Anketa:
Špionážné fotografie: Nový radový dvojvalec v KTM Duke 800?
ZdieľaťPridané: 30.08.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6128 [Bleskovky - Novinky]
Vyzerá to tak, že sa KTM chystá zaceliť medzeru medzi jednoválcovým modelom Duke 690 a prekoňovaným 1290 Super Duke. Pravdepodobne tu teda budeme mať model Duke 800 s radovým dvojvalcom.
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Ťažko povedať nakoľko KTM čerpala "inšpiráciu" pri stavbe nového stroja od Husqvarny Nuda 900, pretože na fotkách nevidieť aby šlo iba o nejakú kópiu spomenutého modelu. Vyzerá to skôr na úplne nový bike, postavený od nuly. Aj keď pre KTM je to veľmi netypické, skôr by sa dal čakať veľký jednobuch, či dravý dvojvalec.
Uvidíme čo z tohto stroja, nakoniec vzíde, časom zrejme aj nová Nuda, alebo najprv nová Nuda? No a pri ďalšom špekulovaní sa nedá nezamyslieť ani nad tým, či v budúcnosti nebude aj nejaký ten nový Adventure od KTM, postavený okolo nového motora.
Zdroj: www.asphaltandrubber.com
Pridané: 30.08.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Špionážna fotografia: KTM Duke 890 - zeON
- Harley-Davidson Low Rider S 2016 - výkonný cruiser s minimalistickým štýlom - Redakcia
- Testujeme: KTM 690 Duke a Duke R 2016 na Kanárskych ostrovoch - Awia
- EICMA 2016 - KTM ukázala nové Duke 390, 1290 a prototyp dvojvalcového Duke 790 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!