ISSN 1336-6491 | Online: 1907 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Odišiel Tamburiniho nástupca dizajnér Sergio Robbiano

 Zdieľať

Pridané: 03.07.2014 Autor: Retro
Čitatelia: 6521 [Novinky - In Memoriam]

Pri motocyklovej nehode zahynul špičkový taliansky designer Sergio Robbiano. Pracoval pri vývoji Ducati 916, Cagivy Mito a pri celej rade modelov Bimoty. Bol považovaný za nástupcu Massima Tamburiniho.

Smutný deň pre taliansku moto scénu ale aj svet motocyklového dizajnu. Po tom ako skôr tohto roku prehral boj o život legendárny Massimo Tamburini zahynul teraz dizajnér, ktorý bol považovaný za jeho nástupcu. Sergio Robbiano zahynul pri motocyklovej nehode neďaleko Janova.

www.robbianodesign.com

07.04.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6619 [Novinky - In Memoriam]

-

Zomrela legenda dizajnu Massimo Tamburini

Tento víkend podľahol v boji s rakovinou 70 ročný Massimo Tamburini, legenda motocyklového dizajnu.

 

Foto:
 Ducati 916 Biposto 1995 Bimota DB5 Mille 2005 Cagiva Mito 125 2007 Aprilia RSV4 Factory 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiBimotaCagivaAprilia
Model:916 BipostoDB5 MilleMito 125RSV4 Factory
Rok:1995200520072009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)jednovalec (2T)vidlicový štvorvalec (4T)
Objem:916 ccm992 ccm124.63 ccm998.9 ccm
Max. výkon:115.7 k (85.0 kW) / 9000 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7750 ot.33.7 k (24.8 kW) / 12000 ot.179.5 k (132.0 kW) / 12500 ot.
Max. krútiaci moment:87.5 Nm / 5750 ot.23 Nm / 11000 ot.115 Nm / 10000 ot.
Kompresný pomer:10.0:17.4:112.8:1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 71.5 mm56 x 50.6 mm78.0 x 52.3 mm
Palivový system:vstrekovaniekarburátorvstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:133.5 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestikjednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17110/70-ZR17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm230 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17150/60-ZR17190/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg156 kg129 kg179 kg
Výška sedla:790 mm800 mm760 mm
Rázvor:1425 mm1375 mm1424 mm
Dĺžka:1980 mm2050 mm
Šírka:760 mm715 mm
Výška:1105 mm1165 mm
Svetlá výška:150 mm
Objem nádrže:17 l14 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:230 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3 s
Doplnková výbava:
Iná výbava:Öhlins vidlica aj tlmič

Pridané: 03.07.2014 Autor: Retro Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »