Anketa:
BMW R1200 GS Adventure - schránka na náradie
ZdieľaťPridané: 01.07.2014 Autor: Carlos
Čitatelia: 10245 [Vaše stroje - Moja úprava]
Aby mi v kufri nezavadzalo náradie a sada na opravu pneu, rozhodol som sa, že zmajstrujem na to nejaký box...
Rád by som sa s vami podelil o tento nápad, aj keď si myslím, že väčšina cestovateľov ho už dávno pozná... Vnukol mi ho kamarát Juro na tripe v Maroku. Keďže sa mi toto zapáčilo, začal som ho hneď po príchode domov realizovať.
Najprv som začal kresliť svoje vlastné riešenie. Potom som ale na nete našiel už hotový box jednej nemenovanej firmy.
![]() |
Myslel som si, že ho chytím, namontujem na motorku a bude vybavené. Omyl. Už v priloženom návode na montáž bolo napísané, že bude na Edvenčri zavadzať ten malý plastový zadný blatníček a že treba vyskúšať, či pri doraze tlmiča nebude do schránku udierať výpustný ventil brzdového strmeňa.
Nahodil som box teda tak, ako som ho dostal a zistil som, že bude. Preto bola potrebná malá úprava úchytov a zároveň zrezanie rohu samotného boxu. Box je uchytený v dvoch bodoch, takže úprava držiačikov nebola vôbec komplikovaná. Pozitívne hodnotím kvalitu použitých materiálov (predsa je len poznať, že je to vyrobené v Česku a ni v Číne..)
Po tejto úprave ešte nalakovať a nahodiť na rám. S výsledkom som maximálne spokojný. Ani po brutálnom daždi nie sú veci v skrinke mokré, box sa ani pri jazde s dvomi a max doraze nestretne s blatníkom, či brzdovým strmeňom.
A čo je tiež dôležité, box nijako vážne nenarúša celkový dizajn motorky...
Pridané: 01.07.2014 Autor: Carlos Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!