Anketa:
Pionier ide do južnej Ameriky
ZdieľaťPridané: 21.05.2012 Autor: marekNApionieri
Čitatelia: 10133 [Novinky - Oznam]
Určite ste zachytili cestu chalanov v sedle pionierov do Kazachstanu. Jeden z nich - Marek Slobodník chystá ďalšie dobrodružstvo, tentokrát južnej Amerike
Seriál článkov - Naprieč Južnou Amerikou:
| Seriál článkov: Naprieč Južnou Amerikou | Nasledujúci
To že Pionier za 2 mesiace prejde 10 000 km a 7 štátov už vieme. Zistili sme, že zvládne aj neľahký prašný terén vo vysokých teplotách.
![]() |
Otázka znie: "čo Pionier nezvládne?" prejazd džungľou, vysoké nadmorské výšky až 5000 m.n.m., cestu alebo skôr necestu peklom, dlhé presuny aj 800 km za deň. A to všetko s Pionierom ktorý bude mať výkon skoro o polovocu vačší a bude dosahovať cca 80 km/h. Kde? kedy? ským?
V južnej amerike od septembra s transtrabant.cz a slowriders.eu.
Dva Trabanty, jeden poľský Fiat a jeden Pionier. Viem že toto je motorkársky server ale určite poznáte týchto trabanťákov z čiech kt. vlastne celú túto cestu vymysleli a celú ju organizujú...
Nemám novú motorku a neviem ponúknuť spoluprácu každému, ale verím tomu že sa nájdu ľudia či firmi kt. by som mohol byt užitočný.
Kontakt: marek.slobodnik@napionieri.sk, tel 00421908 55 00 86
PDF prezentácia tripu: TNT12-prezentacia.pdf
Poďakovanie:
- www.gpicentrum.sk ktorý ma obliekli, pripravili na studené Andy
- www.pulpogroupe.sk - (stavby-okná- dizajn) za finančnú pomoc.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 21.05.2012 Autor: marekNApionieri Zdieľať
Seriál článkov - Naprieč Južnou Amerikou:
| Seriál článkov: Naprieč Južnou Amerikou | Nasledujúci
Súvisiace články:
- ATE moto days 2013 - Jasná - Awia
- Naprieč Južnou Amerikou: Od La Paz (Bolívia) po Santiago (Chile) - marekNApionieri
- 40+ pod taktovkou Magumy - Zimný Mažolafest Krušovce - gilbert
- Naživo: Mexiko 2020-2021 - BOSS
- Južná a Stredná Amerika 2023 - erbe
- Pozvánka do stánku Motoride.sk na výstave Motocykel 2013 v Inchebe - Awia
- Naprieč Južnou Amerikou: Od Chaitenu do Chile Chico - marekNApionieri
- Jawa Jižní Amerikou ve stopách Čechů - krásná Patagonie - KafiJKP
- Indodiesel je už doma - na dízli z Indie na Slovensko - nový pokec - Marek Slobodník - marekNApionieri
- S Pionierom po Route 66 (2015) - farofar
Ďalšie články tohto autora:
- Indodiesel je už doma - na dízli z Indie na Slovensko - nový pokec - Marek Slobodník
- Cesta NAPIONIERI na 24 hodinovku do Novej Paky
- Jawa okolo sveta: 02 - Okolo sveta JAWOU 350 cez Banskú Bystricu
- Naprieč Južnou Amerikou: Od Chile Chico do Ushuaia
- Naprieč Južnou Amerikou: Od Chaitenu do Chile Chico
- Naprieč Južnou Amerikou: Od Santiaga do Quellonu (Chile)
- Naprieč Južnou Amerikou: Od La Paz (Bolívia) po Santiago (Chile)
- Naprieč Južnou Amerikou: Andami od Cusco do La Paz
- Naprieč Južnou Amerikou: Porto Vhelo (Brazília) – Cusco (Peru)
- Naprieč Južnou Amerikou: Od Boa Vista do Porto Vhelo cez rovník a opustenú cestu BR 319
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!