ISSN 1336-6491 | Online: 2282 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tropický a rekordný Fun Cup - 17. 6. 2013

 Zdieľať

Pridané: 23.06.2013 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 5260 [Šport - Cestné Motocykle]

Druhé tohtoročné podujatie Fun Cup pripravila agentúra Slovakia Racing na pondelok 17. jún a termín sa vďaka mimoriadne teplému počasiu ukázal ako výborná voľba. Určite aspoň pre rekordný počet 220 motorkárov z piatich krajín, ktorí si nenechali ujsť množstvo celodenného jazdenia a pretekov len za cenu 80 €.

Aj tentoraz Fun Cup privítal nielen začínajúcich či pokročilých jazdcov, ale aj profesionálnych pretekárov a všetci boli už tradične zadelení do výkonnostných skupín podľa zajazdených časov. Pre obrovské množstvo záujemcov o jazdenie vyšli organizátori motorkárom v ústrety ich rozdelením tentoraz až do piatich skupín, čím umožnili štartovať v pretekoch všetkým zúčastneným. Navyše si jazdci pochvaľovali vyrovnanosť časov v jednotlivých skupinách, keď sa nemuseli obávať stretu s menej skúsenými motorkármi a mohli jazdiť naplno.

Na trati sa pohybovali motocykle rôznych špecifikácií, od superbikov až po veľké cestovné „koráby“, či klasické 125-ky. Bolo veľkým zážitkom sledovať, ako sa jazdci na obrích strojoch často dokážu vyrovnať súperom s rýchlejšími „cesťákmi“.
Na mieste nechýbali ani niekoľkí naši poprední pretekári, Lukáš Jasenský, Radoslav Dulík a ďalší poňali podujatie ako prípravu na nadchádzajúce preteky seriálu International Motocycle Race Championship, ktorého organizátorom je rovnako agentúra Slovakia Racing a jeho ďalší diel sa uskutoční už počas nadchádzajúceho víkendu v Brne. Na mieste však nechýbali ani bývalý majster SR Peter Duchyňa, či alpsko-jadranský ex-šampión Kamil Prager z Českej republiky. Všetci títo jazdci sa ale rozhodli v pretekoch štartovať mimo poradia a prenechať ceny amatérom.

Organizátori však nakoniec za prvé miesto predsa len ocenili jedného z profesionálov. Hoci Rado Dulík pôvodne nechcel na pódium pre pohár, predsa sa len nechal presvedčiť. Kolegovia ho totiž po jeho nepríjemnom zranení z prvého podujatia IMRC konečne radi opäť videli medzi sebou a organizátori ho ocenením radi motivovali k rýchlemu návratu medzi našu špičku.

Deň plný jazdenia končil až pred 20. hodinou a vďaka partnerom organizátorov si motorkári aj tentoraz mohli užiť nadštandardnú starostlivosť, čo v tropickom počasí ocenil každý jazdec vracajúci sa vyprahnutý z pretekárskej trate. Podľa slov samotných motorkárov sa mnohí z nich už teraz tešia na tretí Fun Cup, ktorý sa na Slovakia Ringu uskutoční presne o mesiac neskôr, teda 17. júla.

Pridané: 23.06.2013 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »