Anketa:
BMW 1200 RT
ZdieľaťPridané: 17.02.2006 Autor: Carlos
Čitatelia: 21797 [Vaše stroje - Moja motorka]
Po 12-tich sezónach a odjazdení približne 100 tisíc kilometrov som dospel k záveru, že na mototuristiku treba naozaj turistickú motorku. Preto zo smútkom oznamujem všetkým mojim bývalým kamarátom na čoproch: "Opúšťam vaše rady".
Jednoducho som pochopil, že pri dlhších motovýletoch nemá význam sa ďalej opájať a presviedčať argumentmi typu "och, aká je tá motorka krásna, a aký má dobrý zvuk" a pritom trpieť ako otrok.. Na to treba jednoducho motorku, ktorá je na to stavaná.
Preto som sa po dlhom zvažovaní rozhodol asi pre to najnovšie a najmodernejšie, čo sa pre mototuristiku momentálne vyvinulo - BMW 1200 RT.
![]() |
BMW 1200 RT |
Už na prvý pohľad je zrejmé, že sa jedná o cestovného plnokrvníka, pre ktorého žiaden horizont nie je dosť vzdialený. Tento fakt naznačuje aj jeho výbava, ktorá je naozaj impozantná. Nebudem spomínať veci u motoriek bežné ako napríklad elektrické vyhrievanie rukovätí alebo oboch sedadiel.
![]() |
To u turistov býva bežným štandardom. Spomenúť by som chcel hlavne novo vyvinutý systém ESA . Jedná sa o elektrické ladenie podvozku, kde si jazdec môže podľa potreby nastaviť odpruženie motorky a to v troch stupňoch: Comfort, Normal a Sport. Jedná sa tu v podstate o úpravu pracovného zdvihu tlmičov pérovania.
![]() |
Okrem toho je možné si ešte doladiť pruženie v závislosti od hmotnosti, to znamená, že sa dá nastaviť či sa vezie jazdec, alebo aj spolujazdec či prípadná batožina.
![]() |
Kapotáž stroja bola vyvíjaná v aerodynamickom tuneli a dôraz bol kladený prvom rade na ochranu jazdca pred náporom vetra.
![]() |
Pridané: 17.02.2006 Autor: Carlos Zdieľať
Súvisiace články:
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne - feci
- Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- BMW R1200 GS Adventure - schránka na náradie
- JAWA 250 - model 353 - Omladzovacia kúra
- Calabria 2007
- Slovinsko - Chorvátsko 2006

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!