Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10373)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Montenegro summer trip 2015 1/2

Pridané: 12.11.2015 Autor: ulltraa

Naša dovolenka sa začína. Tentokrát sme sa rozhodli pre Čiernu Horu. Samozrejme na motorke a popri oddychu aj s plánmi na spoznávanie kadejakých úžasných miest.

Tak, konečne je to tu, naša DOVOLENKA! Už minulý rok sme sa rozhodli pre Čiernu Horu a spoznávanie krás tejto krajiny. Deň pred dovolenkou si nemáme kedy dopriať oddych, cesta bude o to viac náročná. Ale my to zvládneme, ako vždy ☺

8.8. 2015 Sobota, Žilina - Pale (BiH)

ZA - BIH (Pale)

2:00, zvoní budík. Uf, ťažké to vstávanie, aj keď sa neuveriteľne tešíme na cestu a nové miesta, ktoré uvidíme. Sprcha, raňajky, žemle do cesty a môže sa vyraziť smer Štúrovo - Ostrihom. Vonku je napriek skorej rannej hodine dosť teplo. Celú cestu Slovenskom a Maďarskom horko ťažko zvládame, teda skôr ľadvinka, ktorá upozorňuje ťukancami do prilby. Maďarsko si krátime diaľnicou, tak isto aj Chorvátsko, kde si za mestom Osjiek dávame väčšiu pauzu až sa posilníme pred zvyškom plánovanej trasy.

Osijek

Pomaly sa dostávame do hraničného mesta Slavonski Brod. Stojíme v dosť veľkej kolóne, ešte k tomu v riadnej horúčave. Domáci prechádzajúci na skútrikoch nám ukazujú, že na moto sa kľudne môžeme predbehnúť až k hraniciam ☺ S kuframi po bokoch nám to však nejde až tak ľahko ako im. Vstupujeme na územie Bosny a Hercegoviny. Krajina je to pekná, malé mestá, všade mešity - malé kopule s vyššou štíhlou vežou, lacný benzín, ako aj káva či pitie na pumpe. Polície tu je ako maku, vídame ju pred každým, trošku väčším mestom.

Prichádzame do Sarajeva, ktoré nám príde naozaj veľké, no akési staré, sivé, zanedbané. Cez hustú dopravu v hlavnom meste sa pomaly dostávame na dvojprúdovku smer Pale, kde sme si vyhliadli malý hotelík. Tá nás vedie vľavo do centra, no my potrebujeme ísť rovno, von z mesta. Malou myšičkou naberáme ten správny smer. O sto metrov už vidíme vztýčenú plácačku pána policajta ☺ Po predložení dokladov policajt s úsmevom zahlási: "Plna linija, Tomas." Hneď získavam pozvanie do jeho vychladeného 5-kového Golfu: "Tu dobro, tu klimatizovano." Zahlási. Po krátkej debate zisťujem, že spomínaná myšička nás vyjde na 100KM (cca 50€). Nenápadne otváram peňaženku, vyťahujem 10€ s hláškou: "Bude dobro?" "Dobro", odvetí s úsmevom a vracia mi doklady. Kýva nám ešte na pozdrav a my pokračujeme spokojne ďalej. Ani sa nenazdáme a sme v našom Hotel Jet Set Víta nás milý pán, asi majiteľ. Sprevádza nás do izby na druhom poschodí za doprovodu svadobnej hudby, ktorá znie z priestorov reštaurácie. Izba je pekná, čistá, prezliekame sa a ideme na malú obhliadku mestom. Po návrate sa chystáme do postele čo najskôr, aby sme si pred druhou časťou cesty riadne oddýchli.

9.8. 2015 Nedeľa, Pale (BiH) - Sutomore (MNE)

BIH (Pale) - MNE (Sutomore)

Osem hodín ráno a my schádzame na raňajky. Po káve a džúse čakáme, čo dobré nám donesú pod zub. Omeleta, pečivo, džem, maslo, stačí si vybrať. Pred výjazdom sa predsa musíme riadne posilniť. Po výdatnom jedle môžeme vyraziť z Pale smer Foča až k mestu Brod, kde začína niekoľkokilometrová cesta, ktorú rozširujú. Zažívame tak trochu off-roadu ☺

Malý Off-Road

Mierne zaprášení prichádzame na hraničný priechod Šćepan Polje. Pred nami pár áut, v okolí sa motajú ľudia, ktorí sa chystajú na rafting riekou Tara.

Šćepan Polje

Voda je úžasne čistá, tyrkysovo-zelená. Prechádzame do Čiernej Hory, čakajú nás tunely vytesané v skalách, obdivujeme celú cestu kaňonom rieky Piva, až kým sa nedostaneme na odbočku „Durmitor“.

Odbočka Durmitor

Piva

Tento národný park, zároveň dedičstvo Unesca, je obrovský. Údolia sú obkolesené množstvom pohorí, vedú tu úzke cestičky s častými zákrutami. Míňame aj pasúce sa kone, jeden z nich sa nám takmer ocitá pred motorkou. Zastávku si robíme pod vrcholom Prutas, aby sme si spravili pár záberov.

Prutas

O nejaký ten kilometer sadáme na opustenú lavičku, treba predsa aj jesť a piť, ponaťahovať kosti.

NP Durmitor, oddych

Pokračujeme ďalej. Cez Šavnik a Nikšić sa dostávame do Podgorice, hlavného mesta. Neustále prechádzame prevýšeniami, kľukatými cestami a obdivujeme okolie. Len nie a nie zazrieť more spoza toľkých vrchov. Konečne Budva, väčšie mesto ako sme si predstavovali, no hlavne v tomto období až nadmieru rušné. Pôvodne sme tu chceli ostať, no stáčame to radšej smerom na Sutomore.

Budva

Po ceste sa zastavujeme pýtať na ubytovanie, no nič súce nenachádzame. V Sutomorí sa o nás trhajú dohadzovači izieb. Po úmornom hľadaní zakotvíme v celku peknom apartmáne s kuchynkou. S Ivanom, majiteľkiným synom, vybavujeme papierovačky a hor sa zložiť kufre a vyložiť všetky veci z motorky. Večer malá vychádzka, vytúžená večera pre vyhladované brušká, vychladené točené pivko a môžeme zakončiť deň.

10.8. Pondelok, Sutomore - Bar

Ráno sa so vstávaním neponáhľame, chceme si dopriať trochu dlhšieho spánku. Po raňajkách sa rozhodneme ísť na najbližšiu pláž už po svojich. Prechádzame okolo stánkov s rôznym tovarom. Míňame reštaurácie, zmrzlinárne, pekárne, je tu toho habadej. Všade množstvo ľudí, vidno samé slnečníky, opaľujúcich a kúpajúcich sa postáv. Nachádzame kúsok voľného miesta a hneď sa vrháme do mora, ktoré je príjemným osviežením po dvoch dňoch strávených na ceste ☺

Sutomore, hlavná pláž

Je však neuveriteľné teplo. Ideme si uvariť obed a po ňom odfukujeme v klimatizovanej izbe. Podvečer ešte rozložíme naše nové plážové podložky na pieskovo-kamenistej pláži a keď sa zotmie, rozhodneme sa navštíviť mesto Bar ležiace neďaleko. Sadáme na motorku a vyrážame, tentokrát už ľahšie nahodení. Hneď pri vstupe do mesta si všimneme pri hlavnej ceste krásny Chrám Sv. Jovana Vladimira Upútal na prvý pohľad svojou stavbou, jednoduchosťou, jemnosťou a honosnosťou v jednom.

Chrám sv. Jovana Vladimira

Parkujeme niekde v centre a ideme sa prejsť. Prvou pešou zastávkou je spomínaný chrám, robíme si pár záberov fotoaparátom a pokračujeme smerom k hlučnej pláži, kde sú rôzne kolotočové atrakcie a všade množstvo dovolenkujúcich ľudí. Rozmýšľame vyskúšať jeden z kolotočov, no v tom teple sa nám nechce čakať, tak to stáčame a pomaly sa rozhodneme vrátiť k motorke, čo je ešte celkom slušný kúsok. Nočnou krajinou smer Sutomore, zastavujeme sa len po pečivo v blízkej pekárničke a hajde spať, pred nami je malý výletný deň.

11.8. Utorok, Sutomore - Skadarské Jazero - Muriči

Dnešným cieľom je Skadarské Jazero. Ráno je teplé, obliekame plavky, kraťasy a osedlávame moto. Vyrážame k mestu Vilpazar. Popri ceste už vidíme železnicu, cez koľaje prechádzame okolo Hotela Vir smer Godinje až k pláži Donji Muriči. Jazero je to dosť veľké, fotíme si celú krajinu, opäť žasneme nad tou nádherou okolo nás.

Cesta na Muriči

Dlhou krútiacou cestou necestou sa dostávame k nádhernej kamienkovej Pláž Murići

Muriči pláž

Okrem nás je tu len nemecký párik s dvomi malými chlapcami. Voda je úžasne teplá, samozrejme sladká, všade je také ticho. Len sem tam počuť vrčanie motora, keď sa niektorí ľudia snažia člnmi dostať na ostrovček s malým kostolíkom. Je až neuveriteľné, ako tu je čisto a pokojne. Po usušení plaviek odchádzame. Po ceste sa zastavujeme v obchode. Doma si varíme čiernohorskú pljeskavicu so zemiakmi a čerstvým šalátom, zalyzujeme sa až za ušami ☺ Dávame si malý oddych, po ňom pláž, kúpanie a večerný výjazd do centra. Neponocujeme, ráno skoro vstávame.