Anketa:
Prestavba Hondy CBR900RR na streetfighter
ZdieľaťPridané: 10.05.2014 Autor: Blajar
Čitatelia: 13037 [Vaše stroje - Moja úprava]
Už zopár rokov som sa pohrával s myšlienkou prerobiť nejakú motorku na street.
Pri pátraní po vhodnej motorke na internete a časopisoch a vzhliadnutí zopár prerobených moto podľa voľba na Hondu CBR. Začal som hľadať motorku a vedel som, že zopár ich už prerobených bolo a každá je jedinečná, tak som chcel tej svojej vdýchnuť tiež punc jedinečnosti. Dva dni pred Vianocami už stála v garáži Honda CBR 900 RR r.v. 1997.
![]() |
Stav motorky po kúpe |
Prvým krokom bolo rozobratie moto do poslednej skrutky. Začalo nekonečné čistenie a brúsenie celého motora, rámu a k tomu ešte leštenie zvodov. Súčasne som hľadal a objednával diely potrebné k stavbe, ako riadidlá, gripy, zrkadlá, smerovky, svetlá, pancierové hadice, budíky, páčky a výfuk.
![]() |
Rozoberanie |
Potom prišla na rad výroba pod sedadlového rámu a výroba dielov z laminátu, ktoré som vyrábal sám, lebo s prácou s laminátom mám dlhoročné skúsenosti. Po ukončení výroby prišlo na rad lakovanie, pri ktorom mi veľmi pomohol dobrý kamarát, lakýrnik a motorkár Vlado Hudák, ktorý pritom so mnou strávil riadnu porciu času. Chcem poďakovať aj majiteľovi firmy Motofit Michalovce, ktorý mi dal k dispozícii lakovací box. Pri výbere farby som vychádzal z odtieňa, ktorý bol uvedený v TP lebo som nechcel podstúpiť procedúru KO, kvôli prepisu farby. Grafiku a usporiadanie farieb mi pomáhal riešiť môj syn na počítači. Riešili sme zopár alternatív, až sme sa dopracovali k tomuto výsledku. Začalo lakovanie motora, potom prišiel na rad rám a samotné diely.
![]() |
![]() |
![]() |
Po nalakovaní prišlo na rad skladanie moto, riešenie el. inštalácie, výroba držiakov a celková kompletizácia. Strávi som pri tejto motorke veľa zimných dní a večerov a s výsledkom som veľmi spokojný a dúfam že sa bude páčiť aj Vám. Teraz si užijem jazdu na tomto sršňovi a po čase bude určite na predaj.
![]() |
![]() |
![]() |
Na záver sa chcem ešte raz poďakovať Vladovi za jeho pomoc pri tomto projekte a mojej rodine za trpezlivosť a podporu.
Pridané: 10.05.2014 Autor: Blajar Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBR 900 RR Fireblade 1997:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 900 RR Fireblade |
Rok: | 1997 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 918 ccm |
Max. výkon: | 129.9 k (95.5 kW) / ot. |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBR 900 RR Fireblade' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBR 900 RR Fireblade' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 900 RR Fireblade 1997' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 900 RR Fireblade' na www.google.com
Súvisiace články:
- Diagnóza RR alebo prestavba Hondy CBR 900 RR - yamaha901
- Honda CBR900RR fireblade (úprava P.B.) – ILLEGAL STREETFIGHTER:) - OMtuning
- SUZUKI RF 900 RS2, r. v. 1998 - NiKiCBR
- IGNIJET - programovateľná jednotka riadenia zapaľovania a vstrekovania - BA900RR
- Honda CBR 900 RR Fire Blade vs. Suzuki GSX - R 750 - feci
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!