Anketa:
Honda CBF 250 2005 - voľba rozumu
ZdieľaťPridané: 02.10.2014 Autor: Marklar
Čitatelia: 17762 [Vaše stroje - Moja motorka]
Slnko, more, siesta a maňána. Španielsko, kto by si neprial stráviť tu pár dní? Nádherné hladké, kľukaté cesty, ktoré priam vyzývajú na jazdu. Nad týmto mi blúdili myšlienky od prvého dňa, čo som sa sem presťahoval. Motorka ostala doma v garáži na Slovensku a mne ostalo iba šúchať podrážky.
Preto som začal prehľadávať španielske inzeráty a prezisťovať všetky potrebné papiere, ktoré budem potrebovať ku kúpe motorky. Spočiatku som rozmýšľal nad niečim vačším a starším, financie boli predsa len obmedzené, ale nakoniec som dospel k záveru, že na behanie po Alicante a nejaký ten motovýlet po blízkom okolí bude stačiť aj 250ka.
Našiel som pár inzerátov na Hondu CBF 250 ktorá sa mi v tejto triede a cene pozdávala, niektoré ceny sa mi zdali až príliš nízke ale slovenská nátura sa vo mňe nezaprela a išiel som sa pozrieť na najlacnejšie kúsky.
![]() |
CBF 250 v plnej svojej veľkosti |
Prvá bola v katastrofálnom stave, hrdzavá, vyťahaná reťaz, špinavá, neštartovala a nedržala otáčky... zlé, zlé, zlé, ale majiteľ tvrdil, že stav je veľmi dobrý :D + vyhrievané hefty, no nekúp to.
Druhá možnosť bola o hodne lepšia, ročník 2005, síce najazdených 45 tisíc kilometrov, ale jazdila na nej majiteľova žena, ktorú mal asi rád, lebo sa o motorku poctivo staral. Pár chybyčiek krásy sa našlo, mala už niečo za sebou, bolo treba vymeniť reťazovú sadu , olej, prednú pneumatiku, a nejaký dobrák umyl nádrž odlakovačom alebo čím, pretože farba bola dosť zničená, celkovo vzato za necelú tisícku super stav plus kufor, padáky a plexištít, majiteľ bol férový, tak som sa nechal nahovoriť.
Prvé dni som motorku vyservisoval a povybavoval papiere, potom stačilo už iba jazdiť a tu sú moje poznatky:
Motor
250cm3 jednoválec, 15 kW vzducháč, nič moc neohúri, som už zvyknutý na silnejšie, ale prišiel som na to, že je s ním celkom sranda. Rozbehy sú fajn, brzda v premávke určite nie som. Motor treba držať od 5 tisíc cca do 8 tisíc, vtedy ťahá najlepšie. Nižšie alebo vyššie to nemá cenu. Maximálka na diaľnici je bezproblémová 120km/h dolu kopcom aj viac. No viac ako 120/km za hodinu sa už motorka trápi a vyššia rýchlosť jej už nesvedčí. Vo dvojici okolo 110 km/h. Veľmi pozitívne je, že sa nezadýcha ani vo dvojici ani v protivetre ani v kopcovitom teréne, vždy si svoje tempo udrží. Motor ťahá, je to pracant, ale čo sa mi nepáči je ucukaný chod a nutnosť často spojkovať, predovšetkým v malých rýchlostiach sa plyn ťažšie dávkuje, treba si na to zvyknúť – je to jednoválec. Ďalšiu výhradu mám k vibráciam do riadidiel, ktoré sú po dlhšej jazde trochu otravné. Spotreba záleží od štýlu jazdy. V meste a krátke trasy si vypýta aj viac ako 5 litrov, dialnica a okresky jej pristanú viac, vtedy si vypýta iba 3 – 3,5l. Nádrž má 16 litrov, a kým mi začne svietiť pažravé oko urobím asi 300 km. Keď to porovnám tak mi spotreba príde veľmi podobná ako na mojej SV 650 . Ďalšia otravná vec je štartovanie so sytičom, je jedno či je na rozpálenom slnku v 40 stupňoch, sytič treba zastaviť aspoň do polovice inak nenaštartujem. Vstrekovanie by bodlo.
Podvozok
Ani mäkký ani tvrdý, na ceste sedí fajn, motorka je ľahká a obratná, preplietam sa medzi autami a iba sa usmievam. Tlmiče odvádzajú svoju prácu dobre, na spomaľovačoch a občasných výmoľoch nemám s ničím problém. Podvozok má veľmi rád malé zákruty a ak chytím motor pod krk tak sa dá aj vyblbnúť a motorka si pýta zahrať si trošku.
Prevodovka
Občas ide z tuha a ani po dlhšej dobe používania neviem vždy nájsť neutrál. Pochválim 6 rýchlostných stupňov. 6-tka je neoceniteľná pri dlhých presunoch. Sme na palube 250-ky a treba počítať s častejším radením.
Prístrojová doska
Rýchlomer, otáčkomer a chudobný palubný počítač s tripom, celkovými najazdenými kilometrami a hodinami. Na silnom slnku občas špatne čitateľný digitálny displej, inak ukazuje všetko čo potrebujem vedieť
![]() |
Na palube |
Brzdy
Zadná bubon – ako vždy, brzdí ako na každej inej motorke s bubnom v zadu. Predná kotúč – brzdí trochu slabšie, treba s tým počítať, ale vždy ubrzdí, takže bez veľkých výhrad. Našťastie brzdí perfektne motorom, ak trošku predvídam, nemusím ani moc brzdiť brzdami.
Jazda vo dvojici
Na víkendový motovýlet beriem aj svoju polovičku. Veľmi často jazdím kopcovitý terén, náročný na preraďovanie rýchlostí. Veľmi pozitívne je, že ani vo dvojici sa to neprejaví výrazne na spotrebe. Na pohodlie sa začína sťažovať až po cca 100km, čiže cestovať sa na nej po okolí dá bez problémov. Motor treba trošku viac hnať do otáčok, spolujazdca samozrejme cítiť, pretože motorka je ľahká. Sedlo nekĺže, je pohodlné, zmestí sa pod neho sada čínskeho kvalitného náradia a manuál, nič viac, nič menej. Cesta mestom vo dvojici je bez problémov, platí iba to čo som už spomenul, treba počítať s váhou naviac.
Záver
Honda utíšila hlad Hondou CBF 250 práve u tých ľudí, ktorí potrebujú pracanta na každý deň. Dnes CBFka ponúka kvalitu a spoľahlivosť za dobré peniaze, na adrenalínovú jazdu síce moc nie je, ale na lacné a pohodové cestovanie do práce a cez víkend na menší výlet, túto funkciu spĺňa veľmi dobre. A presne toto som od CBFky potreboval, takže som spokojný. Musím spomenúť, že motorka je vhodná aj pre nižšie postavy, s mojím 170cm nemám problém dotiahnúť na zem celou šlapou. Kto hľadáte vlastnosti u motorky, ktoré som popísal vyššie, pokojne po nej siahnite, nemusíte sa báť ani vyššieho počtu najazdených kilometrov, ak sa o ňu majitelia dobre starali, určite bude dobre slúžiť aj vám.
Pridané: 02.10.2014 Autor: Marklar Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBF 250 2005:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBF 250 |
Rok: | 2005 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm |
Max. výkon: | 21.76 k (16.00 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 22 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 9,3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73 x 59,5 mm |
Palivový system: | karburátor |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová dvojpiestková |
Priemer bŕzd vpredu: | 276 mm |
Pneu vpredu: | 100/80 17M/C |
Brzdy vzadu: | bubnová nábežná/úbežná čeľusť |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 130/70 17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 152 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1370 mm |
Dĺžka: | 2035 mm |
Šírka: | 745 mm |
Výška: | 1050 mm |
Svetlá výška: | 175 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Poznámka: | |
cena: 115 000 Sk (ku dňu 17.6.2008) |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBF 250' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBF 250' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBF 250 2005' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBF 250' na www.google.com
Súvisiace články:
- Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred! - Kamilko
- Dvojtest Honda CBF 600 N a CBF 250 - Herghott
- Honda CBF 600 SA 2008 - matax
- Honda odhalila novú malorážku CB125F pre rok 2015 - Awia
- BMW chystá 250ccm naháč s kódovým označením K03 - datadive
Ďalšie články tohto autora:

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!