Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2200 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28817
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17145)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11672)
Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dvojtaktné rýchlostné motocykle JAWA 5/6

 Zdieľať

Pridané: 23.01.2004 Autor: Retro
Čitatelia: 62609 [História]

Posledný špeciál v histórii bol vyrobený v r.1976. 250-ka s vodným chladením a rozvodom rotačnými šupatkami dosahovala výkon 60k (13 000 ot./min.) a vychádzala z konštrukcie Rampoucha a 4-valca. Kolesá už boli použité liate a brzdy kotúčové. Jazdcami boli Angličan Dave Hickman, Bohumil Staša a Peter Baláž. Keď továrenský tým zanikol, s nimi súkromne jazdili Oldřich Kába a Jan Bartúněk. Kába sa na tejto JAWE zabil a Bartúněk ho svojimi haváriami a úpravami prakticky zlikvidoval. Bol použitý anglický rám Maxton, valce Yamaha atď. V tomto prevedení to ale bol veľmi rýchly a dobrý stroj.

 Posledný továrenský špeciál Jawa 250
Posledný továrenský špeciál Jawa 250

 Jawa 250
Jawa 250

 Motor šupatkovej Jawy 250
Motor šupatkovej Jawy 250

< >

Pridané: 23.01.2004 Autor: Retro Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »