ISSN 1336-6491 | Online: 1571 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29895
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17660)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12235)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Finále seriálu IMRC 2013 sa odohralo na Slovakia Ringu

 Zdieľať

Pridané: 15.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3650 [Šport - Cestné Motocykle]

Šesťdielny medzinárodný seriál International Motocycle Race Championship, v rámci ktorého sa konajú aj Majstrovstvá Slovenska a Slovenský pohár cestných motocyklov sa cez víkend skončil podujatím na Slovakia Ringu.

Na pretekárov aj divákov čakali mimoriadne napínavé preteky, keďže vo väčšine tried ešte nebolo rozhodnuté o celkových víťazoch.

Organizátori z promotérskej agentúry Slovakia Racing tentoraz pre zúčastnených pripravili 3737 metrov merajúci prvý variant nášho okruhu a finále to nakoniec bolo ako sa patrí. Už v sobotu sa rozhodovalo o majstrovskom titule v triede 125 cm3, ktorý si nakoniec nielen v medzinárodnom ale aj slovenskom hodnotení vybojoval Jaroslav Čech.

 Jaroslav Čech
Jaroslav Čech

Nič isté nemal ani vedúci pretekár medzinárodného seriálu v triede Superstock 600, Slovák Martin Durdík. V sobotňajších prvých pretekoch skončil až piaty a pred poslednou jazdou sezóny si veľa pokoja neužil. V nedeľu však po výbornom výkone skončil druhý a zaslúžene sa stal medzinárodným šampiónom s päťbodovým náskokom na Maďara Gyutaia.

 Martin Durdík
Martin Durdík

Trieda Supersport poznala svojho suverénneho víťaza už pred posledným podujatím, Slováka Lukáša Jasenského, a tak si tento mimoriadne talentovaný jazdec tentoraz vyskúšal aké je to jazdiť na väčšom Superbiku. Tam sa okamžite udomácnil a v nedeľu si vybojoval druhé miesto v IMRC a dokonca víťazstvo medzi Slovákmi! V kráľovskej triede Superbikov nás však oveľa viac zaujímalo ako sa bude dariť nášmu Vladimírovi Ružovi. Ten prišiel na posledné podujatie len s jednobodovým náskokom na čele medzinárodného šampionátu a jeho súperi mali byť „papierovo“ väčšími favoritmi. Ruža však dokázal v oboch pretekoch súperov poraziť a zaslúžene získať nielen titul medzinárodného šampióna, ale aj už piaty titul majster Slovenska.

 Vladimír Ruža
Vladimír Ruža

V triede Superstock 1000 si prvenstvo v seriáli IMRC do Maďarska odváža Gábor Fenyvesi, ktorý s rozdielom štyroch bodov zdolal Poliaka Jaroslawa Chomicza. Najúspešnejším Slovákom bol v tejto triede Radoslav Chmára, ktorý skončil celkovo ôsmy.

Slovenský pohár v triedach do 600 aj nad 600 cm3 poznal celkových víťazov už pred poslednými pretekmi, keď sa zo zaslúžených prvenstiev radovali Ján Fízeľ a Andrej Hudec. Poslednou nevyriešenou tajničkou preto bola veteránska trieda pretekárov nad štyridsať rokov. Tam sa v medzinárodnom hodnotení dočkal zaslúženého víťazstva Zbyněk Čech z ČR, medzi Slovákmi bol najúspešnejší Juraj Knezovič.

Prvý ročník šampionátu IMRC bol mimoriadne úspešný, odjazdilo sa šesť podujatí vždy s dvomi pretekmi na piatich okruhoch, no promotérska agentúra Slovakia Racing sa už teraz sústreďuje na prípravy ďalšieho ročníka s cieľom posunúť seriál na ešte vyšší level v hierarchii motocyklových seriálov. Verme, že sa to podarí a kráľovnej motocyklového športu bude patriť pozícia, ktorú si rozhodne zaslúži.

Text: Richard Karnok

Pridané: 15.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »