Anketa:
Honda CBR650F a CB650F 2014 - naháč a superšport pre bežné použitie
ZdieľaťPridané: 16.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 15838 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda do sezóny 2014 prichádza s inovovanými modelmi CBR650F a CB650F. Už z názvu je jasné, že motor nabral na objeme avšak obe biky budú dostupné aj vo verziách výkonom 35 kW aby si ich mohli užiť aj jazdci s vodičákom A2.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Dvojica nových modelov CB650F a CBR650F sa líši prakticky iba vzhľadom. Avšak ani pri pohľade na detaily zovňajšku medzi týmito dvomi motocyklami veľa rozdielov nenájdeme. Rovnaká je ich zadná časť a samozrejme aj technické detaily odhalené pohľadu. Rozdiely sú zrejme hlavne pri celkovom pohľade na obe motocykle, kde je jasný rozdiel pri pohľade na prednú časť. Honda tak ponúka fakticky ten istý motocykel pre rôzne publikum. Buď to niekoho zaujme skôr naháč CB650F alebo bike s imidžom superšporta CBR650F.
Pozícia jazdca má byť na oboch motocykloch vzpriamená s miernym sklonom dopredu. Vysoké a pomerne široké riadidlá majú padnúť pohodlne do rúk. Je jasné, že pozícia na Honde CBR650F bude mierne športovejšia avšak výška sedadla je u oboch rovnaká a to 810 mm. Úzky profil sedadla v jeho prednej časti má napomôcť lepšiemu dosiahnutiu na zem.
Prístrojová doska pozostáva z dvoch oddelených LCD displejov. V strede sa nachádzajú indikátory zapnutia smeroviek a diaľkového svetla. Ľavý displej zobrazuje otáčky motora a digitálnymi číslicami rýchlosť. Pravý displej zasa zobrazuje stav paliva v nádrži, hodiny, údaje palubného počítača a jeho súčasťou sú aj bežné výstražné kontrolky. Oba displeje sú bielo podsvietené.
Honda CB650F bude dostupná v týchto farebných prevedeniach: Pearl Metalloid White Tricolour (trikolóra), Pearl Himalayas White (biela), Matt Gunpowder Black Metallic (čierna) , Sword Silver Metallic (strieborná) a Pearl Queen Bee Yellow (žltá).
Honda CBR650F bude dostupná v týchto farebných prevedeniach: Pearl Metalloid White Tricolour (trikolóra), Pearl Metalloid White (biela), Graphite Black (čierna) a Sword Silver Metallic (strieborná).
Motor
Pohonná jednotka u oboch modelov je rovnaká. Radový, kvapalinou chladený, štvorvalec je spojený so 6 stupňovou prevodovkou. Motor s objemom 649 ccm má vŕtanie a zdvih s hodnotami 67 x 46 mm a je vyladený tak aby poskytoval dostatočnú silu už v nízkych otáčkach. Jazdec by si tak mal užiť slušný ťah už pri jazde pod 4.000 ot./min. Maximálny výkon 64 kW motor dosiahne pri 11.000 ot./min. a max. krútiaci moment 63 Nm pri 8.000 ot./min.
Piesty boli vyvinuté pomocou technológie Computer Aided Engineering (CAE) a ich trenie vo valci má byť čo najviac minimalizované. Povrchová úprava vložiek valcov má taktiež redukovať trenie, má prispieť aj k zníženiu spotreby oleja a zároveň zlepšiť odvod tepla. Rozvodová reťaz má zase Vanádiovú povrchovú úpravu, čím došlo k ďalšej redukcii trenia v motore. Distribúcia chladiacej kvapaliny je vyriešená tak aby došlo k čo najväčšej redukcii použitia hadíc, ktoré by sa ináč nachádzali "mimo" motor. Takéto riešenie má zlepšiť najmä estetiku motora, rovnako teda v Honde popracovali aj na distribúcii oleja, aby došlo k redukcii externých hadíc.
Do oka tak udrie hlavne výfukový systém 4-2-1 so zvodmi zbiehajúcimi sa na pravej strane, ktoré pred motorom tvoria akúsi stenu z rúrok. Katalyzátor a výfuková koncovka sú priamo pod motorom aby bola centralizácia hmotnosti čo najoptimálnejšia.
Vstrekovanie paliva PGM-FI využíva informácie zo štyroch senzorov v tele škrtiacej klapky. Honda udáva, že spotreba tohto motora by sa mala pohybovať okolo hodnoty 4.7 l/100 km.
Rám, odpruženie, brzdový systém
Rám je oceľový a navrhnutý tak, aby bol tuhý v oblasti krku riadenia a viac flexibilný v nosnej časti. Má dodať požadované jazdné vlastnosti a zabezpečiť dobrú úroveň spätnej väzby pre jazdca. Rázvor oboch motocyklov je rovnaký 1450 mm a pohotovostná hmotnosť naháča CB650F je 208 kg zatiaľ čo hmotnosť kapotovanej verzie CBR650F je 211 kg. Kyvka je vyrobená z tlakovo liateho hliníka a na pravej strane je tvarovaná do oblúka aby sa vytvoril priestor pre výfukovú koncovku.
Odpruženie má zdvih 120 mm vpredu aj vzadu. Vpredu nájdeme klasickú 41 mm vidlicu a vzadu sa nachádza tlmič na ktorom je možné nastaviť predpätie do siedmych rôznych hodnôt. Šesť lúčové kolesá sú vyrobené zo zliatiny hliníka a obúvajú sa na nich pneumatiky o rozmere 120/70-17 vpredu a 180/55-17 vzadu.
Brzdový systém je prevzatý z modelovej rady NC750 avšak vpredu nájdeme dva kotúče. Brzdové kotúče sú teda aj na tejto dvojici bikeov vyhryznuté. Vpredu nájdeme dvojicu 320 mm kotúčov a dvoj piestikové strmene zatiaľ čo vzadu je 240 mm kotúč a jednopiestik. Dostupný je aj systém ABS, ktorý bude pri modely CBR650F montovaný už štandardne a pri naháči CB650F bude dostupný za príplatok.
Video: Honda CBR650F 2014
Video: Honda CB650F 2014
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CB650F | CBR650F |
Rok: | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |
Kategória: | Naháč | Superšport |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 87.0 k (64.0 kW) / 11000 ot. | 87.0 k (64.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 8000 ot. | 63 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.4 : 1 | 11.4 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 46 mm | 67 x 46 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17M/C | 120/70-17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17M/C | 180/55-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg | 211 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1450 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2110 mm | 2110 mm |
Šírka: | 775 mm | 755 mm |
Výška: | 1120 mm | 1145 mm |
Svetlá výška: | 150 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 17.3 l | 17.3 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.7 l/100km | 4.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 276 km | cca 276 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | za príplatok | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | nie |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 04/2014 6990,- € s ABS 7590,- € |
Pridané: 16.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rozhovor: Teishiro Goto - Projek líder pre štvorvalce v Honde nielen o novom Fireblade SP - Awia
- Honda ukázala CBR 300R 2014 - Awia
- Test Honda CB650F 2014 – zábavný naháč na každý deň - Awia
- Honda CB1100EX 2014 - retro na kochačku a príjemnú jazdu - zeON
- Honda CBR1000RR Fireblade a jej vylepšená verzia CBR1000RR Fireblade SP - zeON
- Moderný imagemaker - Honda CB650R 2021 - Herghott
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Honda - Awia
- Casey Stoner testoval nový superšport Hondy - "MotoGP Production Racer" 2014 - Awia
- Beštia vypustená – KTM 1290 Super Duke R 2014 - zeON
- Café racer od BMW - BMW R nineT 2014 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Piaggo predstavilo inovovaný trojkolesový skúter MP3 310
- Yamaha odhaľuje nový superšport R9 pre rok 2025 s trojvalcom
- Honda inovovala turistu NT1100 - dostáva semiaktívny podvozok, viac krúťaku a náklonovú elektroniku
- R. I. P. Lehy, drž sa tam hore!
- Triumph predstavuje novú motokrosovú 450cc s Rickym Carmichaelom
- Honda vybalila nový CB1000 Hornet spolu s verziou SP pre rok 2025
- ISDE 2024 v Španielsku aj s účasťou SMF
- S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek
- Kawasaki predstavuje dve štýlovky z rodiny W a Meguro pre rok 2025
- Dunlop predstavuje novú generáciu hyperšportových pneumatík SportSmart mk4
- ... zobraz všetky články od tohto autora