Anketa:
Suzuki XF 650 Freewind
ZdieľaťPridané: 08.03.2004 Autor: divoch2
Čitatelia: 38441 [Vaše stroje - Moja motorka]
Poznáte ten pocit, keď Vás to núti niečo vo svojom živote zmenit. Ja som takýto stav zažil pred rokom a ako to dopadlo, posúďte sami...
Po dlhom čase strávenom v sedlách dýchavičných dvojtaktných strojov a po niekoľkomesačnom presviedčaní mojej manželky som sa nakoniec s jej súhlasom rozhodol zaťažiť rodinný rozpočet bankovým úverom na kúpu štvortaktného motocykla. Voľba jednoznačne padla na kategóriu cestovné enduro, ostávalo len rozhodnúť sa pre značku. Predbežne z dôvodu ceny som si vybral Cagivu Canyon 500, avšak s peniazmi v kapse som znenazdania narazil na inzerát ,, Predám Suzuki XF 650 Freewind – cestné enduro “ . Neznalý tohto typu som si bol túto motorku na jar 2003 pozrieť a moja voľba bola jasná.
![]() |
Motorka je dovoz zo SRN, r.v. 1999 po 1. majiteľovi. V čase kúpy mala podľa tachometra aj podľa servisnej knižky najazdených 11 000 km a skutočne bola vo vynikajúcom stave. Nakoľko bola táto mašinka len preclená, po kúpe ma čakalo vybavenie dokladov na Okresnom úrade, STK a potom už len prihlásenie na Dopravnom inšpektoráte. Všetko prebehlo hladko, takže po výmene oleja a filtra, nastavení ventilov a výmene sviečok sa mohla moja motorkárska sezóna 2003 začať.
![]() |
Od kúpy do dnes som najazdil viac ako 6 000 km bez jedinej závady, ak nepočítam 1x nabíjanie baterky, pretože tá je ešte originál a má už 4 roky. Počas sezóny som zabezpečil odškrtenie motora z pôvodných 25 kW (33hp) na 35kW(47hp). Skutočné hodnoty som ešte na meracej stolici nemeral, ale motor po odškrtení jednoznačne odspodu ťahá lepšie, výkon sa citeľne zlepšil a klesla aj spotreba o cca 0,5 – 0,8 l / 100km.
Dozadu som namontoval uzamykateľný kufor, ktorý možno nie je moc pohľadný, ale ostal mi po predchádzajúcej motorke, je funkčný a praktický. V auguste som na Freewindovi bez problémov absolvoval 4 dni v Chorvátsku, kde sa jazdilo v daždi, prachu, po diaľniciach a najazdili sme viac ako 1 600 km.
![]() |
Na záver pre tých, ktorý tento typ od Suzuki nepoznajú, tak ako som ho pred rokom nepoznal ani ja, zopár technických údajov:
Výrobca : SUZUKI
Model: XF650 Freewind
Motor: štvorventilový jednoválec s chladením vzduch – olej
Objem: 644 ccm
Karburátory: 2x 32mm Mikuni
Výkon 35kW (47 hp) / 7000 ot/min
Krútiaci moment: 52Nm/ 5500 ot/min
Prevodovka: 5- stupňová
Nádrž: 18,5l
Spotreba: 4,5 – 7 l/100 km
Max. rýchlosť: 160km/h
Rozmery pneu: predné 100/90 – 19 zadné 130/80 – 17
Pridané: 08.03.2004 Autor: divoch2 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki XF 650 Freewind 1999:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | XF 650 Freewind |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 644 ccm |
Max. výkon: | 48.7 k (35.8 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 52 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 82.0 mm |
Chladenie: | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 167 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 188 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 165 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.9 s |
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 254 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki XF 650 Freewind' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki XF 650 Freewind' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki XF 650 Freewind 1999' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki XF 650 Freewind' na www.google.com
Súvisiace články:
- APRILIA PEGASO 650 - Tino
- Skúsenosti s Hondou CB 500 ’96 - Herghott
- Kawasaki EN 500 - orisek
- Cagiva T4E - Andre
- Pan European ST1300 r.v. 2003 - jjaro
- Dvojtest Kawasaki Versys a ER-6n - Herghott
- Suzuki V-Strom 650 2012 - unikli prvé fotky a info - Awia
- Triumph pripravuje vstup do sveta motokrosu a endura - motor poodhalený - Awia
- Prvý slovenský test Suzuki V-Strom 650 XT 2017 - prednosti nielen obhájil, ale aj vylepšil! - Herghott
- Nové modely od Husqvarny - TR650 Strada a TR650 Terra - mikulec

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!