Anketa:
Vyskúšali sme deflektor MRA X-Creen Sport
ZdieľaťPridané: 15.08.2014 Autor: Varan
Čitatelia: 19055 [Novinky - Predstavujeme]
Prospektových chválospevov o tom, aký úžasný je pravé ten a ten produkt, je mnoho. My sme sa však rozhodli deflektor od MRA bez nutnosti vŕtania skúsiť. A čo si o ňom myslíme?
O čo ide, sa môžete dočítať v tomto článku, no v skratke pripomeniem, že MRA X-Creen Sport je plnenastaviteľný univerzálny deflektor na plexisklo bez nutnosti vŕtania do originál plexiskla. Plnenastaviteľný znamená, že je možné nastaviť jeho výšku a sklon nezávisle od seba, čo však predošlý, avšak veľmi obľúbený, model VarioTouring neumožňoval.
![]() |
MRA X-Creen Sport |
Montáž zvládne naozaj aj ten, čo má obe ruky ľavé, takže žiadne obavy. Zaberie tak možno 3 minúty aj s otváraním krabičky. Deflektor sa dá prichytiť pomocou svoriek a následne dotiahnúť mikroimbusom (je súčasťou balenia) alebo je možné ho aj navŕtať (balenie obsahuje sadu na obe možnosti upevnenia).
Prúdenie vetra pred montážou...
Testovali sme na BMW 1150 GS, ktorého originál plexo príliš jazdca nerozmaznáva. Jazda s otvorenou prilbou pri mojej výške 180cm je nepríjemná už pri mestskej päťdesiatke, pretože všetok vzduch ide priamo do očí a nad 120 km/h začínajú nepríjemné turbulencie. Plexo nemá až tak zlý tvar, ako výšku. Stačí sa riadne zhrbiť a všetko je v poriadku, no to nie je riešenie. Ďalšia vec je tuhnutie krku tak po 300km, čo po zjazde z diaľnice mi neraz neumožnilo sa pozrieť doľava a doprava.
... a po montáži.
S deflektorom som spravil asi štyritisíc kilometrov v rôznych podmienkach ako ukrutné teplo v Albánsku alebo výdatné búrky v horách Čiernej Hory. Najviac, čo som s deflektorom absolvoval v jeden deň, je 777 km. No ale k veci. Deflektor nijako nezasahuje do výhľadu, čo je, myslím si, veľmi dôležité, aj keď to závisí od konkrétnej motorky. Pri plantaní sa mestom už nemusím mať zatvorené plexi na prilbe, prilba je v absolútnom bezvetrí. So zvyšujúcou sa rýchlosťou sa toho príliš nemení, hlavný prúd vzduchu už nejde priamo na priezor prilby, ale až nad prilbu, čo výrazne eliminovalo turbulencie, hluk a tlak vetra. Komfort jazdy sa posunul na úplne iný level. Ani po uvedenom počte km ma krk vôbec nebolel. Pripomeniem, že ani 130 km/h s otvoreným plexom na prilbe nerobilo problém mojim citlivým očiam.
![]() |
MRA X-Creen Sport |
Každá minca má dve strany a ani tu to nie je inak. Počas dažďa kvapky z priezoru prilby nesfukuje takmer vôbec, takže sa treba častejšie vykláňať z oblasti bezvetria, alebo deflektor jednoducho sklopiť čo najnižšie. Rovnako pri silnejšom bočnom vetre je jeho účinok takmer nulový, ale s tým asi každý počíta. Pri jazde pomalým terénom zavadzia vo výhľade, no maličkým imbusom ho nie je problém za pár sekúnd zhodíť.
Kúpiť? Nekúpiť?
Dlho som rozmýšľal, aké plexi na GS kúpiť, no do originál plexa som vŕtať nechcel. Každé skororozhodnutie stroskotalo pri otázke: ,,Čo keď to kúpim za nemalé peniaze a nebude to fungovať tak, ako si predstavujem?“ X-Creen od MRA si nastaví podľa potreby snáď každý a pomer ceny a zlepšenia komfortu je asi bezkonkurenčný, preto si myslím, že jeho kúpa nie je v žiadnom prípade krok vedľa.
Deflektor MRA X-Creen Sport na test poskytla spoločnosť MotoRaptor, oficiálny importér príslušenstva MRA.
Pridané: 15.08.2014 Autor: Varan Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
- Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?
- Vyskúšali sme tri BMW: S 1000 XR, R 1200 RT a K 1600 GTL
- BMW R1150 GS pohľadom dneška
- Test Derbi Terra 125 Adventure - slečna na všetko
- Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom
- Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
- Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
- Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
- Test KTM 125 Duke - Teens fighter
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!