Anketa:
Cesta na Rally Albania 2014 – Úpravy kátéemky III. časť
ZdieľaťPridané: 08.04.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 4620 [Šport - Rally]
Tak sme sa šťastne dostali k momentu, kedy je oranžová kráska „almost ready to race“.
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Milión drobností
Hrubá robota bola už spravená, a teraz to vyzeralo, že stačí doklepnú pár drobností, a je vymalované. No prdlajs! Ten kolotoč „orezať-obrúsiť-navariť-ohnúť-vyskúša“ sa zdal nekonečný. O dotiahnutie vizuálnej stránky sa postaral Stano Petrek, momul-ov brat. Vyrobil veľmi utrafený štít a motorka konečne vyzerá ako má. Teraz sa dalo pokračovať novým lakom na nádrž a celú kapotáž. K tomu sa viaže „vtipná historka z natáčení...“
Sériovka vs. tuning |
Nový šat
Lakujem v sobotu večer a v nedeľu chcem ísť fotiť a trochu pojazdiť. Keď mám poskladané, prichádza momul a obi1. Momul ma provokujem, vraj: „Choď si to rýchlo odfotiť, lebo už nikdy nebude taká pekná ako teraz.“ Presne to isté mám aj v pláne. Pádim na umyvárku a odtiaľ rovno na ľúčku porobiť pekné foto.
Keď sa Laňďal hrá na lakýrnika |
A keď je dofotené, tak už len odložiť foťák a ešte sa trochu prevetrať. Veď je to radosť, teraz keď je moto poskladaná a tak krásne funguje. Vybieham na poľné cesty celý nabudený... Trvalo to asi 3 minúty offroadu, kým som sa poriadne zrúbal. Taký dlhý „slajder“ som už dávno nedal. Nový lak na nádrži nevydržal ani 24 hodín... Našťastie som si odložil namiešanú farbu a o dva dni to prelakoval. Dnes už nič nepoznať :-)
Nový lak nevydržal ani 24 hodín |
Poznatky z testovania
Veľa času zabralo upravenie kokpitu a ovládačov do želaných polôh. Vyžaduje si to mnoho testovania, pokusov a omylov. U Vectorov sa potvrdil môj predpoklad, že kameň úrazu pre čitateľnosť údajov je sklon displeja. Vzhľadom na úplne rozdielny uhol pohľadu pri jazde v stupačkách a jazde v sedle som zvolil rôzny sklon pre každý z nich. Až teraz môžem prehlásiť, že TrailTech Vector je veľmi dobre čitateľný. Doteraz som totiž tvrdil, že je to jeho hlavná slabina. Problém je v tom, že na displej musíte pozerať pod správnym uhlom, a vtedy nevadí ani slnko od chrbta. Navigácia v stupačkách už teraz nie je žiadny problém.
Takto je to tip-top |
Pôvodnú myšlienku, že každý Vector bude mať na kolese svoj vlastný magnet som zavrhol, a ponechal len 1 magnet, aby nemohlo v žiadnom prípade dôjsť k nejakým nežiaducim interferenciám. A tiež začínam chápať, že čím menej vecí je na moto, tým lepšie.
Magnet Vectorov |
Poloha ovládačov road-booku a Vectorov je tiež kľúčová a nedá sa uspokojiť s ničím iným, než maximálnou možnou účelnosťou. Vyrobený držiačik diaľkového ovládača RB som predlžoval 2x, prvá verzia bola úplne na nič, pri druhej som stále triafal klaksón, až pri tretej je páčka pretáčania RB presne tam, kde má byť a kde ju inštinktívne palcom hľadám.
Konečná poloha ovládača RB |
Nie všetko sa ukáže pri prvom testovaní. Pri prvých, krátkych a nenáročných jazdách sa javilo ukotvenie predného štítu dostatočné. Až pri zvýšení nasadenia sa začali prejavovať jeho vibrácie v hornej časti a preto muselo prísť na rad pridanie kotviacich bodov, ktoré tento problém odstránili.
Brzdenie zadnou brzdou v krosových čižmách bol vždy problém, kvôli trochu „utopenej“ brzdovej páčke. Aj toto treba vychytať a rozširujeme nášľapnú plochu zadnej brzdy. Rozdiel je nesmierny a konečne triafam brzdu vždy na prvý krát a bez potreby prehnaného sústredenia sa.
Ochrana motora
Výrazne som chcel posilniť aj ochranu motora. Edott vyrobil skvelé laminátové chrániče, ktoré som v zmysle jeho inštrukcií nainštaloval. Mal som vážnu pochybnosť, ako budú chrániče a lepiaci tmel znášať teplotu motora. Prax ale ukázala, že obavy neboli na mieste a všetko funguje ako má.
Samostatným bodom je výrazne rozšírený šusplech. Design je spoločným dielom obi1-ho, Momul-a a mňa, realizácia je už len Momul-ova záležitosť.
Výrazný rally šusplech |
Ide sa ďalej
Je 06.04.2014 a mám za sebou 60 km tréningovú jazdu podľa itinerára. Konečne som naozaj spokojný s celou funkčnosťou kokpitu, čitateľnosťou dát a umiestnením ovládačov. Nič nedrnčí, brzdy brzdia ako majú, Vectory merajú presne. Elektrika funguje stabilne. Testovať, testovať, testovať – to je naozaj nevyhnutné pre poriadnu prípravu na veľkú rally.
Čo ďalej? Teraz, keď „světla svítí, stěrače stírají“, už zostáva prakticky len naladenie podvozku. Môj advík je už staršieho dáta a navyše prelomový rok. Preto si kompletný repas tlmičov vyžiada trochu viac času. Všetko je ale rozbehnuté tak, že moja KTM LC4 640 Rally bude v plnej sile pripravená na Piliscev SAND 2014.
Pridané: 08.04.2014 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Cesta na Rally Albania 2014 – Úprava KTM LC4 Rally 1. časť - Landal
- Cesta na Rally Albania 2014 - Úprava KTM LC4 Rally 2. časť - Landal
- Vykročenie na cestu "Rally Albania 2014" - Landal
- Cesta na Rally Albania 2014 – Tripmaster AST2 - Landal
- Cesta na RA 2014 - Čo nás čaká v Albánsku? - Landal
- Cesta na Rally Albania 2014 – Dokončili sme! A čo ďalej... - Landal
- Doplnené: Rally Albania 2014 - stručné zhodnotenie doterajších dní - Landal
- Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 3. etapy - Landal
- Rally Albania 2014 - Deň 1. príchod na miesto - Landal
- Rally Albania 2014 Deň 2. - Prológ - Landal
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora