Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2801 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29824
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17625)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12199)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda ukázala CBR 300R 2014

 Zdieľať

Pridané: 23.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11442 [Bleskovky - Predstavujeme]

Honda nedávno na výstave v Číne (China International Motorcycle Trade Exhibition v meste Chongqing) ukázala inovovanú malú CBR-ku zo zväčšeným motorom. S vysokou pravdepodobnosťou sa táto CBR dostane aj na Európsky trh.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Nová CBR 300R vychádza z predchádzajúcej 250-tky. Nový motor má zdvihový objem 286 ccm a poskytne výkon niečo málo nad 30 koní. Novému motoru vzrástla aj sila, krútiaci moment má teraz hodnotu 27 Nm pri 7250 ot. Palivo do valcov dopraví vstrekovanie PGM-FI.

CBR 300R okrem motora prichádza aj s dizajnovými zmenami. Predná maska už nieje v štýle "VFR" ale obsahuje dvojitý svetlomet, ktorý lepšie vystihuje dizajnovú príslušnosť k modelovej rade CBR.

 300-vka bude pravdepodobne dostupná aj v Repsol farbách
300-vka bude pravdepodobne dostupná aj v Repsol farbách

Nová 300-vka stojí na rovnakých kolesách ako jeho predchodca. Bezdušové pneumatiky majú rozmer 110/70-17M/C vpredu a 140/70-17M/C vzadu. Hmotnosť CBR300R s náplňami by mala byť 164kg. Ostatné špecifikácie však ešte nie sú známe a budeme si na ich odhalenie musieť počakať až do Milána.

Foto:
 Honda CBR 300 R 2014 Honda CBR 250 R 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CBR 300 RCBR 250 R
Rok:20142013
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:SuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:286 ccm249.4 ccm
Max. výkon:30.9 k (22.7 kW) / 8500 ot.26.38 k (19.40 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:27 Nm / 7000 ot.23.8 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm76 x 55 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:104 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčová dvojpiestková
Priemer bŕzd vpredu:296 mm296 mm
Pneu vpredu:110/70-17M/C110/70-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:140/70-17M/C140/70-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:164 kg161 kg
Výška sedla:780 mm780 mm
Rázvor:1360 mm1369 mm
Dĺžka:2035 mm2030 mm
Šírka:720 mm709 mm
Výška:1120 mm1127 mm
Svetlá výška:145 mm148 mm
Objem nádrže:13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 263 km

Zdroj: www.indiancarsbikes.in

Pridané: 23.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »