Anketa:
Predstaví Ducati novú verziu superšportu s názvom Ducati 1199 Panigale R Superleggera?
ZdieľaťPridané: 05.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6486 [Bleskovky - Novinky]
Na stránke www.asphaltandrubber.com sa objavili informácie o tom, že Ducati chystá špeciálnu verziu svojho superšportu s názvom Ducati 1199 Paniigale R Superleggera.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Autor článku sa odvoláva na dôveryhodné zdroje, ktoré tvrdia, že novinka bude predstavená už na nasledujúcej výstave EICMA 2013 v Miláne. Exkluzívna verzia Ducati 1199 Panigale R Superleggera má byť nadupanejšou a ľahšou verziou modelu 1199 Paniglae R.
Konštrukcia Ducati 1199 Panigale R Superleggera má vo veľkom využívať materiály ako karbón, titán a zliatiny horčíka. Tým by malo dôjsť k poklesu váhy o 18 kíl. Prepracovanie motora by naopak malo znamenať navýšenie maximálneho výkonu, údajne až na 220 koní.
![]() |
Samozrejmosťou preto bude použitie najnovších tlmiacich komponentov značky Ohlins a bŕzd Brembo. Všetko však má byť dohľadom úplne nových elektronických systémov používaných v pretekoch MotoGP a WSBK.
Malo by byť vyrobených iba 500 kusov Ducati 1199 Panigale R Superleggera, no ani tie si nebude môcť kúpiť hocikto. Exkluzívna novinka má byť ponúknutá iba vybraným zákazníkom Ducati.
Info: www.asphaltandrubber.com
Pridané: 05.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Ducati 899 Panigale 2014 oficiálne predstavená - zeON
- Špionážna fotografia Ducati 1199 Panigale R Superleggera 2014 - zeON
- Ďalší pohľad na Ducati 1199 Superleggera - zeON
- Nový superbike od Ducati – Ducati 1199 Panigale - zeON
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Ducati - Awia
- Špionážna fotografia Ducati 899 - zeON
- Odhalená nová tvár Ducati 1199 - zeON
- Doplnené: EICMA Miláno 2014 - Ducati - 1299 Panigale, Diavel Titanium a nová Multistrada 2015 - Awia
- Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Ducati Panigale 1199 - Awia
- Video: Ako vzniká Ducati 1199 Panigale - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!