 Kávičkár 

Ikona

Mám aj ja otázky na Redakciu:

pre aku cielovu skupinu píšete svoje testy?

v čom ste lepší od iných slovenských periodík?


20.07.2007 11:12

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Zdar XJ900, o tej guzzi prevodovke som vtedy písal ja, takže nie redakcia. Nebol to ani test, len taký minitest.

V tejto diskusii je citovaný len útržok, o tej prevodovke v Nevade som tam napísal aj iné:
"O prevodovke nejdem písať oslavné verše. Zo začiatku to chce medziplynové triafanie do vhodných otáčok alebo pošteklenie spojkou. Po pár kilometroch sa to človeku dostane do krvi. Namiesto diplomovej práce na tému prevodové ústrojenstvo, poviem len zjednodušene: rýchlosti sa pri guzinách „necvakajú“, ale „zasúvajú“. Aby som uzavrel tému prevodovka – kto vie, vie aj s týmto. Kto nevie, nech jazdí na skútri."

Som to v tom článku zjednodušil, lebo v miniteste predtým (Breva) som už niečo o podobnej guzzi-prevodovke spomínal a nechcel som sa opakovať:
"Japonské pocity ma prešli pri radení. Prevodovka nie je nepresná, je iná. Laicky povedané: páčkové „vzdialenosti“ medzi rýchlosťami sú väčšie. K radeniu len dve veci – dvojke sa tam občas nechcelo a kontrolka neutrálu niekedy jawácky zašvindlovala. Chce to zvyk a cit."

Je mi ľúto že si sa z mojich slov dozvedel najmenej a oveľa viac vieš zo slov že je "jemná a presná" alebo "poľnohospodárska".


20.07.2007 11:24

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk




TTom, umenie je odísť na vrchole slávy. Ty si to vrámci motoride dokázal, hoci možno je dobré že tie minitesty už nerobíš, lebo citujem: "TTomove testy boli fakt trefné, len škoda, že som ich stihol prečítať počas ranného srania na záchode. Skončilo to tým, že som mal síce dobrú náladu, ale o motorke som vedel hovno."


20.07.2007 11:25

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

XJ900
 Kávičkár 

Ikona

Mne je jedno kto to pisal.
Nazor som tvoril z textu ktory bol k dispozicii tu. Mohol som ist do hlbky a vyhladat vsetky testy a nerobit zavery z neucelenej informacie. To som nespravil nakolko som pouzil informaciu iba ako PRIKLAD ako a co nerobit.

Po Tvojom upresneni "Japonské pocity ma prešli pri radení. Prevodovka nie je nepresná, je iná. Laicky povedané: páčkové „vzdialenosti“ medzi rýchlosťami sú väčšie. K radeniu len dve veci – dvojke sa tam občas nechcelo a kontrolka neutrálu niekedy jawácky zašvindlovala. Chce to zvyk a cit."
musim uznat ze tieto informacie mi dali ovela viac ako slova jemna a presna a polnohospodarska. A teda je ta informacia najlepsia.
Ja ak sa mylim nemam problem to uznat.


20.07.2007 11:32

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

XJ900
 Kávičkár 

Ikona

Mozno by bolo dobre keby redakcia podobnym sposobom ukazala ze ich informacei su spravene a trefne. Reagovala na kritiku inac ako reaguje. A cakam na odpoveda na otazky:

pre aku cielovu skupinu píšete svoje testy?

v čom ste lepší od iných slovenských periodík?

Brutaldisko: Koho to citujes? zvykne sa uvadzat nie?


20.07.2007 11:43

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

XJ900, v pohode.

Brutaldisko, mne ani nešlo o slávu, skôr som vtedy chcel pomôcť motorájdu.

A k tomu fekalistickému citátu len toľko, že to beriem ako názor. Tuším o koho názor ide... Autor citátu písal do diskusií iné názory. Nuž čo, každý sa neustále vyvíja a napreduje, alebo krpatie. A nejdem tu filozofovať o slovách ako charakter...


20.07.2007 12:14

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

brutaldisko: Ešteže na záchode. Ešteže ich nečítal počas ranného srania v kuchyni. Ešteže nenosím do záchoda PC... :-)))


21.07.2007 10:14

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

XJ:

pre aku cielovu skupinu píšete svoje testy?
- Nechápem čo sa pýtaš, pre všetkých čitateľov...

v čom ste lepší od iných slovenských periodík?
- To by ste mali hádam napísať vy, alebo v čom sme horší... Budem písať za seba:
* snažím sa venovať viac pocitom z jazdy a postrehom, ktoré v katalógu nenájdeš
* vyhýbať sa nudným výpisom tech. parametrov
* skôr stručne a výstižne - toto ale zjavne nieje moja parketa
* akčnosť ak je to možné
* porovnanie s konkurenciu, ak mám tie skúsenosti (v podstate začíname)
* a rozhodne do mínusov nenapíšem: "Nieje v mojej garáži"


21.07.2007 11:24

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

duggo
 Kávičkár 

Ikona

prosim testovacov, ci by ste nemohli vazit motorky normalne na nejakej vahe, alebo dvoch domacich vahach ... ten udaj by bol potom svaty, dopnili by ste iba ci ma prazdnu, alebo plnu nadrz. Lebo je tu tolko dohadou a kilach hore dole, ze uz mi z toho teplo. Clovek doteraz neviem, kolko ma naprikald Varadero s plnou nadrzou, vsetci sa len hadaju .

Dakujem a prajem vela vazenia.


21.07.2007 11:37

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

TTomove testy mozno neboli obsiahle ale pre mna osobne boli kurva dobre

TTom
ak tu niekto pise popici cestopisy tak je to kapro
ak tu niekto pisal popici testy tak si to bol ty

s tych dnesnych redaktorov mi najviac stylovo pasuje harliak a jeho posledny test midnightstara bol pre mna prudko citatelny

je to len moj osobny nazor, nikomu ho nevnucujem

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.07.2007 11:41)


22.07.2007 14:12

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Zdravím všetkých, nebol som v poslednom čase veľmi pri počítači, takže k tejto vyčerpávajúcej odpovedi sa dostávam až teraz. Poďme v časovom slede:

Test Varan/GS:
- benzínová pumpa starého a nového modelu má rovnaké kontakty, v tom je problém, lebo tie odchádzajú ako prvé. Zvyšok čerpadla je iný (kvôli vstrekovaniu).
- spotreba nového Varadera je taká ako som napísal v tomto aj predošlom teste, je to merané pri normálnej priemernej jazde, nie šetrnej, ani športovej. Dá sa spraviť aj menej, aj viac.
- Zephyr, tých 10 kg ešte zahŕňa baterku, náradie, prípadne ABS (vyše 4 kg) a podobne.

Test Fazer:
- áno, spolujazdec má pogumované stupačky, moja chyba, priznávam (stála v mojej garáži vedľa novej CBR 600, ktorá ich nemá pogumované...)

Test CBF 1000:
- XJ 900, svoje argumenty (ku skladbe viet a podobne) som ti povedal do telefónu, nebudem to tu rozmazávať.

Ostatné v tejto téme - k väčšine vyjadril Awia a ja s ním súhlasím. Konštruktívnu kritiku v tejto diskusii si beriem k srdcu, posnažíme sa na tie veci myslieť pri ďalších testoch.

Herghott


26.07.2007 16:49

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

Vadim: myslíš, že keď išiel z toho hajzla (určite do chladničky :-))) ), išiel cez kúpelňu? :-) A ak áno, čo robí s klávesnicov? Vadim?? Nechceš si popísať na jeho klávesnici??!? :-D :-)))


29.07.2007 22:30

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Zephyr
 Turista 

Ikona

Herghott: Pohotovostná homotnosť a spotreba - beriem a súhlasím,

ale s tým čerpadlom nemáš pravdu, za tým si stojím. V čerpadle pre vstrekovanie nie sú žiadne kontakty. Čerpadlo je ovládané okrem iného aj riadiacou jednotkou motora, po zapnutí zapaľovania je čerpadlo zapnuté po krátku dobu a potom sa vypne, akonáhle beží motor beží aj čerpadlo a to stále. Výstupný tlak je regulovaný mechanickým regulátorom vo vnútri čerpadla na menovitej hodnote 343kPa, tolerovaný rozsah 320 až 370 kPa, dodávané množstvo by malo byť minimálne 270cm3/10 sekúnd. Ak by si mi predsa len stále neveril tak v originál Honda servisnom manuále pre striekačkové Varadero, kapitola 22, strana 2 je to pekne popísané a rozkreslené. ;-)


Čerpadlo pre karburátorovú verziu má presne tak ako píšeš výstupný tlak regulovaný tlakovým spínačom, ktorý je zdrojom častých porúch. Plniaci výkon čerpadla by mal byť min 700 cm3/minuta - Honda manuál pre karburátorové Varadero, kapitola 19,strana 24

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (29.07.2007 22:34)


23.09.2007 11:33

Re: Úroveň testov motoriek na motoride.sk

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona

neako to s tymi testami ustalo



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.