Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2716 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29807
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17616)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12191)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Veľké Uherce 27.07.2014

 Zdieľať

Pridané: 22.07.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4528 [Šport - Motocross]

Už túto nedeľu 27.7.2014 nás čaká piate podujatie seriálu Slovakia MX & Quad Championschips – Motoshop Žubor cup. Trať s dĺžkou 1650 m sa ide v proti smere hodinových ručičiek a celá trať bude podiskovaná.

Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:

Poloha:
 N: 48°36’42.08"
 E: 18°25’44.58"

PRÍJAZD K TRATI:

Diaľnica: R1 Nitra-Žiar n.Hr.-Zvolen
Štátna cesta: Partizánske-Zl.Moravce
Najbližšie mesto: Partizánske


Administratívna kontrola bude v sobotu (26.7.2014) v čase od 19:30 do 21:00hod a v deň preteku (27.7.2014) od 06:00 – 08:00 hod.

Jazdci z Čiech môžu platiť pri registrácii aj českými korunami a tak isto aj v bufete.

Bufet bude otvorený už v sobotu od 15:00 hod.

Časový harmonogram dostane každý jazdec pri administratívnej kontrole + energy drink.

Oboznamovací tréning 08:00

Kvalifikačný tréning 10:10

1. finálová jazda 11:50

2. finálová jazda 14:50

Vyhlásenie celkových výsledkov
17:55

Všetkých priaznivcov motošportu a jazdcov srdečne pozývame ...

Pridané: 22.07.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »