Anketa:
Najväčší z malých alebo najmenší z veľkých - KTM 390 Duke
ZdieľaťPridané: 30.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 10530 [Novinky - Predstavujeme]
Rakúska značka KTM opäť rozšírila svoju radu vojvodov o model KTM 390 Duke. Nový model s nízkou váhou, iba 139 kíl bez paliva a výkonom 32 kW, určite prinesie jeho majiteľom kopec zábavy na cestách.
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Predstavenie KTM 390 Duke v Miláne:
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5811 [Bleskovky - Novinky]
Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - KTM
Hlavným ťahákom prezentácie KTM, bola beštia, ktorá im vraj unikla z vývojového centra. Dostala meno SuperDuke 1290 R prototyp, najsilnejší naháč v histórii KTM. Nechýbali ani menšie Duky a oslava titulov v takmer všetkých moto disciplínach.
KTM 390 Duke prichádza na trh s úplne novým motorom, ktorý váži 36 kilogramov. Kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec o objeme 375 ccm bol navrhnutý tak aby poskytoval dostatočnú silu pri všetkých zaradených rýchlostiach, no dbalo sa aj na kultivovaný chod motora najmä pri jazde v mestskej premávke. Vďaka jeho malým rozmerom a kompaktnej prevodovke, s hriadeľmi uloženými nad sebou, mohol byť umiestnený v mierne modifikovanom ráme aký používa aj KTM 125 Duke. Nuž a to najdôležitejšie, motor poskytuje maximálny výkon 32 kW pri 9.500 ot./min. a max. krútiaci moment 35 Nm pri 7.250 ot./min. Výfuk je umiestnený pod motorom rovnako ako je tomu u modelov 125 a 200 Duke.
Odpruženie je typicky pre KTM značky WP. Vpredu nájdeme upside-down 43 mm vidlicu a vzadu centrálny tlmič. Brzdy sú vyvinuté v spolupráci so značkou Brembo a dodávané so systémom ABS. Vpredu teda nájdeme kotúč s priemerom 300 mm s radiálne montovaným 4 piestikovým strmeňom a vzadu 230 mm kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Pri tejto motorke sa myslelo aj na stváranie rôznych kúskov a preto je systém ABS vypínateľný.
Hodnotiť vzhľad, opisovať ergonómiu či palubnú dosku zmysel zrejme nemá, nakoľko rovnaké tvary aj funkcie poskytujú menší Duke-ovia predstavený v minulých rokoch.
Video
Video: KTM 390 DUKE
Info & foto: www.ktm.com
Pridané: 30.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
KTM 390 Duke 2013:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | 390 Duke |
Rok: | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 375 ccm |
Max. výkon: | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 35 Nm / 7250 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 89 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm |
Pneu vzadu: | 150/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 139 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1367 mm |
Svetlá výška: | 170 mm |
Objem nádrže: | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 3.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 242 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Cena 04/2013: 4990 € |
- NOVÉ Porovnaj 'KTM 390 Duke' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'KTM 390 Duke' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'KTM 390 Duke 2013' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'KTM 390 Duke' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Nový Duke 390 od KTM už na výstave EICMA 2012 v Miláne - zeON
- EICMA 2016 - KTM ukázala nové Duke 390, 1290 a prototyp dvojvalcového Duke 790 - Awia
- Špionážne fotografie: KTM pripravuje motard na báze Duke-ov 125/200/390 - zeON
- Nový KTM Duke 390 pre rok 2017 - zeON
- Vyskúšali sme KTM Duke 390 2017 - malý VEĽKÝ chuligán dorástol - Awia
- Malý VEĽKÝ chuligán KTM Duke 390 vyráža do ulíc! - Awia
- KTM Duke 390 - cesty pána sú nevyspytateľné alebo ako som k nicku Vojvoda prišiel - Vojvoda
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora