Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1822 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (68)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slovinsko - Chorvátsko 2006 1/5

 Zdieľať

Pridané: 22.01.2007 Autor: Carlos
Čitatelia: 12655 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Pôvodne bol tento výlet plánovaný do Talianska, no nakoľko väčšina náruživých motorkárov viac rozpráva ako jazdí, tak sme ho museli skrátiť. Napriek tomu to bola asi moja najkrajšia tohtoročná dovolenka.

Píše sa streda, 15. júna roku pána 2006. Je 7 hodín ráno, zazvoní budík a ja za ukrutného trápenia otváram jedno oko. Vzápätí mozog naskočí, valia sa prvé myšlienky a ja si v tom okamihu uvedomím, že je to tu! Odchádzame do Chorvátska na motovýlet. Tep v momente vyskočí na 200, .. ja vyskočím z postele a letím sa obliekať. Som síce ten čo celú túto výpravu vymyslel, ale na benzínku Fuel tu u nás v Piešťanoch prichádzam ako posledný. Všetci tu už čakajú a to konkrétne:

  1. Jaro (VFR 800),
  2. Milan (Fazer 600),
  3. Hríb (Honda 1000RR)
  4. a ja Carlos (BMW 1200RT)

 Vyrážame
Vyrážame

8.00 – vyrážame smer Bratislava. Cez Rakúsko prechádzame vcelku v pohode, ale zisťujeme, že do cieľa našej dnešnej cesty, čo je slovinské Kočevje, nemôžme ísť po miestnych cestičkách cez dedinky. Sú síce veľmi malebné, ale cesta by trvala takýmto tempom asi tri dni. Preto ešte pred Grazom nabiehame na rýchlostnú komunikáciu a hltáme kilometre v rezkom tempe. Počasie je nádherné, cez 30 stupňov. To ma nabáda k tomu, aby som Milana, ktorý je absolútny motocyklový začiatočník, upozornil, že nákrčník a dve vrstvy termoprádla sú v takejto horúčave priam nebezpečné. Na rady nedbá, čo sa neskôr ukáže ako veľká chyba. Okolo 16.00 prichádzame po nádherných serpentínach k rakúsko-slovinskému prechodu Loiblpass.

 Rakúsko
Rakúsko

Po malom občerstvení sa spúšťame smer Ljubljana, kde sme odhodlaní dať si prestávku a kafe.

 BMW 1200RT
BMW 1200RT

No po príchode do centra Ljubljany zisťujeme, že tam vládne taký chaos, že s nabalenými motorkami by to bolo príliš complicated. preto valíme ďalej na juh a okolo ôsmej prichádzame do Kočevje. Tam nás už čaká náš veľmi dobrý kamarát Alen, inak policajt zo špeciálnej jednotky a tiež vášnivý motorkár. Konečne dávame vysnívanú kávu.

 Kočevje
Kočevje

Je takmer pol desiatej a skoro tma, keď sa vydávame na poslednú etapu našej cesty a to na Alenovu „Kuču“... Je to chalúpka, skrytá v malebnom zelenom údolí, absolútne stratená v lese. U nás by som povedal, že sú to kopanice alebo lazy. Kto videl Slovinsko, vie, o čom hovorím.

Vybaľujem motorky a Alen sa ukazuje ako fantastický hostiteľ. Otvára pivnicu a my padáme do mdlôb od úžasu. Pivnica je ako jeden obrovský archív s pálenkami a vínami od výmyslu sveta. Zo stropu visí velikánsky „pršut“ a chladničky sú plné jedla. V ďalšej miestnosti nachádzame kompletný arzenál zbraní, ktorým by sme v prípade napadnutia odrazili aj menšiu tankovú divíziu.

 Ten Panzerfaust, čo držím, bol fakt ostrý :-)
Ten Panzerfaust, čo držím, bol fakt ostrý :-)

Z daľších fotiek je jasné, že jedla a pitia bolo neúrekom a spať sme išli dosť neskoro. Za zmienku ale stojí chlast, ktorý nás všetkých nadchol. Je to slovinská špecialita a volá sa Borovnica. Vrele odporúčam vyskúšať - plávajú v tom čučoriedky a je to príjemne sladkotrpké.

>

Pridané: 22.01.2007 Autor: Carlos Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (68)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »