Anketa:
Rozhovor: Jakub Jantulík je s úvodom sezóny 2013 spokojný
ZdieľaťPridané: 25.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2452 [Šport - Cestné Motocykle]
Druhú sezónu na motocykli s obsahom 600 cm3 zahájil dvomi po sebe idúcimi pretekárskymi víkendmi slovenský jazdec Jakub Jantulík. Po nekonečnej zime potreboval nabrať veľkú porciu kilometrov a okrem toho si urobiť radosť aj dobrými výsledkami.
Jakub, ktorý je historicky tretím najmladším účastníkom pretekov Grand Prix, keď pred tromi rokmi s voľnou kartou absolvoval Veľkú cenu San Marina v Misane, pričom dvakrát vtedy stál na stupňoch víťazov v medzinárodnom nemeckom šampionáte, zažil v posledných rokoch niekoľko ťažkých sezón, zo 125-ky vyrástol a hoci vlani už štartoval na šesťstovke, pridružil sa povestný nedostatok financií, a tak sa po rokoch opäť predstavuje v súkromnom rodinnom tíme JJ Racing. Svoje prvé preteky absolvoval 13. a 14. apríla na Slovakia Ringu v rámci nového medzinárodného seriálu International Motocycle Race Championship. V sobotných aj v nedeľných pretekoch obsadil druhé miesto a nečudo, že je o čosi optimistickejší ako v uplynulých sezónach.
![]() |
Jakub, aký je dôvod toho, že jazdíš opäť sám za seba?
Odpoveď je jednoduchá, je to podmienené našimi obmedzenými finančnými možnosťami.
Tvoj povestný úsmev z tváre si ale nestratil, skôr by som povedal, že si akýsi veselší...
Zatiaľ sa mi to totiž celé veľmi pozdáva, mám svoju vlastnú motorku, hneď som si k nej vybudoval pekný vzťah, jazdí sa mi na nej výborne, proste mám ju rád... (smiech)
Hneď na úvod sezóny ti vyšiel domáci Slovakia Ring, s dvomi druhými miestami na Slovakia Ringu si bol určite spokojný...
Keďže predtým som vôbec nejazdil a absolvoval som len jedno krátke testovanie týždeň pred podujatím v riadnej zime na Slovakia Ringu, bol som sám zvedavý ako to pôjde. A tak som sa s novou motorkou vydal do prvých tréningov priamo na IMRC, veľmi rýchlo som sa dostal na úroveň svojho najlepšieho času a už poobede v prvých pretekoch som ho prekonal. Rovnako som si užil aj druhý deň, bol to naozaj vydarený víkend.
Bolo vidieť, že po trati sa pohybuje už zasa ten „starý dobrý“ Jantulík, ako ty osobne hodnotíš nový seriál IMRC?
Je to celé veľmi dobre pripravené od najmenších detailov, cez výbornú mediálnu propagáciu až po odmeňovanie jazdcov. Jazdec je určite rád, keď ho spomenú v niekoľkých televíziách, vidí sa na množstve fotiek a videí. Navyše som si za dva dni zajazdil toľko ako napríklad v Alpe Adrii nehrozí a vďaka odmene za druhé miesto sa mi vrátil aj riadny kus štartovného. To je veľmi dobrá motivácia. Rovnako sa mi páči, ako sú jazdci neustále hláseniami upozorňovaní na to čo ich čaká, človek tak nič neprepasie, taký servis som doteraz zažil len v medzinárodnom nemeckom šampionáte (IDM). Ak má aj seriál nejaké nedostatky, tak títo ľudia určite vedia ako ich napraviť.
S návratom do rodinného tímu a s príchodom nového motocykla si sa dostal aj k novému mechanikovi...
Určite špeciálne nemusím predstavovať Honzu Přikryla, ten svoje kvality dokázal už spoluprácou s Tomášom Krajčím, ktorému svojou dopomohol k dvom európskym stockovým pódiám. Veľmi dobre sme si sadli, tak ako on reaguje na moje pripomienky, tak má čo povedať aj on mne. Je vidieť, že má k tomuto športu veľký vzťah a to. Ale samozrejme nielen jemu patrí moja vďaka, sú ľudia ktorí za nami stoja už veľa rokov a chcel by som vyzdvihnúť hlavne Borisa Mentela, ktorý rovnako motocyklový šport doslova miluje.
