Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1305 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28426
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16939)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11487)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CBR650F a CB650F 2014 - naháč a superšport pre bežné použitie

 Zdieľať

Pridané: 16.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 15838 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda do sezóny 2014 prichádza s inovovanými modelmi CBR650F a CB650F. Už z názvu je jasné, že motor nabral na objeme avšak obe biky budú dostupné aj vo verziách výkonom 35 kW aby si ich mohli užiť aj jazdci s vodičákom A2.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Dvojica nových modelov CB650F a CBR650F sa líši prakticky iba vzhľadom. Avšak ani pri pohľade na detaily zovňajšku medzi týmito dvomi motocyklami veľa rozdielov nenájdeme. Rovnaká je ich zadná časť a samozrejme aj technické detaily odhalené pohľadu. Rozdiely sú zrejme hlavne pri celkovom pohľade na obe motocykle, kde je jasný rozdiel pri pohľade na prednú časť. Honda tak ponúka fakticky ten istý motocykel pre rôzne publikum. Buď to niekoho zaujme skôr naháč CB650F alebo bike s imidžom superšporta CBR650F.

Honda CB650F 2014

Pozícia jazdca má byť na oboch motocykloch vzpriamená s miernym sklonom dopredu. Vysoké a pomerne široké riadidlá majú padnúť pohodlne do rúk. Je jasné, že pozícia na Honde CBR650F bude mierne športovejšia avšak výška sedadla je u oboch rovnaká a to 810 mm. Úzky profil sedadla v jeho prednej časti má napomôcť lepšiemu dosiahnutiu na zem.

Prístrojová doska pozostáva z dvoch oddelených LCD displejov. V strede sa nachádzajú indikátory zapnutia smeroviek a diaľkového svetla. Ľavý displej zobrazuje otáčky motora a digitálnymi číslicami rýchlosť. Pravý displej zasa zobrazuje stav paliva v nádrži, hodiny, údaje palubného počítača a jeho súčasťou sú aj bežné výstražné kontrolky. Oba displeje sú bielo podsvietené.

Honda CB650F 2014

Honda CB650F bude dostupná v týchto farebných prevedeniach: Pearl Metalloid White Tricolour (trikolóra), Pearl Himalayas White (biela), Matt Gunpowder Black Metallic (čierna) , Sword Silver Metallic (strieborná) a Pearl Queen Bee Yellow (žltá).

Honda CBR650F bude dostupná v týchto farebných prevedeniach: Pearl Metalloid White Tricolour (trikolóra), Pearl Metalloid White (biela), Graphite Black (čierna) a Sword Silver Metallic (strieborná).

Motor

Pohonná jednotka u oboch modelov je rovnaká. Radový, kvapalinou chladený, štvorvalec je spojený so 6 stupňovou prevodovkou. Motor s objemom 649 ccm má vŕtanie a zdvih s hodnotami 67 x 46 mm a je vyladený tak aby poskytoval dostatočnú silu už v nízkych otáčkach. Jazdec by si tak mal užiť slušný ťah už pri jazde pod 4.000 ot./min. Maximálny výkon 64 kW motor dosiahne pri 11.000 ot./min. a max. krútiaci moment 63 Nm pri 8.000 ot./min.

Honda CBR650F 2014
Honda CBR650F 2014
Honda CB650F 2014
Honda CB650F 2014

Piesty boli vyvinuté pomocou technológie Computer Aided Engineering (CAE) a ich trenie vo valci má byť čo najviac minimalizované. Povrchová úprava vložiek valcov má taktiež redukovať trenie, má prispieť aj k zníženiu spotreby oleja a zároveň zlepšiť odvod tepla. Rozvodová reťaz má zase Vanádiovú povrchovú úpravu, čím došlo k ďalšej redukcii trenia v motore. Distribúcia chladiacej kvapaliny je vyriešená tak aby došlo k čo najväčšej redukcii použitia hadíc, ktoré by sa ináč nachádzali "mimo" motor. Takéto riešenie má zlepšiť najmä estetiku motora, rovnako teda v Honde popracovali aj na distribúcii oleja, aby došlo k redukcii externých hadíc.

Do oka tak udrie hlavne výfukový systém 4-2-1 so zvodmi zbiehajúcimi sa na pravej strane, ktoré pred motorom tvoria akúsi stenu z rúrok. Katalyzátor a výfuková koncovka sú priamo pod motorom aby bola centralizácia hmotnosti čo najoptimálnejšia.

Vstrekovanie paliva PGM-FI využíva informácie zo štyroch senzorov v tele škrtiacej klapky. Honda udáva, že spotreba tohto motora by sa mala pohybovať okolo hodnoty 4.7 l/100 km.

Rám, odpruženie, brzdový systém

Rám je oceľový a navrhnutý tak, aby bol tuhý v oblasti krku riadenia a viac flexibilný v nosnej časti. Má dodať požadované jazdné vlastnosti a zabezpečiť dobrú úroveň spätnej väzby pre jazdca. Rázvor oboch motocyklov je rovnaký 1450 mm a pohotovostná hmotnosť naháča CB650F je 208 kg zatiaľ čo hmotnosť kapotovanej verzie CBR650F je 211 kg. Kyvka je vyrobená z tlakovo liateho hliníka a na pravej strane je tvarovaná do oblúka aby sa vytvoril priestor pre výfukovú koncovku.

Honda CBR650F 2014

Odpruženie má zdvih 120 mm vpredu aj vzadu. Vpredu nájdeme klasickú 41 mm vidlicu a vzadu sa nachádza tlmič na ktorom je možné nastaviť predpätie do siedmych rôznych hodnôt. Šesť lúčové kolesá sú vyrobené zo zliatiny hliníka a obúvajú sa na nich pneumatiky o rozmere 120/70-17 vpredu a 180/55-17 vzadu.

Brzdový systém je prevzatý z modelovej rady NC750 avšak vpredu nájdeme dva kotúče. Brzdové kotúče sú teda aj na tejto dvojici bikeov vyhryznuté. Vpredu nájdeme dvojicu 320 mm kotúčov a dvoj piestikové strmene zatiaľ čo vzadu je 240 mm kotúč a jednopiestik. Dostupný je aj systém ABS, ktorý bude pri modely CBR650F montovaný už štandardne a pri naháči CB650F bude dostupný za príplatok.

Honda CBR650F 2014
Honda CB650F 2014
Honda CBR650F 2014
Honda CBR650F 2014

Video: Honda CBR650F 2014

Video: Honda CB650F 2014

Foto:
 Honda CB650F 2014 Honda CBR650F 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CB650FCBR650F
Rok:20142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:NaháčSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:649 ccm649 ccm
Max. výkon:87.0 k (64.0 kW) / 11000 ot.87.0 k (64.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 8000 ot.63 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:11.4 : 111.4 : 1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 46 mm67 x 46 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FIvstrekovanie PGM-FI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17M/C120/70-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55-17M/C180/55-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:206 kg211 kg
Výška sedla:810 mm810 mm
Rázvor:1450 mm1450 mm
Dĺžka:2110 mm2110 mm
Šírka:775 mm755 mm
Výška:1120 mm1145 mm
Svetlá výška:150 mm130 mm
Objem nádrže:17.3 l17.3 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.7 l/100km4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 276 kmcca 276 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatokáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2014 6990,- € s ABS 7590,- €

Pridané: 16.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: