ISSN 1336-6491 | Online: 2282 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

GAS GAS EC 2013 – nové dvojtaktné endurá

 Zdieľať

Pridané: 02.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 6515 [Novinky - PR článok]

Katalánska spoločnosť, založená v roku 1985 prišla na trh v roku 2012 s vylepšenými endurami. O nich ste si mohli prečítať aj tu. Pre tento rok tu máme ďalšie zmeny k lepšiemu.

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Pre lepšiu priľnavosť zmenili geometriu zavesenia zadného kolesa (nové prepákovanie). Znížila sa aj výška sedla a vďaka týmto zmenám sa podarilo zlepšiť stabilitu a obratnosť. Uhol hlavy riadenia narástol o šesť stupňov a pruženie vyladili odborníci z HRG.

Všetky plasty sú teraz vystužené, po stranách chladičov sú spevňujúce panely a všetky plasty sú takisto pevnejšie uchytené, aby sa zamedzilo ich nežiaducemu pohybu. Nová je aj palivová nádrž a uloženie prednej brzdovej hadice, ktorá teraz už nie je prichytená k plastom a nové je aj horné valčekové vodítko reťaze s integrovaným ložiskom. No a k vzduchovému filtru sa dostanete po odskrutkovaní jednej skrutky.

Nové dvojtaktné 250tky aj 300vky sú v ponuke aj s elektrickým štartérom. Takže si môžete vybrať medzi klasikou, ktorá má spevnenú štartovačku, alebo siahnete po „modernejšej“ verzii so štartérom. Okrem motorov na týchto dvoch bajkoch nenájdete iný rozdiel. Či už chróm molybdénový rám so vstavaným pomocným rámom so sklenených vlákien, alebo podvozok so zdvihmi 298 mm, vpredu Marzocchi a vzadu Sachs. Rovnaká je aj hmotnosť a výška sedla. Takže pri výbere sa stačí len rozhodnúť pre silnú dvapade alebo ešte silnejšiu trojstovku.

V predajni motocorse ich nájdete obe a za cenu:

EC 250 - ,- EUR
EC 300 - 6.700,- EUR

Foto:
 GAS GAS EC 250 2013 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:GAS GASGAS GAS
Model:EC 250EC 300
Rok:20132013
Kategória:EnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)jednovalec (2T)
Objem:249.3 ccm299.3 ccm
Vŕtanie x Zdvih:66,4 x 72 mm72,5 X 72,5 mm
Palivový system:karburátor Keihin PKWS 38 mmkarburátor Keihin PKWS 38 mm
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:298 mm298 mm
Zdvih vzadu:298 mm298 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestikjednokotúčová dvojpiestik
Priemer bŕzd vpredu:260 mm260 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:140/80-18140/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:102 kg102 kg
Výška sedla:950 mm950 mm
Rázvor:1475 mm1475 mm
Dĺžka:2200 mm2200 mm
Šírka:830 mm830 mm
Výška:1260 mm1260 mm
Objem nádrže:9.5 l9.5 l

Pridané: 02.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »