Anketa:
JAWA 250 - model 353 - Omladzovacia kúra 2/3
ZdieľaťPridané: 30.06.2014 Autor: Carlos
Čitatelia: 30000 [Vaše stroje]
Jednotlivé prevodové stupne nie sú poškodené a ani moc opotrebované, takže v prevodovke nemusím vymienať okrem osky radenia vôbec nič. Čo sa valca týka, dávam repasovaný, po výbruse a k tomu nový piest aj s krúžkami a s novým ložiskom.
Pôvodne som bol rozhodnutý, že staré zapaľovanie s odtrhovým ramienkom dokonale zrepasujem, no Petr ma odhovára, že sa oplatí 180,- eurová investícia do nového bezkontaktného VAPE zapaľovania. Najprv váham, ale potom si poviem, nech ho para tlačí a odmávnem VAPE. Je to magnetické bezkontaktné a veľmi spoľahlivé zapaľovanie. A jeho veľká výhoda spočíva v tom, že motorka pre naštartovanie nepotrebuje batériu.
Ešte nahodiť spojkový automat, buchnúť na to dekle a ide sa domov. V rámci ballotinovania českí chlapci stihli ešte opracovať okrem kartrov aj brzdové bubny a nahodiť nové brzdové pakne. Takže vycálujem 700,- európskych a bežím domov..
A kedže už mám veci z lakovne doma a potrebné náhradné diely objednané cez net takisto, pomaly sa púšťam do skladania. Najprv prichádza na radu kývna vidlica. Pôvodne bola domazávaná cez hadičku tlakom oleja z ľavej strany motora ako je spojkový kôš, ale nakoľko toto riešnie nebolo z tých najšťastnejších, vypĺňam dutinu kvalitnou vazelínou a uťahujem skrutky. Veď zasa koľko ja už na nej najazdím?
Postupne nahadzujem malý zadný podblatníček a k nemu zadný blatník. Zadné svetlo mi dá trochu zabrať, lebo je made in India a tí si moc na presnosť nepotrpia. Ozaj viete, že firma Janáček-Wanderer (čiže JAWA) exportovala v povojnových rokoch najviac motocyklov práve do Indie? Preto aj v dnešnej dobe je ešte stále v Indii dosť výrobcov náhradných dielov na staré JAWY..
Zadné tlmiče potrebujú "iba" nový spodný chromovaný kryt a nalakovať horný kryt. Samotný tlmič mením celý. Samozrejme, že silentbloky sú nové takisto.
S každou jednou namontovanou súčiastkou viac verím, že sa mi to nakoniec raz podarí zložiť. :-)
Na hotový rám namontujem motor. Už to dostáva svoje tvary. Netuším, že najprplavejšia robota ma ešte iba čaká. Kolesá... už len vypliesť všetky špice je robota na pol dňa. Samozrejme, že som musel kúpiť aj nové ráfiky, čo nebolo až také jednoduché zohnať.. S kolesami samotnými som zabil dva týždne..
Pridané: 30.06.2014 Autor: Carlos Zdieľať