Presuňme do Brna, tam na teba čakalo prvé podujatie rovnako nového seriálu Central European Motorcycle Championship. Vedel si do čoho ideš?
Samozrejme že nie, je to celkom niečo nové, ale tešil som sa na to rovnako ako aj práve do Brna. štartujú tam v triede MOTO600 Supersporty, Superstocky a Moto2 a bol som zvedavý, ako sa so stockom chytím. Do Brna sme chceli ísť najprv už v piatok, ale pre dážď sme sa nakoniec rozhodli absolvovať až sobotu. Ráno bolo ešte stále napoly mokro a predpoveď hovorila, že potom už bude sucho, a tak som šiel priamo až prvú kvalifikáciu. V tej som tri merané kolá, lebo sme hlavne pripravovali motorku na druhú „kvaldu“. S časom 2:13 som bol preto spokojný a v druhej som sa posunul na čas 2:11, takže do pretekov som nastupoval s cieľom ísť ešte vyššie.
![]() |
Ako sa ti podarilo odštartovať? Na Slovakia Ringu som totiž na vlastné oči videl ako sa ti dva razy motorka na štarte dvihla na zadné koleso :-)
Tak to si trafil riadne, pretože v sobotu v Brne som dal po štarte doposiaľ svoju najväčšiu „sviečku“ a po prvom kole som bol niekde v druhej desiatke. Pustil som sa teda do stíhačky a jazdil som časy o pol sekundy horšie ako špička, verím, že pri dobrom štarte som mohol byť na pódiu. S dosiahnutým časom 2:09,7 som bol spokojný a nakoniec rovnako aj s piatym miestom, i keď ma ten štart samozrejme mrzel...
Aká bola nedeľa?
Začala výborne, pretože som bol najrýchlejším jazdcom vo Warm Up-e. Pred pretekmi sa potom štart posunul o päť minút neskôr, o čom som však nevedel, čakal som bez nahrievákov na mieste výjazdu, pneumatiky ochladli a potom sme sa dopustili chyby s tlakom v pneumatikách. A hoci som konečne dobre odštartoval a bojoval o štvrté miesto v pretekoch, na výjazdoch som proste nemal šancu. Na brzdy som sa vždy dotiahol, v zákrutách mi súperi zavadzali a predovšetkým som musel bojovať v každej zákrute s motocyklom a to mi dalo riadne zabrať. Šieste miesto nie je zlé, ale cieľ bolo samozrejme vyšší... Každopádne to pre mňa bola nová skúsenosť, doplatili sme na vlastnú chybu, nemôžeme sa vyhovárať a nikoho.
Takže seriál CEMC sa ti zapáčil?
Určite áno, boli nás tam štyri desiatky jazdcov, takže určite sa chystám aj v máji na Sachsenring, kde očakávam aj silnú konkurenciu zo strany nemeckých jazdcov. Veľmi rád by som šiel aj druhé podujatie MM SR na Hungaroringu, uvidíme ako to dopadne, všetko to samozrejme závisí od financií...
Pridané: 25.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Prvý FUN CUP v sezóne 2013 na Slovakiaringu - Redakcia
- Finále seriálu IMRC 2013 sa odohralo na Slovakia Ringu - Redakcia
- Pozvánka pre divákov: Európska motocyklová elita sa predstaví na Slovakia Ringu 14. - 15. 5. 2016 - Redakcia
- Blíži sa finále Alpe Adrie a IMRC 2015 na Slovakia Ringu - Redakcia
- Svitok na úvod sezóny svetového pohára Superstock 1000 2013 devätnásty - Redakcia
- Výzva: Štart Jara Černého v nadchádzajúcej sezóne v Moto2 je otázny! - Redakcia
- Pozvánka: Vyhodnotenie Sezóny 2013 šampionátu IMRC MMSR/SP CPM - Redakcia
- Odmeňovanie pretekárov Alpe Adrie, IMRC a Fun Cupu v sezóne 2015 - Redakcia
- Šampionát Alpe Adria a MM SR IMRC 2014 cestných motocyklov vyvrcholí tento víkend na Slovakia ringu - Redakcia
- Slávnostné vyhodnotenie IMRC 2013 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!