Anketa:
Prvý Fun Cup 2013 vyšiel na jednotku
ZdieľaťPridané: 08.05.2013 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 5728 [Šport - Cestné Motocykle]
V pondelok 6. mája sa na Slovakia Ringu uskutočnilo prvé tohtoročné podujatie Fun Cup, ktoré pre motorkárov už druhý rok organizuje agentúra Slovakia Racing. Tí jazdci, ktorí sa nezľakli mračien na oblohe a pricestovali absolvovať poriadnu dávku okruhových kilometrov, si užili kvalitné podujatie a za ich odvahu sa im odvďačilo aj počasie, keď trať po celý deň zostala suchá.
![]() |
Najdlhší variant dráhy, čiže číslo štyri, prilákal stodvadsať motorkárov z piatich krajín, pričom pre mnohých z nich to bolo prvé okruhové zvezenie sa po tohtoročnej nekonečnej zime. Vďaka spolupráci s partnermi aj tentoraz agentúra Slovakia Racing ponúkla podujatie Fun Cup v predpredaji za cenu 80 €. O motorkárov bolo postarané tradične aj v zákulisí a ani tentoraz nechýbalo občerstvenie.
Organizátori pretekárov, tak ako aj vlani, rozdelili podľa dosahovaných časov do štyroch skupín, A, B, C a D. Na všetky skupiny potom čakali poobedňajšie preteky, ktoré motocyklovým jazdcom vždy ešte o niečo podvihnú hladinu adrenalínu krvi.
![]() |
Podujatie využili aj naši profesionálni pretekári a na dráhe sme mohli vidieť aj našu superbikovú jednotku Vladimíra Ružu. Okrem neho využil Fun Cup ako prípravu na ďalšie preteky účastník Svetového pohára cestných motocyklov v triede Superstock 1000 a bývalý majster Európy Maďar Alen Györfi. Práve Györfi s Ružom prešli cieľom pretekov skupiny A na prvých dvoch miestach, náš šampión však gentlemansky prepustil miesto na stupňoch víťazov iným.
Na pripravené preteky Endurance si trúflo len šesť posádok, a tak sa organizátori radšej rozhodli uskutočniť voľné jazdy, čo motorkári s radosťou privítali.
Ľutovať môžu tí, ktorí v pondelok neprišli, ale nemusia si zúfať, ďalšie kolo Fun Cupu sa uskutoční 17. júna, samozrejme opäť na Slovakia Ringu.
![]() |
Výsledky pretekov:
Skupina A
1. Alen Győrfi
2. Martin Klimits
3. Branislav Lopatka
Skupina B
1. Vladimír Ratkovský
2. Tomáš Cvejn
3. Jaroslav Dugovič
Skupina C
1. Daniel Pytlík
2. Martin Jančovič
3. Milan Holub
Skupina D
1. Daniel Doležal
2. Mariusz Wilk
3. Jaroslav Ondrík
Pridané: 08.05.2013 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Prvý FUN CUP v sezóne 2013 na Slovakiaringu - Redakcia
- Augustový Fun Cup opäť tropický (5.8.2013) - Risso46
- Tropický a rekordný Fun Cup - 17. 6. 2013 - Risso46
- Posledný tohtoročný Fun Cup naplnil štartové rošty - datadive
- Prvý Fun Cup 2015 bude 17. apríla na Pannonia-ringu - Risso46
- Dvojdňový májový Fun Cup na Slovakia Ringu aj s veľkou párty! - Risso46
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu - Risso46
- Finále seriálu IMRC 2013 sa odohralo na Slovakia Ringu - Redakcia
- Odmeňovanie pretekárov Alpe Adrie, IMRC a Fun Cupu v sezóne 2015 - Redakcia
- Skončila ďalšia sezóna Fun Cupov - sumár 2014 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!