Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2963 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29825
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17625)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12200)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pionier ide do južnej Ameriky

 Zdieľať

Pridané: 21.05.2012 Autor: marekNApionieri
Čitatelia: 10133 [Novinky - Oznam]

Určite ste zachytili cestu chalanov v sedle pionierov do Kazachstanu. Jeden z nich - Marek Slobodník chystá ďalšie dobrodružstvo, tentokrát južnej Amerike

Seriál článkov - Naprieč Južnou Amerikou:

| Seriál článkov: Naprieč Južnou Amerikou |

To že Pionier za 2 mesiace prejde 10 000 km a 7 štátov už vieme. Zistili sme, že zvládne aj neľahký prašný terén vo vysokých teplotách.

Otázka znie: "čo Pionier nezvládne?" prejazd džungľou, vysoké nadmorské výšky až 5000 m.n.m., cestu alebo skôr necestu peklom, dlhé presuny aj 800 km za deň. A to všetko s Pionierom ktorý bude mať výkon skoro o polovocu vačší a bude dosahovať cca 80 km/h. Kde? kedy? ským?

V južnej amerike od septembra s transtrabant.cz a slowriders.eu.

Dva Trabanty, jeden poľský Fiat a jeden Pionier. Viem že toto je motorkársky server ale určite poznáte týchto trabanťákov z čiech kt. vlastne celú túto cestu vymysleli a celú ju organizujú...

Nemám novú motorku a neviem ponúknuť spoluprácu každému, ale verím tomu že sa nájdu ľudia či firmi kt. by som mohol byt užitočný.

Kontakt: marek.slobodnik@napionieri.sk, tel 00421908 55 00 86

PDF prezentácia tripu: TNT12-prezentacia.pdf

Poďakovanie:

Pridané: 21.05.2012 Autor: marekNApionieri Zdieľať

Seriál článkov - Naprieč Južnou Amerikou:

| Seriál článkov: Naprieč Južnou Amerikou |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »