Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 653 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28477
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11513)
Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Výstava Motocykl 2005, Praha

 Zdieľať

Pridané: 14.03.2005 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 17403 [Novinky]

V nedeľu 13.3. sa skončila výstava Motocykl, ktorá je v Čechách považovaná za štart motorkárskej sezóny. Tohtoročné počasie to však zariadilo inak.

Teploty v Prahe sa totiž motali okolo nuly a fúkal mrazivý vetrisko, takže žiadna invázia motorkárov sa nekonala. Za 120 českých peňazí sa ti otvoril malý motorkársky svet v troch pavilónoch. Nebudem písať o bežných modeloch značiek, ani o doplnkoch a príslušenstve. Spomeniem stroje, ktoré sú svojim spôsobom výnimočné a nevidia sa každý deň.
Centrálnemu pavilónu tradične dominoval stánok značky Yamaha. K videniu bola aj nová MT-01 (brutálny naháč s vidlicovým dvojvalcom, obsah necelých 1700 kubíkov), YZR M1 Valentina Rossiho, R1 kaskadéra Marka Matouška v streetfighter úprave (mohli ste ho vidieť v Hričove 2004), štvorkolky a závodné stroje so sajdkami.

 Doktorov nástroj
Doktorov nástroj

Vedľa Yamahy to rozbalila Moto Guzzi a Aprilia. Oku určite ulahodí okruhový špeciál MGS-01 Corsa, vpred hnaný tradičným L-kovým dvojvalcom uloženým pozdĺžne. Necelých 1300 kubíkov spraví 128 koní a tie sa na zadné koleso dostanú cez nezakrytý kardan. Zvukovú kulisu režíruje koncovka Termignoni.

 Moto Guzzi MGS-01 Corsa, pripravená rezať zákruty na okruhu
Moto Guzzi MGS-01 Corsa, pripravená rezať zákruty na okruhu

Okruhoví brúsiči sliderov mohli slintať aj nad Apriliou RSV 1000 Nera, ktorej bolo vyrobených len sto kusov. Vo vidlicovom dvojvalci sa vzpína 152 koní a do zadku kope 120 Nm. Pokornejšie sa tvárili Erre Factory a základná verzia RSV, ktoré sú značne civilnejšie. Ukázala sa aj racingová úprava Tuona. Už v sérii je tento stroj tvrdý, táto úprava musí byť riadny kostitras.

 Aprilia RSV 1000 Nera
Aprilia RSV 1000 Nera

V centrálom pavilóne si mohol naraziť ešte na stánky čopráckych doplnkov Highway Hawk, pneu Metzeler, časopisu Motohouse, karbónových racingových doplnkov a koncoviek Arrow.
V jednej z bočných hál sa rozložili Suzuki, BMW, Kawasaki, Cagiva, MV Agusta a Kentoya. Suzuki ukázala novú litrovú GSX-R (s tým nezvyčajným výfukom) a vedľa nej stála GSX-R 750 z roku 1985. Aj záškolák možno vypočítal, že rada GSX-R teraz oslavuje dvadsiate výročie.
Nemecké BMW ohúrilo. Svetlom, zvukom a dizajnom motoriek. Ozvučenie stánku zabezpečovalo nové R 1200 RT, ktorého audiosústava by zahanbila aj príležitostného DJ-a. Cestovateľ Igor Brezovar tam bol aj na svojej R 1100 GS. Je špinavá z ciest po celom svete, sú na nej zvyšky prachu z Afriky, Ázie a Austrálie. Má najazdených 120 000 kilometrov a pre bavorák je to skvelá reklama.

 BMW R 1150 GS Adventure, nasadni a choď s ním na koniec sveta
BMW R 1150 GS Adventure, nasadni a choď s ním na koniec sveta

Kawasaki ukazovala svetu aj novú šestkovú Ninju a Z1000 s veľmi pekným zadkom. Cagiva neukázala nič prevratné. Talianske exotické plemeno v tejto hale zastupovala MV Agusta. Z jej dielne ešte nevyšlo nič obyčajné a zmes neokukaného dizajnu s dokonalými technickými detailami nenechá v kľude žiadneho nadšenca. Na oslintanie boli k dispozícii F4 Brutale a F4 1000.

 MV Agusta F4 Brutale, jej názov nie je ani trochu nadnesený
MV Agusta F4 Brutale, jej názov nie je ani trochu nadnesený

Kentoya stavila na imidž a na svojom stánku si dali záležať. Na modeloch ale nebolo nič výnimočné, ukázali iba sériové kusy z predajní.
Na tejto ploche sa prezentovali aj ČMN, Kappa, Givi, nový časopis MotoRoute, server motorkari.cz, pneu, doplnky a príslušenstvo od výmyslu sveta.
V tretej hale najväčšiu plochu zaberala Honda Vystavila všetky modely a evidentne sa tešila veľkému záujmu. V jej priestoroch bol aj mototrenažér.
Ducati ukázala sériové modely (buď som slepý, alebo 999 tam naozaj nebola) a s ďalšími exotmi vyrukovala Benelli. Na expozícii časopisu Supermoto stála Jawa 125, s ktorou redaktor časopisu absolvoval tohtoročnú rely Barcelona – Dakar. Zaujala aj Africa Twin, ktorá mala najazdených cez 200 000 kilometrov.
Samozrejme, na výstave sa prezentovali aj iné značky ako KTM, Jawa, Malaguti, Derbi, Kymco,Yuki, či prestavby, úpravy a tuningy.
Ak sa chystáš na budúci ročník a chceš si všetko podrobne pozrieť, rezervuj si celý deň. Určite to stojí za to. V stredu 16.3. odštartuje výstava Motocykel v bratislavskej Inchebe, ale bude menších rozmerov. O pár dní sa o nej dočítate aj na stránkach motoride.sk.

Dalšie foto z výstavy nájdete v tejto Galérii. Autor foto: Awia.

Pridané: 14.03.2005 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: