Anketa:
NP Durmitor, Čierna hora - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Úzka horská cestičku do dediny Trsa, vás privedie do národného parku Durmitor. Je to nádherné pohorie s najvyšším vrchom Bobotov kuk (2 523 m) ale ceste ktorá cez neho vedie by sa nepotešil žiadny cesťák. Šotolinka však enduru nečiní žiadne problémy.
Video: Čierna Hora národný park Durmitor
Články:
- Videocestopis: Destination Shqipëria, alebo náš výlet do krajiny orlov (Albánsko)
- Albánska šotolina 2007
- Albánsko 2007
- Transbalkánski servismeni 1. časť - z domu až po Albánsko
- Balcountries 2012
- Jarných 5000 - prvá časť - Alebo ako sa dve krumple opiecť vybrali
- Horami a dolami, plážami a moriami, cestami a necestami krajinou dvojhlavého orla alebo naša Albania tour 2013 – prvá časť
- Cesta do raja na sedadle s výhľadom do Albánska
- Balkánska päťka
- Jedenástky na kebab-gyros-sopska salat tour
- Súťaž Dunlop TrailSmart 2015 - Balkánsky okruh 2015
- Ako som to spravil ja, alebo splnený sen
- Cestopis: Balkánsky okruh 2015 (+ recenzia Dunlop TrailSmart)
- Montenegro summer trip 2015
- Dovolenka v Albánsku 2015
- Late Balkan Trip 2015
- Potulky Čiernou Horou
- Balkán október fest
- Pokračovanie albánskeho dobrodružstva
- Ako sa dve Babetty na Balkán vybrali
- Okolo Balkánu 2018
Fotogaléria:
21.02.2008 - Awia

21.02.2008 - Awia

21.02.2008 - Awia

21.02.2008 - Awia

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Čierna hora |
Región: | Severná časť |
Typ: | Trasa |
Pridal: | Awia 27.02.2008 (00:02) |
Poloha: | N 43.127 E 18.988 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 24131 |
Nadmorská výška: | 1884.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Výškový profil trasy:
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Kemp Sušice, Čierna hora | Kemping | 6.3 km S |
2. | Osada Trsa, Čierna hora | Osada | 7.8 km SZ |
3. | Trasa Žabljak - Trsa, Čierna hora | Trasa | 10.1 km S |
4. | Autocamp Razvršje, Čierna hora | Penzión | 10.5 km V |
5. | Vodopád Skakavica, Čierna hora | Prírodný úkaz | 16.6 km JV |
6. | Kemp Vrbnica, Čierna hora | Kemping | 17.4 km Z |
7. | Etno Selo Nevidio, Čierna hora | Kemping | 18.1 km J |
8. | Údolie rieky Piva, Pivské jazero, Čierna hora | Trasa | 18.2 km SZ |
9. | Most ponad rieku Tara, Čierna hora | Vyhliadka | 25.1 km V |
10. | Etno komplex, Kruševica, Čierna hora | Reštaurácia | 25.6 km J |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!