Anketa:
Motokrosové novinky od "zelených" - Kawasaki KX450F a KX250F 2015
ZdieľaťPridané: 09.07.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8490 [Novinky - Predstavujeme]
Ani Kawasaki nezaostáva za konkurenciou a pre rok 2015 prináša taktiež na svojom modely KX450F vzduchovú vidlicu s tromi komorami. Avšak zmenami si prešli aj iné komponenty štvortaktných motokrosových modelov od zelených.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Kawasaki KX450F
Motor
Kawasaki o svojich motoroch tvrdí, že medzi konkurenciou majú najvyšší výkon v danej kategórii. Aj tohto roku sa preto venovali tuningu motora. Motor dostal revidovaný piest, vďaka čomu by sa mal nechať ľahšie vytáčať a zvýšil sa aj kompresný pomer z 12.5:1 na 12.8:1. Zmena tvaru piestu má zabezpečiť lepšiu cirkuláciu palivovej zmesi vo valci a tým zvýšiť efektivitu spaľovania. Výsledkom má byť posilnenie motora v stredných a vysokých otáčkach.
Upravená bola aj riadiaca jednotka motora. Tá odteraz zahŕňa programovateľné nastavenie kontroly trakcie, zamedzujúcej nadmernému prešmykovaniu zadného kolesa pomocou pôsobenia na zapaľovanie.
Odpruženie
Modelový ročník 2015 znamená aj u Kawasaki to, že o odpruženie predného kolesa sa na modely KX450F bude starať vzduchová vidlica SFF-Air TAC (Separate Function Fort Triple Air Chamber). Jedná sa o vidlicu s oddelenými funkciami. Konkrétne pravá má na starosti odskok, útlm a kompresiu, zatiaľ čo ľavá časť má na starosti pruženie, ktoré však už nie je v réžii klasickej pružiny ale preberá ju stlačený vzduch. Váha vidlice je 7950 gramov čo je podľa slov Kawasaki v priemere o 840 gramov menej než u klasických vidlíc s pružinami. Vďaka "vyhodeniu" pružiny došlo k redukcii vnútorného trenia o 20%. Super tvrdá titánová úprava povrchu vnútorných trubíc vidlice taktiež redukuje trenie a zároveň chráni povrch pred poškodením.
Pod skratkou TAC sa ukrýva fakt, že v ľavej časti vidlice nájdeme tri samostatné komory, ktoré pracujú pri rôznych stupňoch zaťaženia. Vnútorná a balančná komora pracujú pri nízkom a strednom zdvihu, zatiaľ čo vonkajšia komora sa zapája do práce až keď sa blíži vidlica takmer k dorazom. Tým sa snažil výrobca dosiahnúť progresívnu funkciu pruženia. Predpätie sa na tejto vidlici nastavuje natlakovaním vzduchu do komôr vidlice.
Zadná tlmiaca jednotka má revidované nastavenie ventilov vnútri tlmiča, ktoré má zvýšiť tlmenie. To má dopomôcť k zlepšeniu stability vo vysokých rýchlostiach a taktiež pri doskokoch.
Brzdy
Pre rok 2015 došlo k zväčšeniu priemeru predného brzdového kotúča z 250 mm na 270 mm s cieľom zvýšiť silu pri brzdení a taktiež zlepšiť kontrolu nad ovládaním brzdnej sily.
Došlo aj k malej úspore na hmotnosti vďaka použitiu nových ráfikov. Konkrétne vpredu o 31 a vzadu o 32 gramov. Ďalších 50 gramov sa ušetrilo použitím rúrok s tenšími stenami na výrobu zadného pomocného rámu. Nová je samozrejme aj grafika modelu určeného pre sezónu 2015 spolu s novými krytkami na motore a iných komponentoch motocykla.
Kawasaki KX250F
Motor
Upravený bol systém vstrekovania s dvomi vstrekovacími jednotkami tak aby zlepšil správanie motora najmä v nízkych otáčkach. Spolu s touto úpravou si musela zmenami prejsť aj riadiaca jednotka, ktorá sa však má postarať aj o navýšenie celkového výkonu.
Úpravami si prešiel aj piest Kawasaki KX250F, za zmenami stojí snaha zvýšiť odolnosť a výdrž piestu. Piestny čap sa pre zmenu odľahčil aby sa vyrovnali zmeny v navýšení váhy piestu stojacej za snahou o zvýšenie jeho výdrže.
Odpruženie
Kawasaki KX250F prichádza s upravenou prednou vidlicou SFF (Separate Function Fork) druhej generácie s oddeleným systémom pruženia a tlmenia od výrobcu Showa. Zmeny vo vnútornej konštrukcii a v použití špičkových materiálov by mali zabezpečiť lepšiu stabilitu motocykla, odozvu od predného kolesa a zlepšiť by sa malo správanie pri dopadoch.
Podobne ako pri modely KX450F aj na Kawasaki KX250F došlo k zmenám v nastavení ventilov vnútri zadného tlmiča, ktoré má zvýšiť tlmenie. To má dopomôcť k zlepšeniu stability vo vysokých rýchlostiach a taktiež pri doskokoch.
Nastavenie ergonómie
Na Kawasaki KX250F už bude možné nastaviť si polohu riadidiel a stúpačiek ako to je možné už niekoľko sezón na KX450F. Polohu riadidiel je možné zmeniť v predo-zadnom smere v rozsahu 35 mm a výšku stúpačiek je možné nastaviť do dvoch rôznych polôh s výškovým rozdielom 5 mm.
Brzdy
Rovnako ako pri Kawasaki KX450F 2015 aj tu došlo k zvýšeniu priemeru predného brzdového kotúča na 270 mm.
Tak isto došlo aj k malej úspore na hmotnosti vďaka použitiu ľahších ráfikov (31 a 32 gramov) a rúrok s tenšou stenou pre konštrukciu zadného pomocného rámu (50 gramov). Zmenená grafika a krytky sú tiež súčasťou zmien na Kawasaki KX250F pre rok 2015.
Videá
Video: Motokroseové novinky KAWASAKI KX MY15
Video: Nová KAWASAKI KX450F MY15 - nastavenie ergonómie
Video: Nová KAWASAKI KX450F MY15 - palivové mapy
Video: Nová KAWASAKI KX450F MY15
Video: Nová KAWASAKI KX450F MY15- asistent rozjazdu
Video: Nová KAWASAKI KX250F MY15 - brzdy
Video: Nová KAWASAKI KX250F MY15 - nastavenie ergonómie
Video: Nová KAWASAKI KX250F MY15 - odpruženie
Video: Nová KAWASAKI KX250F MY15
Video: Nová KAWASAKI KX250F MY15 - asistent rozjazdu
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | KX 450 F | KX 250 F |
Rok: | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cross | Cross |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 449 ccm | 249 ccm |
Kompresný pomer: | 12,8:1 | 13.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 96.0 x 62.1 mm | 77.0 x 53.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie Keihin 43 mm | vstrekovanie Keihin 43 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 314 mm | 315 mm |
Zdvih vzadu: | 315 mm | 310 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová dvojpiestiková | jednokotúčová, 2 piestiky |
Priemer bŕzd vpredu: | 270 mm | 270 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 51M | 80/100-21 51M |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 120/80-19 63M | 100/90-19 57M |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 112.1 kg | 106.2 kg |
Výška sedla: | 960 mm | 945 mm |
Rázvor: | 1495 mm | 1475 mm |
Dĺžka: | 2195 mm | 2170 mm |
Šírka: | 820 mm | 820 mm |
Výška: | 1275 mm | 1270 mm |
Svetlá výška: | 340 mm | 330 mm |
Objem nádrže: | 6.2 l | 6.1 l |
Pridané: 09.07.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Vyskúšali sme: Yamaha Offroad novinky 2014 vo Veľkých Uherciach - mikulec
- Kawasaki prichádza s novou KX250F 2014 - zeON
- Honda CRF250R a CRF450R 2014 - zeON
- Inovovaná Suzuki RM-Z 450 2015 - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Versys 1000 – Šedá myš chytila farbu - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Vulcan S - nenáročné avšak štýlové povozeníčko - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Z300 - vyzlečená malá Ninja - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja 250SL a Z250SL - najmenšia Ninja a najmenší Zed - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Versys 650 – univerzál zmenil svoju podobu - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora