Anketa:
JAWA 250 - model 353 - Omladzovacia kúra 3/3
ZdieľaťPridané: 30.06.2014 Autor: Carlos
Čitatelia: 30021 [Vaše stroje]
Po dokončení kolies môžem konečne začať s predkom. Hlava riadenia bude samostatná kapitola. Treba vyklepnúť misky, naraziť nové, vyplniť ich vazelínou a do nej povtláčať guličky. Zdanlivo jednoduchá úloha, ale ak to máte robiť dolu hlavou, až také easy to nebude... Nakoniec to ale zvládam a po treťom pokuse dotiahnuť horné matice to nemá ani loker a ani to nejde zťažka.. Hurá..
Vrhám sa na predné tlmiče. To vám poviem, že to bola skutočná "zábava".. vyčerpal som pri nej celú zásobu oplzlých slov, čo poznám. Ešte že mi v garáži hrá hudba..
Asi po mesiaci obháňania náhradných dielov a trápenia sa sú nakoniec tlmiče hotové.
Ešte ich nahodiť a môžeme začať s predným blatníkom a predným kolesom. S tým sú spojené aj lanká a brzdy. A samozrejme aj plyn. Ten je riešený na tú dobu veľmi zaujímavo. Bowden plynu je totižto vedený v rúre volantu a zvonku ho tým pádom vôbec nie je vidno. Po pár večeroch strávených v garáži konečne fungujú na mojej motorke prvé veci... zadná brzda, predná przda, plyn. Je to radosť..
A keďže už mám moju fešandu na kolesách, môžem ju slávnostne vytlačiť na božie svetlo a pokochať sa. Posedieť na dvore na lavičke a urobiť si pri poháriku červeného plán na daľší postup. Prichádza na rad karburátor a zapojenie vzduchového filtra. Nakoľko toto už bol model z uzavretým saním, treba filer dôkladne vyprať v technickom benzíne a vyčistiť. Takisto aj karburátor - skontrolovať trysky, ihlu a všetky daľšie súčasti... Vybral som konečne s krabice aj kolená z výfukmi a teším sa ako pekne to na slnku vyzerá..:-)
Hneď ho aj nahadzujem. Na slnku je to skutočne nádhera, čo poviete?
Poznámka autora: Článok budem od tohoto bodu postupne dopĺnať..
Takže konečne som sa po roku dostal k práci na mojej JAWE. Keďže je zima v druhej polovici, tak ako každý rok ma začína chytať riadny absťák. Neustále ma to ťahá do garáže a čosi ma núti motať sa okolo motoriek. A keďže som jednu práve dokončil (350-ku XT - o tej dám možno článok tiež ak bude záujem z obecenstva :-)), tak som sa vrátil k práci na JAWE, ktorá je tesne pred finále. Prvé, čo bolo treba urobiť, bola kabeláž. To, či sa mi to podarilo, sa uvidí čoskoro...
Nová kabeláž
Plynové a spojkové lanká boli treba upraviť, ale letovačkou sme sa to my starší naučili ešte ako pubertiaci..
Musel som zhodiť tlmiče výfuku a pod matice napchať tesniacu šnúru. Zajtra príde na rad nádrž a prvé pokusy o štart..
Pridané: 30.06.2014 Autor: Carlos Zdieľať