ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na Hungaroringu sa jazdilo o body do Alpe Adrie a IMRC

 Zdieľať

Pridané: 19.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3473 [Šport - Cestné Motocykle]

Maďarský okruh Hungaroring, na ktorom sa len pred tromi týždňami uskutočnili preteky Majstrovstiev sveta monopostov Formuly 1, sa stal cez víkend dejiskom ďalšieho spoločného podujatia medzinárodných motocyklových seriálov Alpe Adria Championship a International Motorcycle Race Cup. Pochopiteľne, aj tentoraz pod organizátorskou taktovkou slovenskej agentúry Slovakia Racing.

Agentúra Slovakia Racing sa ako organizátor podujatia aj tentoraz postarala o vydarený priebeh podujatia a takmer 150 jazdcov z dvanástich krajín si tak mohlo už tradične vychutnať boje nielen o body do priebežného hodnotenia, ale aj o finančné prémie za umiestnenie. Všetko navyše podčiarklo vydarené počasie, a tak si prítomní užili nielen dvoje pretekov, ale za celé tri dni aj množstvo tréningových kilometrov.

Prítomní si pietnou spomienkou uctili pamiatku maďarského pretekára Ágostona Rosivalla, ktorý práve pred rokom zahynul pri testovaní na okruhu v Moskve. V tom čase bol vedúcim jazdcom seriálu IMRC v triede Superstock 1000...

V triede Moto3 na Hungaroringu tentoraz neštartoval Čech Martin Gbelec, ktorý si plnil svoje povinnosti na Grand Prix Českej republiky v Brne, kde jazdil v pretekoch seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cup. Skvelé víťazstvo tak v sobotu vybojovala jeho krajanka Romana Tomášková, ktorá si s istotou dokázala poradiť so všetkými mužskými súpermi. V nedeľu sa z prvenstva radoval Talian Federico Menozzi. V triede 125 SP po oba dni víťazil maďarský jazdec Zoltán Aszalós, zo Slovákov bol najúspešnejší dvakrát štvrtý Peter Rauch.

Oboje pretekov triedy Superstock 600 celkovo ovládol maďarský pretekár János Chrobák, ktorý si tak zároveň pripísal plný počet bodov do hodnotenia seriálu IMRC. V Alpe Adrii sa o víťazstvá podelili Daniel Bukowski z Poľska a Hannes Zemsauer z Rakúska. Zo Slovákov bol najúspešnejší Tomáš Svitok, ktorý skončil v spoločnom hodnotení seriálov na desiatom, resp. jedenástom mieste.

Alpe Adria a IMRC Hungaroring 2014 - Michal Filla
Alpe Adria a IMRC Hungaroring 2014 - Michal Filla

V silnejších Supersportoch sa v Alpe Adrii najviac darilo Davidovi Látrovi z Českej republiky, ktorý po oba razy porazil svojho tradičného súpera a krajana Igora Kalába. V rámci hodnotenia IMRC bol v sobotu aj v nedeľu najrýchlejší Maďar Noé Végh, ale darilo sa aj nášmu Pavlovi Grmanovi, ktorý vybojoval tretie a piate miesto.

V triede Superstock 1000 sa o víťazstvá v jednotlivých pretekoch v rámci Alpe Adrie aj celkovo podelili Michal Filla z ČR a Martin Choy z Bulharska, v hodnotení IMRC zvíťazil v oboch pretekoch maďarský pretekár György Vígh. Z „našich“ pretekárov bol najúspešnejší so slovenskou licenciou jazdiaci Poliak Jaroslaw Chomicz, no v sobotu potešil druhým miestom náš Andrej Hudec, ktorý sa takýmto skvelým spôsobom vrátil na pretekárske okruhy po ťažkom zranení, ktoré utrpel v úvode sezóny.

Suverénom kráľovskej triedy Superbikov sa stal podľa predpokladov český pretekár Jan Halbich, ktorý za sebou v oboch jazdách nechal bývalého účastníka MS Superbikov, Rakúšana Rolanda Rescha. Víťazstvá v rámci IMRC vybojovali Maďar István Bezzegh a náš Lukáš Jasenský, ktorý bral zároveň plný počet bodov do hodnotenia slovenských pretekárov. Pre Lukáša sú dosiahnuté výsledky dôkazom, že po ťažkom období jeho forma opäť stúpa smerom nahor.

V spoločných pretekoch IMRC Cupu 600 a 1000 si suverénne počínal Slovák Juraj Knezovič, ktorý získal plný počet bodov do hodnotenia veteránov, teda jazdcov nad 40 rokov. Ostatné prvenstvá patrili Jaroslavovi Čápovi z ČR (1000) a Maďarovi Gergő Csanyimu (600).

Alpe Adria a IMRC Hungaroring 2014 - Peter Šurina
Alpe Adria a IMRC Hungaroring 2014 - Peter Šurina

„Som rád, že aj tento pretekársky víkend môžem hodnotiť ako vydarený,“ vraví riaditeľ agentúry Slovakia Racing Peter Šurina. „Okruh Hungaroring je obľúbenou traťou mnohých pretekárov, navyše vyšlo aj počasie, a tak sme si to všetci poriadne užili. Osobne som spokojný aj s našou prácou ako organizátorom podujatia, i keď to môžu, pochopiteľne, najdôveryhodnejšie zhodnotiť iní. Slová uznania od samotných jazdcov, či delegovaných činovníkov jednotlivých federácií, nás preto utvrdili v tom, že to robíme správne a zároveň nás to najlepšie motivuje do budúcnosti. O to viac nás navyše potešilo aj uznanie priamo od zástupcu FIM Europe, ktorý navštívil toto podujatie.“

Výsledky pretekov

Foto: Vladimír Adamčík

Pridané: 19.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »