ISSN 1336-6491 | Online: 1949 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2015 - VC Katalánska

 Zdieľať

Pridané: 15.06.2015 Autor: Beal
Čitatelia: 3517 [Šport - MotoGP]

Pretek na rozpálenej trati neďaleko Barcelony vyzeral po kvalifikácii sľubne hlavne pre divákov. Lorenzo sa priblížil Rossimu na jeden bod, Marquez nezobral ani ten.

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Suzuki urobila priadny kus práce a jej piloti obsadili v sobotnej kvalifikácií prvé dve priečky. Fíha, to sa len tak nevidí, povedal asi každý a čakali sme, čo sa bude diať v nedeľu. Tá bola horúca. Ako som už písal, prvý na rošte Aleix Espargaro, druhý Maveric Viňales a tretí Lorenzo. Marquezovi túto sezónu zatiaľ moc nejde a aj v španielskej kvalifikácii si uchmatol až štvrté miesto.

Poďme ale k preteku. Skôr ako sme si stihli rozbaliť balíček čipsov, porúčal sa do štrku Marquez a opäť bez cudzieho zavinenia. Chvíľku pokľačal pri motorke a horlivo gestikuloval rukami, voľne preložené niečo ako naše p..., k.... , ale závod pokračoval ďalej a Marc neostal jediný, kto neuzrel cieľa. Predčasne pobalili aj Cal Crutchlow, Pol Espargaro, Dovizioso, Hayden a čerešničkou bol aj druhý z bratov Espargarovcov – Aleix, ktorý vystúpil zo Suzuki iba päť kôl pred koncom.

Svoju víťaznú jazdu na domácej trati išiel Lorenzo, nerobil chyby a tým pádom ho nikto ani nevyrušoval. Rossi sa vysekával zo štartu, ktorý mal až zo siedmej pozície no postupne sa dostával do čela. Odstup medzi dvoma modrými M1 bol okolo 2 sekúnd a pri siedmom kole do konca sa zdalo, že by to nemusela byť nuda a náskok sa náhle scvrkol. Jorge si však svoju prácu ustrážil a cieľom prešiel prvý, druhý Valentino a tretí dojazdil s odstupom na druhého šialených 18 sekúnd Pedrosa.

V preteku bolo aj pár zaujímavých súbojov, napríklad medzi Smithom a Iannonem o piate miesto alebo neskôr medzi Reddingom a Viňalesom o siedme. V celkovom bodovom zisku vedie šampionát stále Valentino Rossi no už len o jediný bod pre Lorenzom.

Výsledky:

Pos.PointsNum.RiderNationTeamBikeKm/hTime/Gap
12599Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha165.342'53.208
22046Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha165.2+0.885
31626Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda164.0+19.455
41329Andrea IANNONEITADucati TeamDucati163.7+24.925
51138Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha163.5+27.782
61025Maverick VIÑALESSPATeam SUZUKI ECSTARSuzuki163.4+29.559
7945Scott REDDINGGBREG 0,0 Marc VDSHonda163.0+36.424
886Stefan BRADLGERAthinà Yamaha Forward162.6+42.103
979Danilo PETRUCCIITAOcto Pramac RacingDucati162.2+49.350
10619Alvaro BAUTISTASPAAprilia Racing Team GresiniAprilia162.0+52.569

Poradie šampionátu:

Pos.RiderBikeNationPoints
1Valentino ROSSIYamahaITA138
2Jorge LORENZOYamahaSPA137
3Andrea IANNONEDucatiITA94
4Andrea DOVIZIOSODucatiITA83
5Marc MARQUEZHondaSPA69

Pridané: 15.06.2015 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »