Anketa:
Tomáš Svitok po štyroch mesiacoch opäť na štarte FIM Superstock 1000 v Magny Caurs 2013
ZdieľaťPridané: 08.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3119 [Šport - Cestné Motocykle]
Po dlhých štyroch mesiacoch nútenej prestávky, zapríčinenej nedostatkom financií, sa v nedeľu na štart pretekov FIM Superstock 1000 Cup postavil slovenský pretekár Tomáš Svitok. Predposledné podujatie seriálu sa uskutočnilo na francúzskom okruhu Magny Cours.
Na Tomáša, pretekára tímu SK Energy - Fany Gastro, navyše čakala zmena, keď sa tentoraz posadil na motocykel Ducati 1098 R, s ktorým v seriáli štartoval v roku 2012. Dlhá prestávka na Tomášovi pochopiteľne zanechala stopy, ale v kvalifikácii dokázal aj napriek tomu jazdiť časy so stratou necelých troch sekúnd na najrýchlejšieho Francúza Guarnoniho.
V samotných pretekoch sa prejavila dlhá prestávka a Tomáš sa rovnako ako v kvalifikácii musel uspokojiť s devätnástym miestom.
![]() |
Tomáš Svitok:
„Po kvalifikácii som dúfal, že tentoraz by som si mohol z Francúzska odviezť aj nejaké body, ale nevyšlo to. Skvele som síce vyštartoval, ale preteky museli byť reštartované a potom som hneď v prvej zákrute veľmi stratil. Snažil som sa držať skupiny jazdcov, ale na rovinkách som vždy nejaké metre stratil. Navyše bolo cítiť, že som dlho nejazdil, robil som rôzne chybičky, takže viac som dokázať nemohol. Tím SK Energy - Fany Gastro pracoval na jednotku, za čo všetkým patrí moja veľká vďaka a špeciálne majiteľovi Ľubošovi Gréčovi, že mi umožnil vo Francúzsku štartovať.“
Zdroj: Richard Karnok
![]() |
Pridané: 08.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Vo Francúzsku na FIM Superstock 1000 Cup Jara Černého nahradí Svitok - Redakcia
- Svitok na úvod sezóny svetového pohára Superstock 1000 2013 devätnásty - Redakcia
- SK Energy – Fany Gastro: Jaro Černý nahradí v polovici sezóny 2013 Tomáša Svitka - Redakcia
- Tomáš Svitok pred štartom sezóny 2013 - Redakcia
- Výzva: Štart Jara Černého v nadchádzajúcej sezóne v Moto2 je otázny! - Redakcia
- Pozvánka: 22. 9 . 2013 - historické motorky v Malackách a motokros v Skýcove - Redakcia
- Finále seriálu IMRC 2013 sa odohralo na Slovakia Ringu - Redakcia
- Pozvánka: Prvý FUN CUP v sezóne 2013 na Slovakiaringu - Redakcia
- BOS Racing Team - Michal Búlik - Vyrastá na slovensku nový Marc Márquez? - Redakcia
- Prvý Fun Cup 2013 vyšiel na jednotku - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!