Anketa:
Nový cestovateľ - BMW R 1200 GS 2013
ZdieľaťPridané: 04.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 32964 [Novinky - Predstavujeme]
Svetovo najúspešnejšie cestovné enduro bolo pre rok 2013 ešte viac vylepšené. Prichádza s novým motorom, prevodovkou, upravenou ergonómiou, novými elektronickými systémami...
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Predstavenie BMW R1200GS v Kolíne 2012:
02.10.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 6217 [Novinky - Predstavujeme]
Naživo Intermot Kolín 2012 - BMW a Husqvarna
BMW vybalila dlho očakávaný kvapalinou chladený boxer a predviedla ho v modeli GS. Aby sme boli presnejší 1200 GS. Okrem toho boli k videniu už avizované F700/F800 GS a 650-tky Terra a Strada v stánku Husqvarny.
Už viac než 30 rokov koncept BMW GS stelesňuje potešenie z jazdy a túžbu po dobrodružstve. To sa týka najmä modelov GS s protibežným chodom valcov v motore boxer. "Veľké" GSka umožňujú motocyklistom preskúmať tie najvzdialenejšie miesta našej planéty. Charakter týchto motoriek nakopol k splneniu svojho sna už nejedného cestovateľa.
Avšak pojem GS stále bol a je niečím viac. Či už Vás láka športová jazda po kľukatých vidieckych cestách alebo si radi skracujete cestovný čas rýchlymi kilometrami jazdou po diaľnici, GSá tu boli vždy pre Vás. Milovníci kľudnej jazdy osamote či so spolujazdcom, prípadne jazdci jazdiaci mimo spevnené cesty, budú môcť na toto všetko využiť aj najnovší model BMW R 1200 GS.
Najnovšie "veľké" GSo BMW R 1200 GS |
BMW R 1200 GS je jedinečný integrovaný koncept veľkého cestovného endura s motorom boxer, so šarmom a veľkým krútiacim momentom, vďaka ktorému je milovaný légiami spokojných jazdcov po celom svete. "Veľké" GSa sa nestali pre nič za nič bestsellerom vo svojom segmente. Teraz však prichádza úplne nová kapitola v dejinách veľkých GSiek.
Výzvou pre vývojové oddelenie BMW Motorrad bolo, ako ešte viac vylepšiť takmer dokonalý bike vo svojom segmente. Hlavnými cieľmi sa stali:
- Zvýšenie výkonu
- Zlepšenie off-road vlastností
- Pripraviť bike, ktorý by spĺňal po mnoho rokov emisné a hlukové normy
- Zvýšenie pasívnej a aktívnej bezpečnosti
- Zachovať nezameniteľný dizajn rady GS
- Zachovať top kvalitu typickú pre firmu BMW
Novo navrhnutý vzduchom a kvapalinou chladený motor s vertikálnym prietokom palivovej zmesi, integrovaná prevodovka a kardan na ľavej strane
So zameraním na vyššie spomenuté ciele bolo nové BMW R 1200 GS takmer celé upravené, zvlášť motorová časť.
Nový vzduchom a kvapalinou chladený motor boxer |
Zvýšenie výkonu, a zároveň dodržanie najnovších emisných a hlukových noriem, bolo zaistené najmä zmenou chladiaceho systému motora. V BMW R 1200 GS naďalej ostáva vzduchom chladený motor boxer, avšak časť chladenia, ktorú predtým zabezpečoval motorový olej teraz prevzal systém chladenia so zmesou vody a glykolu. Tým sa zabezpečil lepší odvod tepla a zvýšená účinnosť chladenia. Použitý je systém takzvaného presného chladenia (princíp podobný tomu aký sa používa v F1), ktorý ochladzuje časti motora vystavené zvlášť veľkému tepelnému zaťaženiu. Motor je teda tradične z veľkej časti chladený vzduchom. Chladiče pre kvapalinu sú preto malé a schované tak aby sa nenarúšal vzhľad typický pre vzduchom chladené boxery.
Celkovo sa výkon motora vyšplhal na 92 kW pri 7700 ot./min. a krútiaci moment má hodnotu 125 Nm pri 6500 ot./min.
Plnenie motora zmesou paliva a aj výfuk spálených plynov majú teraz vertikálny prechod spaľovacou komorou. Výraznou zmenou je aj integrácia 6-stupňovej prevodovky k motoru pomocou mokrej spojky s funkciou anti-hopping, namiesto suchej, ktorá bola používaná predtým. Ďalšou zmenou je presun kardanu na ľavú stranu motocykla.
Po novom nájdeme rameno s kardanom na ľavej strane motocykla |
Hmotnosť nového GSa pripraveného na jazdu je 238kg spolu so systémom ABS, ktorý je sériovo montovaný na všetky modely BMW.
Elektronicky ovládaný plyn a tempomat
Po prvý raz bude na GSku sériovo namontovaný elektronicky ovládaný plyn. Použitie elektronicky ovládaného plynu umožňuje výrazné zlepšenie z hľadiska ovládateľnosti a odozvy. Ba čo viac, jazdec si vďaka tomu môže prispôsobiť charakteristiku motora v piatich možných módoch (príplatková výbava). Pre optimálne prispôsobenie sa motorky individuálnym potrebám jazdca, prichádza BMW R 1200 GS s piatimi režimami nastavenia charakteristiky motora. S týmto súvisí aj systém ASC (Automatic Stability Control) čo umožnilo vytvorenie módov rain, road, dynamic, enduro a enduro pro. Rovnako je za príplatok možné dokúpiť si tempomat.
Systém BMW Motorrad Dynamic ESA pre optimálnu jazdnú dynamiku v každej situácii
Systém odpruženia BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) prináša celú radu možností nastavenia podvozku rovnako ako poskytuje maximálnu jazdnú bezpečnosť. Dynamic ESA sleduje vertikálny pohyb kolies rovnako aj iné parametre a automaticky prispôsobuje tlmenie v závislosti na štýle jazdy, jazdných manévroch a rýchlosti. Nastavenie tlmenia prednej a zadnej tlmiacej jednotky sa vykonáva pomocou elektricky ovládaných regulačných ventilov.
Nový rám s rúrkovou konštrukciou a špeciálne prispôsobené kolesá s pneumatikami v rozmeroch 120/70 R19 vpredu a 170/60 R17 vzadu
BMW R 1200 GS používa novo vyvinutý rúrkový celo oceľový rám. V spojení s novo navrhnutým paraleverom a teleleverom došlo k výraznému zvýšeniu torznej tuhosti a tým k zlepšeniu stability a presnosti riadenia. Optimalizovanie riadenia je výsledkom rafinovaných zmien v geometrii podvozku. Dlhšia kyvná vidlica poskytuje ďalšie zlepšenie trakcie najmä pri jazde po nerovnom teréne.
Globálne jedinečným rysom nového BMW R 1200 GS sú pneumatiky v rozmeroch 120/70 R19 vpredu a 170/60 R17 vzadu.
Revidovaný brzdový systém s radiálne montovanými strmeňmi Brembo
Taktiež brzdový systém na novom BMW R 1200 GS bol poriadne vylepšený. Na GSko sa teraz montujú radiálne monobloky od Bremba a vzadu došlo k zvýšeniu priemeru brzdového kotúča. V súlade s filozofiou maximálnej bezpečnosti je aj na tomto modely BMW sériovo montovaný systém ABS.
Prvý motocykel na svete s hlavným LED diódovým osvetlením
Nové svetlomety dodávajú GSku nezameniteľný vzhľad |
Dokonca už v štandardnej verzii prichádza nové BMW R 1200 GS s hlavným svetlometom s LED diódovým osvetlením s optimalizovanou účinnosťou svietenia. Aby ste boli ešte lepšie videný počas dňa, BMW Motorrad prináša integrovaný LED diódový hlavný svetlomet namontovaný na motocykli prvýkrát v histórii.
Elektrický systém s novým napájaním a Multi-Controller pre BMW Motorrad Navigator IV
Nové BMW R 1200 GS má inovatívny systém napájania, aký už používajú 6-valecové modely K 1600 GT a GTL. Rovnako ako predtým, CAN bus (Controller Area Network) a LIN bus (Local Interconnect Network) technológie umožňujú výrazne zredukovanie kabeláže v porovnaní s konvenčnými systémami. Predchádzajúca centrálna riadiaca jednotka elektroniky bola rozdelená do dvoch samostatných riadiacich jednotiek.
Multi-Controller |
Multi-Controller je najnovšie k dispozícii aj pre "veľké" GSko. Umožňuje rýchle a pohodlné ovládanie systému BMW Motorrad Navigator IV. Multi-Controller sa nachádza na vnútornej strane ľavej rukoväti. To znamená, že výber funkcií je oveľa menej rušivý ako keby ste museli stláčať tlačidlá a nevyžaduje aby ste ruky dvíhali z riadidiel.
Aerodynamicky optimalizovaný tvar predného štítu
Testovanie funkcie nového tvaru predného štítu |
Novo vyvinutý čelný štít na BMW R 1200 GS ponúka lepšiu ochranu pred vetrom, pohodlie aj hlukový komfort. Jeho nastavovanie je jednoduché, ľahko prístupné a možné za pomoci iba jednej ruky. Rozšírená je aj možnosť nastavenia sedadiel. Sedadlo vodiča je teraz možné nastaviť výškovo a dá sa nastaviť aj jeho sklon, zatiaľ čo spolujazdec si vie nastaviť posun sedadla tak aby si zvolil čo najpohodlnejšiu vzdialenosť od jazdca. Nové riadilá možno tiež ľahko dvihnúť nahor a spolu s vylepšeným tvarom motocykla tak aby sa optimalizovalo zovretie kolenami v oblasti nádrže, prináša BMW R 1200 GS lepšiu pozíciu v stoji pri jazdení off-road.
Nové BMW R 1200 GS prichádza v štyroch farebných prevedeniach: Alpine White (biela), Racing Red (červená), Blue Fire (modrá) a Thunder Grey Metallic (sivá).
Video
Video: BMW R 1200 GS 2013 - Afrika
Video: BMW R 1200 GS 2013
Info & foto: press.bmwgroup.com
Pridané: 04.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
BMW R 1200 GS 2013:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1200 GS |
Rok: | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1170 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 212 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg |
Výška sedla: | 850 mm |
Rázvor: | 1507 mm |
Dĺžka: | 2210 mm |
Šírka: | 953 mm |
Výška: | 1450 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 277 km |
Servisný interval: | 10 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | za príplatok |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | za príplatok |
Tempomat: | za príplatok |
LED denné svetlá: | za príplatok |
El. Podvozok: | za príplatok |
Iná výbava: | za príplatok LED smerovky |
Poznámka: | |
ABS v sérii. Doplnková výbava: dynamický systém ESA (elektronické nastavenie pruženia), ASC (automatická kontrola stability), palubný počítač, LED smerovky, tempomat, LED reflektor s integrovaným denným stretávacím svetlom, kolesá s krížovým výpletom Cena 05/2013: 13950.- EUR |
- NOVÉ Porovnaj 'BMW R 1200 GS' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'BMW R 1200 GS' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'BMW R 1200 GS 2013' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'BMW R 1200 GS' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer - zeON
- Nový Triumph Trophy 2013 je už odhalený - zeON
- BMW R 1200 GS 2013 - kráľ zomrel, nech žije kráľ - Awia
- Nenápadný fešák Triumph Tiger 1200 XRT 2018 dáva dole ostrieľaných konkurentov - Herghott
- GAS GAS EC-F 2013 – nové štvortaktné endurá - mikulec
- GAS GAS EC 2013 – nové dvojtaktné endurá - mikulec
- Test BMW HP2 - Herghott
- Kvapalinou chladený boxer pre BMW - R 1200 GS 2012? - Awia
- Gas Gas EC 2T Racing 2013 - Nové 2T endurá - mikulec
- S novým veľkým motorom prichádza Moto Guzzi California 1400 Touring a Custom - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora