Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1220 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29751
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17589)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12162)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph pripravuje vstup do sveta motokrosu a endura - motor poodhalený

 Zdieľať

Pridané: 18.08.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5211 [Bleskovky - Predstavujeme]

Pred niekoľkými dňami firma Triumph oznámila svoj cieľ vstúpiť do sveta offroadu a to s projektom, ktorý stavia nové stroje úplne od podlahy. Angličania najali odborníkov, majú veľké plány vrátane pretekov a odhaľovať nám výsledky budú postupne.

Triumph si na pomoc s vývojom a testovaním nových motocyklov najal odborníkov: Ricky Carmichael – šesťnásobný šampión amerického motokrosu a Ivan Cervantes, päťnásobný svetový šampión v endure.

Ivan Cervantes a Ricky Carmichael - Triumph pripravuje vstup do sveta motokrosu a endura
Ivan Cervantes a Ricky Carmichael - Triumph pripravuje vstup do sveta motokrosu a endura

Triumph má v pláne ponúknuť celú škálu motoriek ako na motokros tak aj pre enduro. Dá sa teda predpokladať aj vývoj nového motora - pravdepodobne štvortakt, ktorý môže využiť so zmenami v oboch kategóriách. Informácie o motore avšak ešte nie sú známe. Triumph zverejnil zatiaľ prvé video, kde odhalil rám a sľubuje druhé video 15. augusta o motore.

Rám bude hliníkový:

V prvom videu konštruktéri odhalil rám nových bikov. Po dlhom zvažovaní sa rozhodli pre hliníkový rám, ktorý im dáva vraj najviac možností skombinovať ľalhkosť s tuhosťou rámu, jeho reakciou na rázy po skokoch a podobne. Kombináciou rôznych parametrov rámu sa dá totiž hodne čarovať.

Video: Triumph pripravuje motokros bike: Vision to Reality: Vývoj motokros rámu

Motor

Tak 15. augusta Triumph poodhalil videom to isté pre motor svojho štvortaktného motokrosového modelu s objemom 250 cm3. Aj keď špecifikácie ešte neboli zverejnené, môžeme predpokladať, že ide o kvapalinou chladený štvortaktný jednovalcový motor DOHC s objemom 250 cm3.

Video: Triumph pripravuje motokros bike: Vision to Reality: nový motocross motor

Jazdenie:

Tretie video Triumph zverejnil 5. septembra, kde Carmichael jazdí na motorke a mali by o nej byť zverejnené ďalšie informácie. K Rickymu sa pripája amatérska motokrosová senzácia Evan Ferry, ktorý sa podieľal na testovacom programe nového motocykla spolu s mnohými profesionálnymi jazdcami, keď sa dostal do záverečnej fázy vývoja.

Ricky Carmichael povedal: „Je to naozaj vyvážené, je dobré, ako to ťahá zo zákruty, je to veľmi svižné. Keď uvidíte stopu, bum, dokážete to.“
Evan Ferry dodal: „S rámom našli niečo špeciálne. Nemyslím si, že som niekedy niečo také cítil."

Videá zverejnila spoločnosť Triumph v období pred odhalením nového motocykla s objemom 250 cm3 a nahliadli do zákulisia, aby sme sa stretli s tímom, podelili sa o podrobnosti o úplne novom hliníkovom ráme a motore a boli svedkami záverečného testu.

Úplný dátum odhalenia ešte nie je známy.

Video: Triumph ukázal motokros bike: Vision to Reality: jazda

Pridané: 18.08.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »