Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2579 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29817
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17621)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12196)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Predstaví Ducati novú verziu superšportu s názvom Ducati 1199 Panigale R Superleggera?

 Zdieľať

Pridané: 05.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6486 [Bleskovky - Novinky]

Na stránke www.asphaltandrubber.com sa objavili informácie o tom, že Ducati chystá špeciálnu verziu svojho superšportu s názvom Ducati 1199 Paniigale R Superleggera.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Autor článku sa odvoláva na dôveryhodné zdroje, ktoré tvrdia, že novinka bude predstavená už na nasledujúcej výstave EICMA 2013 v Miláne. Exkluzívna verzia Ducati 1199 Panigale R Superleggera má byť nadupanejšou a ľahšou verziou modelu 1199 Paniglae R.

Konštrukcia Ducati 1199 Panigale R Superleggera má vo veľkom využívať materiály ako karbón, titán a zliatiny horčíka. Tým by malo dôjsť k poklesu váhy o 18 kíl. Prepracovanie motora by naopak malo znamenať navýšenie maximálneho výkonu, údajne až na 220 koní.

Samozrejmosťou preto bude použitie najnovších tlmiacich komponentov značky Ohlins a bŕzd Brembo. Všetko však má byť dohľadom úplne nových elektronických systémov používaných v pretekoch MotoGP a WSBK.

Malo by byť vyrobených iba 500 kusov Ducati 1199 Panigale R Superleggera, no ani tie si nebude môcť kúpiť hocikto. Exkluzívna novinka má byť ponúknutá iba vybraným zákazníkom Ducati.

Info: www.asphaltandrubber.com

Pridané: 05.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »