Anketa:
Augustový Fun Cup opäť tropický (5.8.2013)
ZdieľaťPridané: 08.08.2013 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 4050 [Šport - Cestné Motocykle]
Agentúra Slovakia Racing pripravila na pondelok 5. augusta štvrtý tohtoročný Fun Cup na Slovakia Ringu. Ani obrovské horúčavy a dovolenkové obdobie nebránili tomu, aby sa 150 záujemcov o jazdu na pretekárskom okruhu stretlo na mimoriadne populárnom podujatí, ktoré má čoraz väčšie meno aj medzi zahraničnými motorkármi.
![]() |
Aj tentoraz organizátori jazdcov zadelili do štyroch skupín podľa dosahovaných časov na okruhu a po množstve tréningov si tak všetci mohli vychutnať atmosféru motocyklových pretekov.
Celkovo najrýchlejším jazdcom bol tentoraz Martin Klimits, ktorý však má už na okruhu bohaté skúsenosti, a tak sa rozhodol svoje miesto na najvyššom stupni pre víťazov prenechať svojím súperom. Pohár za víťazstvo v triede A tak patrilo Martinovi Řezníčkovi, v ostatných triedach sa radovali poľskí jazdci. V triede B zvíťazil Piotr Kloc, v „céčku“ Pawel Ryzewicz a medzi jazdcami triedy D Piotr Bargiel.
Aj tentoraz organizátori vyhodnotili najrýchlejšie dievčatá podľa dosiahnutého času na kolo. Ten dosiahla Monika Jaworska a tak aj jej zásluhou cena putovala rovnako do susedného Poľska.
![]() |
Pravidelní účastníci Fun Cupu si už zvykli na nadštandardný prístup organizátorov a rovnako tomu bolo aj v pondelok. Či už sa jednalo o celodenný catering, alebo servis fotografií, keď si mohli jazdci priamo na mieste zakúpiť celkom čerstvé zábery svojej jazdy v rôznych veľkostiach fotografií.
Pre všetkých, ktorí sa plánujú zúčastniť ďalšieho kola Fun Cupu je mimoriadne dôležitá informácia o zmene termínu. Pôvodne plánovaný dátum 6. september bude totiž na Slovakia Ringu vyhradený medzinárodným šampionátom IMRC a Alpe Adria a preto sa ďalší Fun Cup uskutoční už vo štvrtok 22. augusta.
![]() |
Pridané: 08.08.2013 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
- Tropický a rekordný Fun Cup - 17. 6. 2013 - Risso46
- Pozvánka: Tretí tohtoročný Fun Cup za bezkonkurenčnú cenu 80 EUR! - Redakcia
- Pozvánka: Prvý FUN CUP v sezóne 2013 na Slovakiaringu - Redakcia
- Prvý Fun Cup 2013 vyšiel na jednotku - Risso46
- Posledný tohtoročný Fun Cup naplnil štartové rošty - datadive
- Prvý Fun Cup 2015 bude 17. apríla na Pannonia-ringu - Risso46
- Dvojdňový májový Fun Cup na Slovakia Ringu aj s veľkou párty! - Risso46
- Seriál pretekov Moto cup na Slovakiaringu 27.06.2011 - Redakcia
- Prvé preteky Alpe Adria sezóny 2013 na Slovakiaringu zrušené! - Redakcia
- Tomáš Svitok po štyroch mesiacoch opäť na štarte FIM Superstock 1000 v Magny Caurs 2013 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!