Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3072 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28589
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17021)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11568)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (47)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jawa 350/634/7 - moja prvá triapola

 Zdieľať

Pridané: 22.04.2014 Autor: Abbath
Čitatelia: 19496 [Vaše stroje - Moja motorka]

Po niekoľkých pionieroch , babettách a stosedempäťkách som začal uvažovať nad nejakou slušnou motorkou, s ktorou by som sa mohol vybrať aj na cesty bez obáv že ma niekde zastavia a ktorá bez problémov odvezie dvoch ľudí.

Najprv som sa obzeral po 250/455 - pomerne výkonný motor v ľahkom ráme no tých je ako šafránu a s dokladmi ešte menej. Takisto aj 353 či 559 a keď už nejaké v inzercii sú tak za vraky pýtajú ľudia nehorázne pálky nuž čo každý si myslí že má hodnotného "veterána".

Začal som preto hľadať obstojnú Jawu 350 konkrétne typ 634 pretože sa mi páči dizajn - chromové blatníky a na rozdiel od starších Jáw je na tejto rám dvojitý a pomerne pevný.

V inzercii ich bolo niekoľko tak sme chodili obzerať, nakoniec som sa rozhodol a vybral . Stav nebol ohromujúci, skrátené výfuky aj s vložkami , vyhnutý podsedlový rám dohora ale cena vcelku dobrá - mala doklady a to bolo pre mňa podstatné navyše prichádzala zima tak aspoň sa budem mať s čím hrať.

 Takto vyzerala bezprostredne po kúpe , štartoval som ju na nabíjačke pretože baterka bola po smrti
Takto vyzerala bezprostredne po kúpe , štartoval som ju na nabíjačke pretože baterka bola po smrti

Ešte v ten deň ako som ju prepísal na seba zostala z nej už len kostra :) Vôľa v zadnej kyvke bola nadmerná to znamenalo rozobrať , vyrobiť nový čap , nové brúsené puzdrá ( dal som bronzové uvidím koľko tam vydržia) a zlisovať naspäť. Potom nasledovalo pieskovanie , nový lak a nákup nových dielov. Tu sa pozastavím pri zapaľovaní -staré som ihneď vymontoval a predal , nedobíjalo aj keď bol nový regler a navyše vyžaduje pomerne častú údržbu , stačí ak čap kľukovky trochu hádže a už je to v kýbli veď to poznáte...Nahradil som ho sadou vape SZ 13 a mám pokoj.

 Nádrž a niektoré diely v základnej farbe - použil som dvojzložkovú tak ako aj vrchnú
Nádrž a niektoré diely v základnej farbe - použil som dvojzložkovú tak ako aj vrchnú

S motorom nebolo treba robiť nič len som ho preventívne rozpolil , skontroloval prevodovku a pretesnil. Pri skladaní mi pomohol mrazák a trúba na pečenie, mama bola rada :)

 Motor , pripravený na montáž valcov ktoré ešte boli v procese pieskovania
Motor , pripravený na montáž valcov ktoré ešte boli v procese pieskovania

Uloženie prednej vidlice som prerobil na kužeľové ložiská iba ich bolo treba prebrúsiť na fí 26 keďže ložiská sa vyrábajú len s dierou 25 a vyrobiť na sústruhu nové misky čo bola brnkačka.

 Pomaly začína skladanie
Pomaly začína skladanie

 S elektrikou mi pomáhal kamarát , napriek tomu nám to trvalo takmer dva týždne :D
S elektrikou mi pomáhal kamarát , napriek tomu nám to trvalo takmer dva týždne :D

K zlým jazdným vlastnostiam prispievala aj široká 4,00 zadná guma ( ale zato dobre vyzerala :) , tú som kúpil novú 3,25 podľa TP. Teraz už drží na ceste ako pribitá , nie je problém klopiť až na stupačky, ale to nerobím. Jawa 350 je pre pohodovú jazdu do 80 km/h , potom už začína byť "nervózna".

 Dobový doplnok v podobe šachovnice :)
Dobový doplnok v podobe šachovnice :)

Údržba spočíva v podstate len v napínaní reťaze a utieraní mláčky pod motorkou od oleja :) , netesní spoj medzi výfukovými kolenami a tlmičmi napriek tesneniam.

S motorkou som zatiaľ od jari najazdil cca 700 km , spotreba sa pohybuje okolo 6 litrov čo je ešte prijateľné, prisudzujem to ojazdeným valcom.

Hodila by sa väčšia hlavná tryska , motor má vo vyšších otáčkach tendenciu sa dusiť. Výkonovo mi zatiaľ postačuje , no ďaľšiu motorku by som chcel už asi štvortaktnú.

Pridané: 22.04.2014 Autor: Abbath Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Jawa 350 typ 634 1982:

Foto:
Jawa 350 typ 634 1982
Všeobecné informácie:
Výrobca:Jawa
Model:350 typ 634
Rok:1982
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:dvojvalec (2T)
Objem:343 ccm
Max. výkon:24.35 k (17.90 kW) / 5250 ot.
Kompresný pomer:9.2:1
Vŕtanie x Zdvih:58.0 x 65.0 mm
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:bubnová
Pneu vpredu:3.25-18
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:3.50-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:175 kg
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:125 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (47)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »