ISSN 1336-6491 | Online: 1508 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30260
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17850)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12410)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motorifle 4SR Jeans

 Zdieľať

Pridané: 22.09.2010 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 18537 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

K rebelovi som si zadovážil jeansy z ponuky 4SR. Na kratučké výjazdy a na CCC pohodlná a relatívne bezpečná voľba. Nie je to tá najbezpečnejšia voľba, ale určite lepšie ako obyčajné rifle.

Na prvý pohľad sa jedná o úplne bežné a normálne rifle rovného strihu s imidžovým predraním na pár miestach. Ale to podstatné, sa ukrýva vo vnútri. Výrobca do nohavíc pridal kevlarovú vložku na spevnenie voči rýchlemu predratiu. Na ochranu bedier sú v riflách vložené vyberateľné pamäťové Viscofoam chrániče a to najdôležitejšie sú chrániče Betac vložené do nastaviteľných vreciek, ktoré obopínajú koleno a držia tak na správnom mieste. Sú to plnohodnotné certifikované chrániče.

Pre zvýšenie bezpečnosti sa dajú nohavice zozipsovať s bundou pomocou krátkeho zipsu. Nemám v nich ešte odjazdené závratné množstvo kilometrov, ale zatiaľ spokojnosť. Kto by potreboval dôkaz o ich vlastnostiach, nech sa páči, pozrite si náš test oblečenie 4SR. Jediné čo asi vytýkam je dĺžka nohavice. Časom sa určite na pätách ošúchajú.

Test oblečenia 4SR:

13.07.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22141 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Test oblečenia 4SR alebo ako zdrať zeON-a z kože!

Koža, textil, rifle a ja. Plán je jednoduchý. Upevniť lano o auto, navliecť sa do kože a nechať sa ťahať po asfalte. Čo z oblečenia ostalo po vyše dvoch kilometroch kontaktu z asfaltom? Chcete vedieť ako to dopadlo? Tak čítajte ďalej.

 

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Tomáš Hajduch - Awia:

4SR-ky "deriem" už dva roky. Za tento čas slúžia naozaj statočne. Podaril sa už aj nejaký ten drobný pád a rifle bez poškodenia. Nakoniec ako sme ich aj testovali túto sezónu tak ukázali, že toho vydržia naozaj dosť.

Pozitívne hodnotím možnosť nastavenia polohy chráničov na kolená a tiež fakt, že chrániče sú priamo v cene. Jedna vec je odolnosť textilu (v tomto prípade posilnená kevlarom) proti predratiu a inou je ochrana, ktorú pri náraze poskytne iba kvalitný chránič.

Rifle 4SR sú pohodlným oblečením do teplého počasia s relatívnou dávkou bezpečia, určite ale oveľa vyššou ako u bežných civilných riflí. Sú vhodné na krátke výjazdy kedy si jazdec nepotrebuje nič dokazovať a má chuť sa len tak previesť a zrelaxovať. Napriek tomu som v nich neraz prešiel vzdialenosti aj viac ako 400 km bez problémov.

Text: Milan Mikulík - mikulec, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Cacao

Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Pridané: 22.09.2010 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »