Anketa:
Honda ukázala CBR 300R 2014
ZdieľaťPridané: 23.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11442 [Bleskovky - Predstavujeme]
Honda nedávno na výstave v Číne (China International Motorcycle Trade Exhibition v meste Chongqing) ukázala inovovanú malú CBR-ku zo zväčšeným motorom. S vysokou pravdepodobnosťou sa táto CBR dostane aj na Európsky trh.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
![]() |
Nová CBR 300R vychádza z predchádzajúcej 250-tky. Nový motor má zdvihový objem 286 ccm a poskytne výkon niečo málo nad 30 koní. Novému motoru vzrástla aj sila, krútiaci moment má teraz hodnotu 27 Nm pri 7250 ot. Palivo do valcov dopraví vstrekovanie PGM-FI.
![]() |
CBR 300R okrem motora prichádza aj s dizajnovými zmenami. Predná maska už nieje v štýle "VFR" ale obsahuje dvojitý svetlomet, ktorý lepšie vystihuje dizajnovú príslušnosť k modelovej rade CBR.
![]() |
300-vka bude pravdepodobne dostupná aj v Repsol farbách |
Nová 300-vka stojí na rovnakých kolesách ako jeho predchodca. Bezdušové pneumatiky majú rozmer 110/70-17M/C vpredu a 140/70-17M/C vzadu. Hmotnosť CBR300R s náplňami by mala byť 164kg. Ostatné špecifikácie však ešte nie sú známe a budeme si na ich odhalenie musieť počakať až do Milána.
![]() |
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CBR 300 R | CBR 250 R |
Rok: | 2014 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |
Kategória: | Superšport | Superšport |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 286 ccm | 249.4 ccm |
Max. výkon: | 30.9 k (22.7 kW) / 8500 ot. | 26.38 k (19.40 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27 Nm / 7000 ot. | 23.8 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 63 mm | 76 x 55 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 104 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová dvojpiestková |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17M/C | 110/70-17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-17M/C | 140/70-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 164 kg | 161 kg |
Výška sedla: | 780 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1360 mm | 1369 mm |
Dĺžka: | 2035 mm | 2030 mm |
Šírka: | 720 mm | 709 mm |
Výška: | 1120 mm | 1127 mm |
Svetlá výška: | 145 mm | 148 mm |
Objem nádrže: | 13 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 3.7 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 263 km |
Zdroj: www.indiancarsbikes.in
Pridané: 23.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Casey Stoner testoval nový superšport Hondy - "MotoGP Production Racer" 2014 - Awia
- Honda CRF250R a CRF450R 2014 - zeON
- Honda CBR 250R 2011 - prvé oficiálne fotky a parametre - Awia
- Honda CBR1000RR Fireblade a jej vylepšená verzia CBR1000RR Fireblade SP - zeON
- Honda CBR650F a CB650F 2014 - naháč a superšport pre bežné použitie - Redakcia
- Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca - matox
- Honda predstavila ďalšie novinky 2014: Gold Wing F6C a CB1100 EX - Redakcia
- Únik fotografie novinky Kawasaki Z1000 2014 - zeON
- Špionážne fotografie Kawasaki Z1000SX 2014 - zeON
- Beštia vypustená – KTM 1290 Super Duke R 2014 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!